Projektowanie ofert edukacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2403-OG-POE |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie ofert edukacyjnych |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Zajęcia ogólnouniwersyteckie w języku polskim oferowane przez WFiNS |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 30 godz. (1 godz. = 45 min.) czas spędzony na zajęciach 15 godz. konsultacje z osobą prowadzącą (kontakt bezpośredni/mailowy) 10 godz. prezentacja efektów pracy (części składowych projektu) Praca własna studenta: 30 godz. przygotowanie części składowych projektu 15 godz. zapoznanie się z literaturą Łącznie: 100 godz. (4 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student ma uporządkowaną wiedzę na temat uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12) Student ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach (K_W15) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (K_U02) Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych (K_U01) Student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych (K_U03) Student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04) Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie (K_U11) Student potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole (K_U12) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę (K_K02) Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych (K_K04) Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (K_K06) Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne (K_K07) |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do zaprojektowania oraz realizacji projektu oferty edukacyjnej, uwzględniającego aspekty merytoryczne, jak i organizacyjne. |
Pełny opis: |
Uczestnicy poznają teorię dotyczącą tworzenia projektów edukacyjnych, a następnie wykorzystują wiedzę teoretyczną w praktyce. Charakter przebiegu zajęć koresponduje z metodą projektów obejmującą cykle: projektowania, identyfikacji, formułowania, wdrażania i ewaluacji. Uczestnicy przechodzą wszystkie cykle w celu zaprojektowania, zaplanowania i zorganizowania kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS) https://pks.umk.pl/pages/main_page/ https://www.facebook.com/PKS.UMK/ Podczas przygotowywania konferencji uczestnicy nabywają wiedzę i umiejętności merytoryczne z zakresu m.in. przygotowywania dokumentacji projektowej, w tym wniosku, harmonogramu, kosztorysu, scenariusza przebiegu wydarzenia, materiałów prasowych i promocyjnych, wystąpień publicznych. Ponadto nabywają umiejętność pozyskiwania źródeł finansowania projektu, racjonalnego wykorzystania środków, prowadzenia kampanii promocyjnej. Przebieg prac nad projektem ma charakter zarówno indywidualny, jak i grupowy, jednak w każdym przypadku jest to praca zespołowa, dzięki której uczestnicy nabywają szereg umiejętności społecznych potrzebnych przy tworzeniu i realizacji projektów.m.in. komunikacji w grupie, aktywnego słuchania, podejmowania wspólnych decyzji, odpowiedzialności, kreatywnego myślenia, konstruktywnego rozwiązywania problemów, autoprezentacji czy zarządzania czasem. |
Literatura: |
Kisielnicki J., Zarządzanie projektami, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011. Belbin M., Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003. Przybylska E. (red.), Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne do zajęć z teorii i praktyki, wyd. KOWEZiU, Warszawa 2004. GraeBner G., E Przybylska (red.), The Moderation Method - A Handbook for Adult Educators and Facilitators, wyd. dvv international, Bonn-Warsaw 2007. Puszczewicz B., Wosik E. (red.), Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2007 W. Monkiewicz, G. Rzeźnik, M. Wojda, Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2009 Oracz A., Poradnik praktyczny – jak napisać wniosek o dotację, Warszawa 2010 Szymański M. S., O metodzie projektów, Warszawa 2010 |
Metody i kryteria oceniania: |
Każdy uczestnik jest zobligowany do wykonania zadania dostosowanego do swoich indywidualnych predyspozycji i kompetencji, będącego częścią składową całego projektu tj. zaprojektowania, zorganizowania i przeprowadzenia kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS) https://pks.umk.pl/pages/main_page/ https://www.facebook.com/PKS.UMK/ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Prowadzący grup: | Anna Kławsiuć-Zduńczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.