Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Designing of Education Offers

General data

Course ID: 2403-OG-POE
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0110) Education, not further defined The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Designing of Education Offers
Name in Polish: Projektowanie ofert edukacyjnych
Organizational unit: Faculty of Philosophy and Social Sciences
Course groups: (in Polish) Zajęcia ogólnouniwersyteckie w języku polskim oferowane przez WFiNS
Courses in Polish
General university courses
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Total student workload:

(in Polish) Godziny kontaktowe:

30 godz. (1 godz. = 45 min.) czas spędzony na zajęciach

15 godz. konsultacje z osobą prowadzącą (kontakt bezpośredni/mailowy)

10 godz. prezentacja efektów pracy (części składowych projektu)

Praca własna studenta:

30 godz. przygotowanie części składowych projektu

15 godz. zapoznanie się z literaturą

Łącznie: 100 godz. (4 ECTS)

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) Student ma uporządkowaną wiedzę na temat uczenia się i nauczania oraz innych procesów edukacyjnych (K_W12)

Student ma uporządkowaną wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej, pogłębioną w wybranych zakresach (K_W15)

Learning outcomes - skills:

(in Polish) Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych (K_U02)

Student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych (K_U01)

Student potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych (K_U03)

Student potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (K_U04)

Student potrafi twórczo animować prace nad własnym rozwojem oraz rozwojem uczestników procesów edukacyjno-wychowawczych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie (K_U11)

Student potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole (K_U12)

Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki; angażuje się we współpracę (K_K02)

Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych (K_K04)

Student odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych (K_K06)

Student jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne (K_K07)

Observation/demonstration teaching methods:

- display

Expository teaching methods:

- participatory lecture

Exploratory teaching methods:

- brainstorming
- classic problem-solving
- practical
- project work
- round table
- SWOT

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności potrzebnych do zaprojektowania oraz realizacji projektu oferty edukacyjnej, uwzględniającego aspekty merytoryczne, jak i organizacyjne.

Full description: (in Polish)

Uczestnicy poznają teorię dotyczącą tworzenia projektów edukacyjnych, a następnie wykorzystują wiedzę teoretyczną w praktyce. Charakter przebiegu zajęć koresponduje z metodą projektów obejmującą cykle: projektowania, identyfikacji, formułowania, wdrażania i ewaluacji. Uczestnicy przechodzą wszystkie cykle w celu zaprojektowania, zaplanowania i zorganizowania kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS)

https://pks.umk.pl/pages/main_page/

https://www.facebook.com/PKS.UMK/

Podczas przygotowywania konferencji uczestnicy nabywają wiedzę i umiejętności merytoryczne z zakresu m.in. przygotowywania dokumentacji projektowej, w tym wniosku, harmonogramu, kosztorysu, scenariusza przebiegu wydarzenia, materiałów prasowych i promocyjnych, wystąpień publicznych. Ponadto nabywają umiejętność pozyskiwania źródeł finansowania projektu, racjonalnego wykorzystania środków, prowadzenia kampanii promocyjnej.

Przebieg prac nad projektem ma charakter zarówno indywidualny, jak i grupowy, jednak w każdym przypadku jest to praca zespołowa, dzięki której uczestnicy nabywają szereg umiejętności społecznych potrzebnych przy tworzeniu i realizacji projektów.m.in. komunikacji w grupie, aktywnego słuchania, podejmowania wspólnych decyzji, odpowiedzialności, kreatywnego myślenia, konstruktywnego rozwiązywania problemów, autoprezentacji czy zarządzania czasem.

Bibliography: (in Polish)

Kisielnicki J., Zarządzanie projektami, wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2011.

Belbin M., Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

Przybylska E. (red.), Dydaktyka i metodyka edukacji dorosłych. Materiały dydaktyczne do zajęć z teorii i praktyki, wyd. KOWEZiU, Warszawa 2004.

GraeBner G., E Przybylska (red.), The Moderation Method - A Handbook for Adult Educators and Facilitators, wyd. dvv international, Bonn-Warsaw 2007.

Puszczewicz B., Wosik E. (red.), Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2007

W. Monkiewicz, G. Rzeźnik, M. Wojda, Zarządzanie cyklem projektu, Warszawa 2009

Oracz A., Poradnik praktyczny – jak napisać wniosek o dotację, Warszawa 2010

Szymański M. S., O metodzie projektów, Warszawa 2010

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Każdy uczestnik jest zobligowany do wykonania zadania dostosowanego do swoich indywidualnych predyspozycji i kompetencji, będącego częścią składową całego projektu tj. zaprojektowania, zorganizowania i przeprowadzenia kolejnej edycji Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS)

https://pks.umk.pl/pages/main_page/

https://www.facebook.com/PKS.UMK/

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-21 - 2022-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Group instructors: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-20 - 2023-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Group instructors: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-20 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Group instructors: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Tutorial - Grading

Classes in period "Summer semester 2024/25" (future)

Time span: 2025-02-24 - 2025-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Tutorial, 30 hours more information
Coordinators: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Group instructors: Anna Kławsiuć-Zduńczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Tutorial - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)