Diagnosis of domestic violence
General data
Course ID: | 2403-205-PD-PRSs1 |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0310) Social and behavioural sciences, not further defined
|
Course title: | Diagnosis of domestic violence |
Name in Polish: | Diagnostyka przemocy domowej |
Organizational unit: | Faculty of Philosophy and Social Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Praca socjalna II rok s1 - specjalności |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Total student workload: | (in Polish) Całkowity nakład pracy studentki, studenta (2 ECTS) Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studentki, studenta: • Czas potrzebny na przygotowanie się do zajęć (czytanie literatury): 15 godz. • Czas potrzebny na przygotowanie projektu: 15 godz. Łącznie: 60 godz. (2 ECTS) |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) Studentka, student: W1: ma wiedzę o przyczynach, przejawach i skutkach problemów człowieka, które zaburzają jego funkcjonowanie społeczne – K_W06 W2: ma wiedzę na temat metod, technik i środków diagnozowania jednostek, grup lub środowiska w celu wzmocnienia, lub przywrócenia zdolności do funkcjonowania w społeczeństwie, szczególnie w sytuacji wystąpienia przemocy domowej– K_W07 |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) Studentka, student: U1: potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do diagnozowania konkretnych zjawisk i procesów społecznych, zwłaszcza związanych z przemocą domową, istotnych dla funkcjonowania pracy socjalnej i pomocy społecznej – K_U02 U2: potrafi właściwie diagnozować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w obszarze pracy socjalnej i pomocy społecznej z wykorzystaniem odpowiednich metod i narzędzi oraz nowoczesnych technologii – K_U04 |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) Studentka, student: K1: jest gotowa, gotów do odpowiedniego określenia priorytetów służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania – K_K01 K2: jest gotowa, gotów do uzupełnienia i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności przydatnych w pracy socjalnej, zwłaszcza w obszarze diagnozowania – K_K04 |
Observation/demonstration teaching methods: | - display |
Expository teaching methods: | - description |
Exploratory teaching methods: | - case study |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów ze sposobami identyfikowania problemu przemocy domowej, stosowanymi przez pracowników socjalnych. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe przedmiotu Diagnoza jako jedno z zadań pracowników socjalnych. Cechy i zasady dobrej diagnozy. Etapy diagnozowania. Diagnoza zjawiska przemocy domowej w Polsce. Metody, techniki i narzędzia diagnozowania problemu przemocy w rodzinie stosowane przez pracowników socjalnych. Trudności w diagnozowaniu przemocy domowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. Consuelo B., Poradnik dla kobiet ofiar przemocy: metody wykrywania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, Warszawa 2010. 2. Dyjakon D., Diagnoza i psychoterapia sprawców przemocy domowej: bezpieczeństwo i zmiana, Warszawa 2014. 3. Ilnicka R., M., Cichla J. (red.), Wybrane aspekty przemocy: diagnoza i profilaktyka, Toruń 2009. 4. Mazur M., Procedury prawne ochrony praw kobiet oraz dzieci przed przemocą domową: poradnik dla pracowników socjalnych, Warszawa 2013. 5. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2011. 6. Stanek K., Praca socjalna z osobą lub rodziną z problemem przemocy, Warszawa 2014. 7. Wasilewska-Ostrowska K., Bezradność seniora - ofiary przemocy w rodzinie: nowe zadania dla pomocy społecznej, Niebieska Linia, nr 2 (127), 2020. