(in Polish) Procesy uczenia się u zwierząt
General data
Course ID: | 2404-P-4-SPZ-PUZ-k |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Procesy uczenia się u zwierząt |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Psychologia - specjalizacje - stosowana psychologia zwierząt |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Prerequisites: | (in Polish) Kurs dla studentów specjalizacji Stosowana Psychologia Zwierząt. Dostępny także dla osób z innych specjalizacji. |
Total student workload: | (in Polish) 2 ECTS - 1 ECTS obecność na zajęciach + 1 ECTS praca własna w domu z literaturą nad przygotowaniem prezentacji i wygłoszenia referatu. |
Learning outcomes - knowledge: | (in Polish) K_W11 zna podstawowe teorie psychologii procesów poznawczych oraz terminologię dotyczącą percepcji, uczenia, pamięci, myślenia i decyzji K_W26 ma uporządkowaną, pogłębioną szczegółową wiedzę z zakresu psychologii klinicznej, psychologii społecznej, psychologii zwierząt lub neuropsychologii |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) K_U10 rozwija umiejętności związane z komunikacją interpersonalną; posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i angielskim K_U14 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji problemowych oraz analizowania ludzkich i zwierzęcych zachowań; potrafi rozpoznać prawidłowe i zaburzone funkcjonowanie człowieka, grup i organizacji społecznych |
Learning outcomes - social competencies: | (in Polish) K_K04 przyjmuje odpowiedzialność za wykorzystywanie zdobytej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych |
Teaching methods: | (in Polish) Ocena jest wypadkową aktywności na zajęciach, prezentacji i wygłoszonego referatu (praca w parach). |
Observation/demonstration teaching methods: | - display |
Expository teaching methods: | - participatory lecture |
Exploratory teaching methods: | - brainstorming |
Online teaching methods: | - content-presentation-oriented methods |
Short description: |
The seminar is devoted to all types of learning processes, including the often overlooked habituation. The goal of the class is to make students aware that behavior and changes in behavior can occur in many ways, regardless of whether the behavior change is beneficial or not. The knowledge acquired during the classes is intended to help in the laboratory part of the classes in making the correct diagnosis and making appropriate behavior modification plans using appropriate types of learning processes. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą różnych procesów uczenia się oraz procesów towarzyszących np. percepcyjnych. Zagadnienia są ważne z punktu widzenia planowanych treningów osobników konkretnych gatunków oraz zachowania dobrostanu gatunku w trakcie treningu. Tematyka poszczególnych spotkań 1. Procesy uwagi. percepcja, dyskryminacja bodźców 2. Pamięć i poznanie w procesach uczenia się 3. Trening zwierząt, a potrzeby zwierząt i dobrostan psychofizyczny 4. Habituacja 5. Wpajanie 6. Warunkowanie klasyczne 7. Warunkowanie instrumentalne 8. Uczenie się społeczne. Modelowanie społeczne. |
Bibliography: |
(in Polish) Walker S. (1987). Animal Learning. An Inroduction. R.Clay & Co. Ltd. Bungay. Suffolk. Brando SI. Animal learning and training: implications for animal welfare. Vet Clin North Am Exot Anim Pract. 2012 Sep;15(3):387-98. doi: 10.1016/j.cvex.2012.06.008. Epub 2012 Jul 31. PMID: 22998957. Immelmann K.(1975). Ecological Significance of Imprinting and Early Learning. Annual Review of Ecology & Systematics, 6, 15–37. Principles of animal learning. Hilliard S. (2003). In: GICHD, "Mine Detection Dogs: Training, Operations and Odour Detection" (2003). Global CWD Repository. 1300.https://commons.lib.jmu.edu/cisr-globalcwd/1300 Galef, B.G., Jr (2006). Social Learning in Animals. In Encyclopedia of Cognitive Science, L. Nadel (Ed.). https://doi.org/10.1002/0470018860.s00721 |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Go to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Trojan | |
Group instructors: | Maciej Trojan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (past)
Time span: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Go to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Trojan | |
Group instructors: | Maciej Trojan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Classes in period "Summer semester 2024/25" (in progress)
Time span: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Go to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Trojan | |
Group instructors: | Maciej Trojan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Classes in period "Summer semester 2025/26" (future)
Time span: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Go to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Discussion seminar, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Trojan | |
Group instructors: | Maciej Trojan | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: |
Course -
Grading
Discussion seminar - Grading |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.