Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Społeczna odpowiedzialność biznesu 1100-12-E13me-CSR
Wykład (WYK) Semestr letni 2017/18

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009

2. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2009

3. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Harvard Business School Press, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2007

Efekty uczenia się:

W1: jest w stanie wyjaśnić czym jest społeczna odpowiedzialność biznesu oraz potrafi wskazać przykłady „dobrych praktyk” w tym zakresie - K_W01

W2: zna, rozumie i rozpatruje z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu i psychologii relacje wewnętrzne i zewnętrzne instytucji biznesowych z wykorzystaniem społecznej odpowiedzialności biznesu - K_W04

U1: potrafi projektować przedsięwzięcia z zakresu CSR - K_U02

U2: jest w stanie przygotować podstawowe założenia do realizacji projektu społecznego - K_U05

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę. Uzyskany podczas zaliczenia wynik wyrażany jest w procentach. Przedmiot uznaje się za zaliczony, jeśli student uzyska z niego minimum 50% przewidywanej punktacji maksymalnej. Przystąpienie do zaliczenia końcowego wymaga w pierwszej kolejności uzyskania zaliczenia z ćwiczeń.

Przy ustalaniu oceny końcowej z wykładu stosuje się następującą regułę przeliczenia uzyskanych punktów procentowych:

ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,

ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),

ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),

ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),

ocena dst. - od 50% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).

W1- egzamin końcowy +++,

W2- egzamin końcowy +++,

U1- , egzamin końcowy ++,

U2- , egzamin końcowy ++,

Zakres tematów:

Wykład:

W ramach przedmiotu poruszone zostaną następujące zagadnienia:

- Biznes a społeczeństwo (analiza relacji przedsiębiorstwa i otoczenia z uwzględnieniem zmian jakie zachodziły na przestrzeni lat);

- Społeczna odpowiedzialność biznesu (m.in. geneza i rozwój koncepcji; definicje);

- Społeczna odpowiedzialność biznesu a teoria interesariuszy (omówienie, miejsca i roli interesariuszy dla przedsiębiorstwa, „mapowanie” interesariuszy);

- Obszary odpowiedzialności przedsiębiorstwa (miejsce pracy, środowisko naturalne, społeczność lokalna);

- Łańcuch dostaw (omówienie odpowiedzialności w łańcuchu dostaw na przykładzie branży odzieżowej);

- Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu;

- Marketing społeczny i społecznie zaangażowany (charakterystyka coraz częściej wykorzystywanych technik marketingowych w promowaniu prospołecznych przedsięwzięć);

- Zarządzanie projektami społecznymi;

- Inwestycje społeczne;

- Partnerstwa międzysektorowe (omówienie typów współpracy pomiędzy podmiotami z różnych sektorów realizujących wspólny program społeczny, charakterystyka zasobów, zasad współpracy i korzyści wynikających ze współpracy).

Metody dydaktyczne:

Wykład – poprzez analizę studiów przypadków. Wykład będzie prowadzony w taki sposób, aby zapewnić możliwość prowadzenia dyskusji ze studentami.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
2 co drugi poniedziałek (nieparzyste), 11:20 - 12:50, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II), sala III
jednokrotnie, poniedziałek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 11:00 - 16:00, Aula UMK, sala Aula UMK
Robert Karaszewski 64/65 szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)