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody sprawdzenia efektów kształcenia - Aktywny udział w dyskusji na zajęciach – K1, K2 - Aktywne wykonywanie zadań na zajęciach – W1, W2, U1, U2 - Obecność na zajęciach (możliwe są dwie nieobecności, każdą dodatkową należy zaliczyć w trybie indywidualnych konsultacji) – U1, U2, K1, K2 - Projekt – W1, W2, U1, U2 Kryteria oceniania: student, studentka otrzymuje oceną pozytywną z przedmiotu gdy aktywnie uczestniczył (a) w zajęciach i przygotował (a) projekt. • ocena bardzo dobra (5): student, studentka w stopniu bardzo dobrym opanował (a) materiał obowiązujący na zajęciach • ocena dobra (4): student, studentka w stopniu dobrym opanował (a) materiał obowiązujący na zajęciach • ocena dostateczna (3): student, studentka w stopniu podstawowym opanował (a) materiał obowiązujący na zajęciach • ocena niedostateczna (2): student, studentka nie opanował (a) materiału obowiązującego na zajęciach Ocena szczegółowa: • dostateczny -60%, • dostateczny plus- 75% • dobry- 80% • dobry plus- 90% • bardzo dobry- 95%. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (past)
Time span: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Go to timetable
MO KON
TU W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Wasilewska-Ostrowska | |
Group instructors: | Katarzyna Wasilewska-Ostrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów ze sposobami identyfikowania problemu przemocy domowej, stosowanymi przez pracowników socjalnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści programowe przedmiotu Diagnoza jako jedno z zadań pracowników socjalnych Cechy i zasady dobrej diagnozy Etapy diagnozowania Diagnoza zjawiska przemocy domowej w Polsce Metody, techniki i narzędzia diagnozowania problemu przemocy w rodzinie stosowane przez pracowników socjalnych Trudności w diagnozowaniu przemocy domowej |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. Consuelo B., Poradnik dla kobiet ofiar przemocy: metody wykrywania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, Warszawa 2010. 2. Dyjakon D., Diagnoza i psychoterapia sprawców przemocy domowej: bezpieczeństwo i zmiana, Warszawa 2014. 3. Ilnicka R., M., Cichla J. (red.), Wybrane aspekty przemocy: diagnoza i profilaktyka, Toruń 2009. 4. Mazur M., Procedury prawne ochrony praw kobiet oraz dzieci przed przemocą domową: poradnik dla pracowników socjalnych, Warszawa 2013. 5. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2011. 6. Stanek K., Praca socjalna z osobą lub rodziną z problemem przemocy, Warszawa 2014. 7. Wasilewska-Ostrowska K., Bezradność seniora - ofiary przemocy w rodzinie: nowe zadania dla pomocy społecznej, Niebieska Linia, nr 2 (127), 2020. |
Classes in period "Summer semester 2025/26" (future)
Time span: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Katarzyna Wasilewska-Ostrowska | |
Group instructors: | Katarzyna Wasilewska-Ostrowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów ze sposobami identyfikowania problemu przemocy domowej, stosowanymi przez pracowników socjalnych. |
|
Full description: |
(in Polish) Treści programowe przedmiotu Diagnoza jako jedno z zadań pracowników socjalnych Cechy i zasady dobrej diagnozy Etapy diagnozowania Diagnoza zjawiska przemocy domowej w Polsce Metody, techniki i narzędzia diagnozowania problemu przemocy w rodzinie stosowane przez pracowników socjalnych Trudności w diagnozowaniu przemocy domowej |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1. Consuelo B., Poradnik dla kobiet ofiar przemocy: metody wykrywania i przeciwdziałania przemocy w rodzinie, Warszawa 2010. 2. Dyjakon D., Diagnoza i psychoterapia sprawców przemocy domowej: bezpieczeństwo i zmiana, Warszawa 2014. 3. Ilnicka R., M., Cichla J. (red.), Wybrane aspekty przemocy: diagnoza i profilaktyka, Toruń 2009. 4. Mazur M., Procedury prawne ochrony praw kobiet oraz dzieci przed przemocą domową: poradnik dla pracowników socjalnych, Warszawa 2013. 5. Skałbania B., Diagnostyka pedagogiczna: wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków 2011. 6. Stanek K., Praca socjalna z osobą lub rodziną z problemem przemocy, Warszawa 2014. 7. Wasilewska-Ostrowska K., Bezradność seniora - ofiary przemocy w rodzinie: nowe zadania dla pomocy społecznej, Niebieska Linia, nr 2 (127), 2020. |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.