3D objects graphic design
General data
Course ID: | 0800-PROB3D |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0613) Software and applications development and analysis
|
Course title: | 3D objects graphic design |
Name in Polish: | Projektowanie obiektów 3D |
Organizational unit: | Faculty of Physics, Astronomy and Informatics |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) brak |
Total student workload: | (in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (30h): laboratorium - 30h Praca własna studenta: - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia – 20h - czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac - 10h Razem: 60h (2 ECTS) |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) Student: W1: potrafi tworzyć własne obiekty 3D (K_W01, K_W02) W2: posiada rozbudowaną wiedzę w zakresie zaawansowanych technik modelowania, posiada wiedzę o przydatnych narzędziach, płynnie porusza się w programach (K_W03) W3: posiada wiedzę pozwalającą w ponadpodstawowy sposób pracować samodzielnie, kreować świat 3D, opracowywać zbiory obiektów dedykowane dla gier (K_W05) |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) Student: U1: potrafi budować wirtualne modele 3D na bazie blueprint’ów U2: posiada rozszerzone umiejętności pracy grupowej, potrafi efektywnie pracować w grupie i efektywnie wykorzystywać niezbędne narzędzia, wykorzystuje czas swój i współpracowników, potrafi rozwiązać proste problemy (K_U07) U3: potrafi efektywnie wymieniać informacje związane z grami komputerowymi, obiektami i animacją, używając języka ojczystego a także angielskiego, umie korzystać z wiedzy zapisanej w języku ojczystym i języku angielskim, potrafi przygotować dokumentację, prezentację oraz omówić projekt w języku angielskim (K_U02) U4: potrafi tworzyć tekstury, oświetlenie, modyfikować modele 3D w trakcie procesu projektowego, tworzyć sceny, potrafi ocenić nowe technologie, nowe narzędzia programistyczne, diagnostyczne, potrafi dokonać ich wyboru do realizacji zadanych problemów (K_U01, K_U04) |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) Student: K1: student działa i myśli w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, rozwiązując problemy występujące w środowisku 3D (K_K06) K2: potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_K04) K3: potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno-wdrożeniowym, wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami (K_K04) |
Teaching methods: | (in Polish) pokaz i omawianie przykładowych projektów |
Expository teaching methods: | - description |
Online teaching methods: | - methods developing reflexive thinking |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot Projektowanie obiektów 3D obejmuje szeroki zakres działań związanych z nauką tworzenia i edytowania brył przestrzennych, swobodnego modelowania i przygotowywania obiektów 3D do środowiska gier komputerowych. Opracowywania paczek assetów niezbędnych do dalszej pracy. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia omawiane w trakcie zajęć: 1. Blender – interfejs i edytory 2. Selekcja i manipulacja obiektami 3. Grafika koncepcyjna i obrazy referencyjne 4. Modelowanie za pomocą krzywych 5. Modelowanie za pomocą brył 6. Zaawansowane modelowanie 7. Topologia i modyfikatory 8. Rzeźbienie – narzędzia, optymalizacja i etapy 9. Tekstury: malowanie i wypalanie 10. Silniki renderujące - Cycles 11. Siatki UV tworzenie i edycja 12. Materiały w projektowaniu 3D 13. Kamery i podstawy animacji 13. Praca ze światłami i renderowanie 14. Opracowywanie własnej sceny i paczki assetów do gry |
Bibliography: |
(in Polish) - Piotr Chlipalski, Blender. Architektura projektowanie, Helion, 2018 - Ben Simonds, Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu, Helion, 2014 - Mike Geig, Unity. Przewodnik projektanta gier, Helion, 2015 - Alan Thorn, Praktyczne Tworzenie Gier Unity i Blender, Helion, 2015 - K. Bilczyński, W. Pazdur. Modelowanie w programie Maya. Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2011 - Todd Palamar, Mastering Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press, 2016 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej, Praca zbiorowa, tłum. z ang. Jan Zabrodzi, WNT, Warszawa 2011 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student uzyskuje zaliczenie z oceną. Warunkiem zaliczenia jest - obecność na zajęciach (U2 i U3); - wykonanie prac zaliczeniowych, przygotowanie paczki obiektów 3D potrzebnych do dalszej pracy w środowisku 3D (W1, W2, W3, U1, U4); - stworzenie modeli 3D z wykorzystaniem przyswajanych w czasie zajęć umiejętności, znajomość różnych sposobów modelowania (W1-W3, U1-U4). |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU LAB
W TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Jacek Matulewski | |
Group instructors: | Katarzyna Rumińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Laboratory - Grading |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.