Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Veterinary surgeon - the profession of many possibilities

General data

Course ID: 7100-F-LWZWM-3-SJ
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (0841) Veterinary The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Veterinary surgeon - the profession of many possibilities
Name in Polish: Lekarz weterynarii - zawód wielu możliwości
Organizational unit: Institute of Veterinary Medicine
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites:

(in Polish) Przedmiot realizowany w semestrze zimowym III roku studiów (V semestr).

Type of course:

elective course

Total student workload:

(in Polish) Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (30 godz.):

- wykłady 15 godz.

- zajęcia laboratoryjne 15 godz.


Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (20 godz.):

- przygotowanie do laboratorium – 5 godz.

- przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego wykładu – 7 godz.

- przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego laboratorium – 7 godz.

- konsultacje z nauczycielem akademickim - 1 godz.


Łącznie: 50 godz. (2 ECTS)

Learning outcomes - knowledge:

(in Polish) W1 - student posiada wiedzę o licznych możliwościach zatrudnienia dla absolwentów kierunku weterynaria; K_W47

W2 - student potrafi rozróżniać rodzaje pracy wymagające i niewymagające posiadania prawa wykonywania zawodu lekarza weterynarii. K_W47






Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1- student potrafi samodzielnie śledzić oferty na rynku pracy spełniające jego oczekiwania w kwestii zatrudnienia po ukończeniu studiów na kierunku weterynaria; K_U22, K_U23, K_U52

U2 - student potrafi znaleźć pracę, która odpowiada jego aspiracjom zawodowym: K_U22, K_U23, K_U52


Learning outcomes - social competencies:

(in Polish) K1 - student zdaje sobie sprawę z wielu możliwości zatrudnienia lekarza weterynarii na rynku pracy, wie też, że wykonywanie zawodu lekarza weterynarii, jako zawodu zaufania publicznego, wymaga posiadania szeregu predyspozycji i umiejętności. K_K01, K_K02, K_K03, K_K06, K_K10, K_K12.



Teaching methods:

(in Polish) Zajęcia są prowadzone z zastosowaniem środków audiowizualnych;

Na wykłady, w miarę możliwości, będą zapraszani lekarze weterynarii wykonujący pracę w różnych miejscach, często znacznie różniących się od siebie; (wykłady, zajęcia laboratoryjne – panel dyskusyjny)

Expository teaching methods:

- informative (conventional) lecture
- participatory lecture
- problem-based lecture

Exploratory teaching methods:

- classic problem-solving
- seminar

Online teaching methods:

- content-presentation-oriented methods
- exchange and discussion methods
- methods developing reflexive thinking

Short description: (in Polish)

Głównym celem prezentowanych treści wskazanie studentom rozlicznych form wykonywania zawodu lekarza weterynarii.

Full description: (in Polish)

Wykłady i zajęcia laboratoryjne: Przedmiot ten ma na celu zapoznanie studenta z rynkiem pracy i jego uwarunkowaniami, zarówno w Polsce, jak i za granicą; jego szczególną rolą w życiu społeczno-gospodarczym; możliwościami na rynku pracy, w celu umożliwienia studentowi stworzenia osobistej wizji zatrudnienia, a także dalszego rozwoju zawodowego.

Wykłady: Uczestnicy zostaną zapoznani ze znaczeniem koncepcji One Health, rolą skutecznej komunikacji, wpływem relacji lekarz/pacjent/opiekun na życie społeczno-ekonomiczne; w jaki sposób można rozwijać profesjonalizm i tożsamość zawodową poprzez podejście interdyscyplinarne. Student zapozna się z wieloma rolami pełnionymi przez lekarzy weterynarii, umiejętnościami potrzebnymi do doskonalenia się i wypełniania obowiązków zawodowych oraz dylematami etycznymi, z którymi z pewnością będą musieli się zmierzyć podczas kariery zawodowej.

Zajęcia laboratoryjne: W formie panelu dyskusyjnego. Grupy przygotowują krótkie wystąpienia z prezentacją multimedialną.

