Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

(in Polish) Matematyka-wyrównanie

General data

Course ID: 0800-MAT-W
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0541) Mathematics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: Matematyka-wyrównanie
Organizational unit: Faculty of Physics, Astronomy and Informatics
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Znajomość matematyki w zakresie szkoły średniej.

Type of course:

elective course

Total student workload:

(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 30 godz.):

- udział w ćwiczeniach –30

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.):

- przygotowanie do ćwiczeń – 15


Łącznie: 45 godz. ( 0 ECTS)


Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) W01 – zna sposoby prezentowania liczb,

W02 – zna pojęcia funkcji, granicy i ciągłości funkcji, definicje i podstawowe własności funkcji elementarnych,

W03 - zna pojęcie pochodnej i różniczki, podstawowe wzory rachunku różniczkowego,

W04 – zna pojęcie całki nieoznaczonej i oznaczonej, podstawowe wzory i metody rachunku całkowego,

W05 – zna definicję i istotę rozkładu funkcji na szereg Taylora,

W06 – zna pojęcie równania różniczkowego, metody rozwiązywania równań 1 rzędu o zmiennych rozdzielonych oraz liniowych 1 i 2 rzędu,

W07 – zna podstawowe pojęcia dotyczące dotyczące rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych,

W08 – zna podstawowe metody dokonywania przybliżeń w obliczeniach liczbowych oraz w relacjach funkcyjnych,


Efekty przedmiotowe W01-W08 realizują efekty kierunkowe:

K_W02 dla AS,

K_W04 dla F,

K_W01 dla FT,

K_W01 dla AiR,

K_W01 dla IS.


Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1 - potrafi poprawnie zaprezentować rezultat obliczeń oraz dokonać oszacowania wielkości liczbowej,

U2 – potrafi wykorzystać podstawowe własności funkcji i szczegółowe własności funkcji elementarnych do przekształcania i upraszczania wyrażeń matematycznych,

U3 – potrafi obliczyć obliczyć pochodne i różniczki funkcji jednej zmiennej,

U4 - potrafi obliczyć całkę nieoznaczoną i oznaczoną prostych funkcji,

U5 – potrafi dokonać rozwinięcia funkcji w szereg Taylora i wykorzystać je przybliżenia funkcji lub wyrażenia liczbowego

U6 – potrafi rozwiązać równanie różniczkowe zwyczajne 1 rzędu o rozdzielonych zmiennych, równanie różniczkowe liniowe 1 rzędu oraz liniowe 2 rzędu o stałych współczynnikach,

U7 – potrafi obliczyć pochodne cząstkowe funkcji wielu zmiennych oraz wyznaczyć jej różniczkę zupełną,

U8 - rozumie potrzebę dalszego pogłębiania swej wiedzy matematycznej


Efekty przedmiotowe U01-U07 realizują efekty kierunkowe:

K_U02 dla AS,

K_U01 dla F,

K_U01 dla FT,

K_U07 dla AiR,

K_U01 dla IS.

Efekt przedmiotowy U08 realizuje efekty kierunkowe:

K_U11 dla AS,

K_U09 dla F,

K_U12 dla FT,

K_U15 dla AiR,

K_U23 dla IS.



Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K01 – jest świadomy ograniczeń swej wiedzy matematycznej


Efekt przedmiotowy K01 realizują efekty kierunkowe:

K_K01 dla AS,

K_K01 dla F,

K_K01 dla FT,

K_K01 dla AiR,

K_K06 dla IS.



Teaching methods:

(in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa


Exploratory teaching methods:

- practical

Short description: (in Polish)

Głównym celem kursu wyrównawczego z matematyki jest pomoc w opanowaniu materiału omawianego na zajęciach z Analizy matematycznej I dla I roku studiów stopnia pierwszego w oparciu o przećwiczenie wybranych zagadnień realizowanych w szkole średniej na poziomie rozszerzonym z matematyki.

Full description: (in Polish)

Ramowy plan zagadnień poruszanych na zajęciach:

• Wyrażenia algebraiczne

• Funkcje elementarne

• Ciągi i granica ciągu

• Funkcje i granica funkcji

• Pochodne funkcji

• Całkowanie

• Równania różniczkowe (wybrane rodzaje)

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, T. I-II (PWN, Warszawa, 2021, lub dowolne starsze wydanie)

Literatura uzupełniająca:

Każdy podręcznik lub zbiór zadań z rachunku różniczkowego i całkowego., np.

1. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2006)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

nie dotyczy

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Marcin Witkowski
Group instructors: Michał Makowski, Miłosz Michalski, Marcin Witkowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Pass/Fail
Short description: (in Polish)

Głównym celem kursu wyrównawczego z matematyki jest pomoc w opanowaniu materiału omawianego na zajęciach z Analizy matematycznej I dla I roku studiów stopnia pierwszego w oparciu o przećwiczenie wybranych zagadnień realizowanych w szkole średniej na poziomie rozszerzonym z matematyki.

Full description: (in Polish)

Ramowy plan zagadnień poruszanych na zajęciach:

• Wyrażenia algebraiczne

• Funkcje elementarne

• Ciągi i granica ciągu

• Funkcje i granica funkcji

• Pochodne funkcji

• Całkowanie

• Równania różniczkowe (wybrane rodzaje)

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, T. I-II (PWN, Warszawa, 2021, lub dowolne starsze wydanie)

Literatura uzupełniająca:

Każdy podręcznik lub zbiór zadań z rachunku różniczkowego i całkowego., np.

1. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2006)

Notes: (in Polish)

brak

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)