Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

(in Polish) Mentoring

General data

Course ID: 11712100-Ment
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Mentoring
Organizational unit: Faculty of Economic Sciences and Management
Course groups: (in Polish) Studia podyplomowe w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Udział w zajęciach Komunikacja interpersonalna

Total student workload:

(in Polish) 50 godzin pracy studenta:

8 godzin pracy z prowadzącym na zajęciach

15 godzin praca własna, przygotowanie do zajęć, przygotowanie zadań domowych i studium przypadku do analizy

15 godzin czytanie literatury fachowej

12 godzin przygotowanie do test zaliczeniowego

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) - Definiuje istotę mentoringu jako procesu rozwoju człowieka (EUS_W09)

- Odróżnia mentoring od innych metod rozwojowych (EUS_W09)

-Zna zasady mentoringu zarówno jako prowadzenie indywidualne jak i wprowadzanie do instytucji (forma onboardingu) (EUS_W09)

- Wie, jak przebiega proces mentoringu i umiejętnie wykorzystuje narzędzia mentoringu do pracy z podwładnym (EUS_W09)



Learning outcomes - skills:



Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Jest zdolny do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy w swojej pracy. (EUS_K03)

Podnosi samoświadomość swoich mocnych stron w pracy mentora (EUS_K03)

Efektywnie współpracuje w grupie podczas wykonywania zadań (EUS_K03)

Potrafi komunikować się w małych zespołach i większych grupach podczas ćwiczeń i dyskusji grupowych (EUS_K03)

Observation/demonstration teaching methods:

- drama

Expository teaching methods:

- description

Exploratory teaching methods:

- case study
- experimental
- observation
- practical
- SWOT

Short description: (in Polish)

Mentoring to jedna z najbardziej efektywnych form nauki w organizacji. Wspieranie bowiem ucznia przez mistrza, nowego pracownika przez tego bardziej doświadczonego – skutkuje nie tylko jego szeroko rozumianym rozwojem osobistym i zawodowym, ale i wzrostem wiary we własne możliwości, większą wydajnością, rozwojem umiejętności wyciągania wniosków z własnych błędów i bardziej pozytywnym nastawieniem.

Full description: (in Polish)

Podstawy mentoringu - definicje, funkcji i zalety dla organizacji.

Kompetencje mentora - cechy dobrego mentora- cechy osobowościowe, umiejętności

Metody i narzędzia w mentoringu

Kwestie etyczne w mentoringu

Projektowanie programu mentoringowego dla nowych pracowników oraz dla osób w procesie awansu wewnętrznego

Bibliography: (in Polish)

Bennewicz M., Coaching i mentoring w praktyce. Podejście kognitywistyczne, Coach&Couch Autobus i Kanapa, Zambrów 2017.

Sidor-Rządkowska M. (red.), Mentoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2014.

Luecke R., Coaching i mentoring, MT Biznes, Warszawa, 2018.

Parsloe E., M. Leedham, pod red. D. Newell, Coaching i mentoring. Strategie, taktyki, techniki, PWN, Warszawa 2018.

Literatura uzupełniająca:

Buckingham M., Wykorzystaj swoje silne strony. MT Biznes, Warszawa, 2017

Clutterbuck D., Każdy potrzebuje mentora. Jak kierować talentami, Wydawnictwo PETIT, Warszawa 2002.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Aktywność i wykonywanie zadań w trakcie zajęć- obserwacja pracy

Przygotowanie studium przypadku - plan mentoringu dla pracownika

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Academic Year 2020/21" (past)

Time span: 2020-10-01 - 2021-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 8 hours more information
Coordinators: Monika Wojdyło
Group instructors: Monika Wojdyło
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Academic Year 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 8 hours more information
Coordinators: Jolanta Jaworska, Monika Wojdyło
Group instructors: Jolanta Jaworska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Academic Year 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 8 hours more information
Coordinators: Jolanta Jaworska, Monika Wojdyło
Group instructors: Jolanta Jaworska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading

Classes in period "Academic Year 2023/24" (in progress)

Time span: 2023-10-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 8 hours more information
Coordinators: Jolanta Jaworska, Monika Wojdyło
Group instructors: Jolanta Jaworska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Workshops - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)