Bibliography: (in Polish)

1. Ustawa/Akty normatywne o zawodzie lekarza weterynarii i izbach lekarsko-weterynaryjnych w wersji aktualnie obowiązującej

2. Davidow B. Weterynaryjny idealista. Myśli na temat własności, jakości, zrównoważonego rozwoju i społeczności. https://vetidealist.com

3. "7 nawyków skutecznego działania.", wyd.Aleksandria Media sp. z o.o. 2022r;

4. Kossowska M. , 2001r., "Ocena i rozwój umiejętności pracowniczych.", wyd. AKADE;

5. Nathaniel Branden: "6 filarów poczucia własnej wartości.", wyd. Wydawnictwo Feeria, 2022r.

6. National Research Council. Potrzeby kadrowe w medycynie weterynaryjnej - National Academies Press; 2013.

7. MacKenzie CR. Profesjonalizm i medycyna. HSS J. 2007;3(2):222-227.

8. Hodgson JL, Pelzer JM. Veterinary Medical Education: A Practical Guide. Wiley-Blackwell,2017.

9. Publikacje dotyczące życia zawodowego n.p.:

- Cruess RL, Cruess SR, Boudreau JD, et al. Przeformułowanie edukacji medycznej w celu wsparcia kształtowanie tożsamości zawodowej. Acad Med.2014;89(11):1446-14451.

- Saunders J. Praktyka medycyny klinicznej jako sztuka i nauka. Med Humanit. 2000;26(1):18-22.

- Milani M. Sztuka prywatnej praktyki weterynaryjnej: komunikacja intelektualna. Can Vet J. 2011;52(8):897-898.

- Schaffer J. Czego nie mnożyć bez potrzeby. Austral J Philo.2015;93:4:644-664.

10. strony internetowy:

- https://www.vetpol.org.pl/

- https://www.naceweb.org/career-readiness/competencies/career-readiness-competencies-employer-survey-results/

- https://www.modernworkplacelearning.com/cild/

- https://www.avma.org/resources-tools/reports-statistics

- https://www.avma.org/education/veterinary-specialties

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład - sprawdzian pisemny na ocenę z całości materiału omawianego na wykładach.

Laboratorium - sprawdzian pisemny na ocenę z całości materiału omawianego na zajęciach laboratoryjnych oraz ocena uzyskana z prezentacje.

Kryteria oceniania:

ocena dostateczna: 60-70% maksymalnej liczby punktów,

ocena dostateczna plus: 71-80% maksymalnej liczby punktów

ocena dobra: 81-87% maksymalnej liczby punktów

ocena dobry plus: 88-94% maksymalnej liczby punktów

ocena bardzo dobra: powyżej 94% maksymalnej liczby punktów.

W przypadku sprawdzianu - maksymalna liczba punktów do zdobycia to 100 punktów. Do zaliczenia konieczne jest uzyskanie 60% maksymalnej liczby punktów. Ocena prezentacji opiera się na następujących aspektach: Komplementarność przedstawionych informacji (1p), sposób prezentacji (1p) oraz sposób odpowiadania na pytania (1p) i zaangażowanie w dyskusję (2p). Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania to 5 punktów. Ocena końcowa jest sumą ocen za sprawdzian i prezentację.

Studenci, którzy nie uzyskali pozytywnej oceny z przedmiotu, mają prawo do jego ponownego zaliczenia. Obowiązuje jeden okres zaliczeniowy z takimi samymi kryteriami oceny i punktacji. Poprawa oceny może być tylko w uzasadnionych przypadkach.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Mariusz Felsmann
Group instructors: Mariusz Felsmann
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Notes: (in Polish)

Ze względu na sytuację epidemiologiczną zajęcia będą odbywały się zdalnie w formie synchronicznej lub asynchronicznej

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Marcin Gołyński, Radomir Henklewski
Group instructors: Radomir Henklewski, Michał Kaczmarowski
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Notes: (in Polish)

Ze względu na sytuację epidemiologiczną zajęcia będą odbywały się zdalnie w formie synchronicznej lub asynchronicznej

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Viorica Railean
Group instructors: Viorica Railean
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading

Classes in period "Winter semester 2024/25" (future)

Time span: 2024-10-01 - 2025-02-23
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 15 hours more information
Lecture, 15 hours more information
Coordinators: Viorica Railean
Group instructors: Viorica Railean
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-2 (2024-05-20)