Wiedza
Student:
• poznaje zmieniającą się problematykę ideową współczesnej twórczości artystycznej na świecie w wymiarze globalnym, lokalnym jak i jednostkowo – indywidualnym, autorskim;
• rozwija wiedzę na temat ważnych autorów i ich dzieł, stanowiących przedmiot uwagi kuratorów zagranicznych i polskich, liczących się w bieżącym życiu artystycznym w kraju i zagranicą;
• niemal namacalnie i plastycznie doświadcza uroku i siły sztuki w jej plastycznej urodzie dzieł, spotęgowanej ich powiększeniem w multi-medialnej projekcji i ekranizacji;
• poszerza sferę akceptacji i uznania dla dzieł krytycznych i poszukujących zarówno w nurcie konstruktywnym jak i destruktywnym sztuki bieżącej;
• poznaje różnorodne rozumienie i pojęcia sztuki zarówno w stratyfikacji tradycji jak i otwarciu na nowości i bieżące poszukiwania.
• w sposób niewymuszony i atrakcyjny oraz wygodny poznaje sztukę i twórczość zarówno odległych artystów i kręgów artystycznych jak i autorów oraz twórców polskich - własnego kraju, regionu i lokalnego oraz zawodowego środowiska.
Umiejętności
Student:
• nabywa umiejętności nieśpiesznej, nie powierzchownej, ale cierpliwej i mozolnej obserwacji i analizy dzieł sztuk plastycznych, niezbędnej dla pełnego otwarcia się na sztukę bieżącą z całego świata;
• nabywa zdolności powściągliwości w indywidualnych, emocjonalnych ocenach estetycznych, blokujących wzbogacanie własnej wyobraźni estetycznej o nawet drobne ale odkrywcze ujęcia i rozwiązania problematyki artystycznej.
• potrafi kojarzyć poznawane dzieła z nazwiskami artystów torujących problematykę artystyczną współczesności.
• potrafi zauważyć spójności jak i niespójności formalno- stylistyczne w twórczości artystów reprezentujących akademizm w postawie artystycznej jak i skłonności ku przodowaniu w sztuce oraz aktualizacji wątków twórczości.
Inne kompetencje
Student:
• oswaja się z komentarzem plastycznym do eksponowanych na wykładzie dzieł i działań sztuki bieżącej;
• nabywa zdolności myślenia w kategoriach całokształtu formy plastycznej inspirowanej ujęciem formy plastycznej we Współczesnej koncepcji wychowania plastycznego Stefana Kościeleckiego (PWN, Warszawa 1975). W kategoriach notacji i wyrażania w dziełach sztuk plastycznych, sztuk wizualnych i neomedialnych oraz dziełach – działaniach interdyscyplinarnych:
uniwersalnych jakości i wartości plastyki:
światła, barwy, bryły, faktury, linii, przestrzeni i ruchu. Także czasoprzestrzeni, struktur wizualnych i struktur plastycznych.
|