(in Polish) Matematyka-wyrównanie
General data
Course ID: | 0800-MAT-W |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0541) Mathematics
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Matematyka-wyrównanie |
Organizational unit: | Faculty of Physics, Astronomy and Informatics |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) Znajomość matematyki w zakresie szkoły średniej. |
Type of course: | elective course |
Total student workload: | (in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 30 godz.): - udział w ćwiczeniach –30 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (15 godz.): - przygotowanie do ćwiczeń – 15 Łącznie: 45 godz. ( 0 ECTS) |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) W01 – zna sposoby prezentowania liczb, W02 – zna pojęcia funkcji, granicy i ciągłości funkcji, definicje i podstawowe własności funkcji elementarnych, W03 - zna pojęcie pochodnej i różniczki, podstawowe wzory rachunku różniczkowego, W04 – zna pojęcie całki nieoznaczonej i oznaczonej, podstawowe wzory i metody rachunku całkowego, W05 – zna definicję i istotę rozkładu funkcji na szereg Taylora, W06 – zna pojęcie równania różniczkowego, metody rozwiązywania równań 1 rzędu o zmiennych rozdzielonych oraz liniowych 1 i 2 rzędu, W07 – zna podstawowe pojęcia dotyczące dotyczące rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych, W08 – zna podstawowe metody dokonywania przybliżeń w obliczeniach liczbowych oraz w relacjach funkcyjnych, Efekty przedmiotowe W01-W08 realizują efekty kierunkowe: K_W02 dla AS, K_W04 dla F, K_W01 dla FT, K_W01 dla AiR, K_W01 dla IS. |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) U1 - potrafi poprawnie zaprezentować rezultat obliczeń oraz dokonać oszacowania wielkości liczbowej, U2 – potrafi wykorzystać podstawowe własności funkcji i szczegółowe własności funkcji elementarnych do przekształcania i upraszczania wyrażeń matematycznych, U3 – potrafi obliczyć obliczyć pochodne i różniczki funkcji jednej zmiennej, U4 - potrafi obliczyć całkę nieoznaczoną i oznaczoną prostych funkcji, U5 – potrafi dokonać rozwinięcia funkcji w szereg Taylora i wykorzystać je przybliżenia funkcji lub wyrażenia liczbowego U6 – potrafi rozwiązać równanie różniczkowe zwyczajne 1 rzędu o rozdzielonych zmiennych, równanie różniczkowe liniowe 1 rzędu oraz liniowe 2 rzędu o stałych współczynnikach, U7 – potrafi obliczyć pochodne cząstkowe funkcji wielu zmiennych oraz wyznaczyć jej różniczkę zupełną, U8 - rozumie potrzebę dalszego pogłębiania swej wiedzy matematycznej Efekty przedmiotowe U01-U07 realizują efekty kierunkowe: K_U02 dla AS, K_U01 dla F, K_U01 dla FT, K_U07 dla AiR, K_U01 dla IS. Efekt przedmiotowy U08 realizuje efekty kierunkowe: K_U11 dla AS, K_U09 dla F, K_U12 dla FT, K_U15 dla AiR, K_U23 dla IS. |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) K01 – jest świadomy ograniczeń swej wiedzy matematycznej Efekt przedmiotowy K01 realizują efekty kierunkowe: K_K01 dla AS, K_K01 dla F, K_K01 dla FT, K_K01 dla AiR, K_K06 dla IS. |
Teaching methods: | (in Polish) Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa |
Exploratory teaching methods: | - practical |
Short description: |
(in Polish) Głównym celem kursu wyrównawczego z matematyki jest pomoc w opanowaniu materiału omawianego na zajęciach z Analizy matematycznej I dla I roku studiów stopnia pierwszego w oparciu o przećwiczenie wybranych zagadnień realizowanych w szkole średniej na poziomie rozszerzonym z matematyki. |
Full description: |
(in Polish) Ramowy plan zagadnień poruszanych na zajęciach: • Wyrażenia algebraiczne • Funkcje elementarne • Ciągi i granica ciągu • Funkcje i granica funkcji • Pochodne funkcji • Całkowanie • Równania różniczkowe (wybrane rodzaje) |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, T. I-II (PWN, Warszawa, 2021, lub dowolne starsze wydanie) Literatura uzupełniająca: Każdy podręcznik lub zbiór zadań z rachunku różniczkowego i całkowego., np. 1. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2006) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) nie dotyczy |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH CW
FR CW
CW
|
Type of class: |
Tutorial, 30 hours
|
|
Coordinators: | Marcin Witkowski | |
Group instructors: | Michał Makowski, Miłosz Michalski, Marcin Witkowski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Pass/Fail | |
Short description: |
(in Polish) Głównym celem kursu wyrównawczego z matematyki jest pomoc w opanowaniu materiału omawianego na zajęciach z Analizy matematycznej I dla I roku studiów stopnia pierwszego w oparciu o przećwiczenie wybranych zagadnień realizowanych w szkole średniej na poziomie rozszerzonym z matematyki. |
|
Full description: |
(in Polish) Ramowy plan zagadnień poruszanych na zajęciach: • Wyrażenia algebraiczne • Funkcje elementarne • Ciągi i granica ciągu • Funkcje i granica funkcji • Pochodne funkcji • Całkowanie • Równania różniczkowe (wybrane rodzaje) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, T. I-II (PWN, Warszawa, 2021, lub dowolne starsze wydanie) Literatura uzupełniająca: Każdy podręcznik lub zbiór zadań z rachunku różniczkowego i całkowego., np. 1. B. Gdowski, E. Pluciński, Zbiór zadań z rachunku wektorowego i geometrii analitycznej (Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2006) |
|
Notes: |
(in Polish) brak |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.