Dyplomowa pracownia konserwacji malarstwa i rzeźby polichromowanej 1402-DPKM-4L-SJ
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2018/19
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 150 | ||
Limit miejsc: | (brak limitu) | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Literatura: |
Hermens, Erma, Ouwerkerk, Annemiek, Costaras, Nicola Looking through paintings : the study of painting techniques and materials in support of art historical research Horie, Charles Velson Materials for conservation : organic consolidants adhesives and coatings Hummelen, Ijsbrand, Sillé, Dionne, Zijlmans, Marjan, Modern art: who cares? : an interdisciplinary research project and an international symposium on the conservation of modern and contemporary art Learner Thomas J. S.,Modern paints uncovered : proceedings from the modern paints uncovered symposium Wolbers, Richard, Cleaning painted surfaces : aqueous methods Robert Rogal, Określanie sekwencji stratygraficznych tynków i warstw malarskich jako element badań architektonicznych i przyczynek do prac konserwatorskich, [w:] M. Arszynski, M. Prarat, U. Schaaf, B. Zimowoda-Krajewska (red.), Badania architektoniczne. historia i perspektywy rozwoju, Toruń 2015, s. 293-306. Jarosław Rogóż, Zastosowanie technik nieniszczących w badaniach konserwatorskich malowideł ściennych, Toruń 2009. Władysław Zalewski, Odkrywanie malowideł ściennych, [w:] Księga Pamiątkowa. Ofiarowana profesorowi Wiesławowi Domasłowskiemu, Toruń 2002, s. 337-351. Ireneusz Płuska, Aranżacje plastyczne w konserwacji,[w:] Księga Pamiątkowa. Ofiarowana profesorowi Wiesławowi Domasłowskiemu, Toruń 2002, s. 229-234. Wojciech Kurpik, Konserwator wobec dzieła sztuki. Pięć tekstów o praktyce i teorii konserwatorskiej, Warszawa 2015. Maria Roznerska, Piotr Mikołajczyk, Malarstwo ścienne. Przyczyny powstawania zniszczeń, Toruń 1995. Bogumiła J. Rouba, Pielęgnacja świątyni i innych zabytków, Toruń 2014. Tytus Sawicki, Konserwacja malowideł ściennych. problemy estetyczne. Historia, teoria, praktyka, Warszawa 2010. Paolo Mora, Laura Mora, Paul Philippot, Conservation of Wall Paintings, London 1984. Andrzej Mazur, Metody powstrzymujące niszczenie malowideł ściennych, Warszawa 1999. |
||
Efekty uczenia się: |
patrz podstawowe informacje o przedmiocie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot zaliczany jest na ocenę na koniec każdego z trzech semestrów cyklu dydaktycznego. Student oceniany jest na podstawie zaangażowania w realizowane prace, jakości ich wykonania, umiejętności stawiania i rozwiązywania napotkanych problemów konserwatorskich i restauratorskich. Ważną składową jest również ocena dokumentacji prac, w zakresie wykonywanym przez poszczególne osoby. Pod uwagę brana jest również obecność na zajęciach. |
||
Zakres tematów: |
Zakład Konserwacji Malarstwa i Rzeźby Polichromowanej i Konserwacji Sztuki Nowoczesnej prezentują corocznie wykaz obiektów do wyboru dla studentów. Konserwacja i restauracja obiektów sztuki nowoczesnej w tym: współczesne malarstwo olejne współczesne malarstwo akrylowe techniki mieszane/własne malarstwo materii obrazy wielkoformatowe obrazy niewerniksowane zabytki techniki obiekty trójwymiarowe |
||
Metody dydaktyczne: |
patrz podstawowe informacje o przedmiocie |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy wtorek, 8:00 - 18:00,
sala 155 (ZKMiRzP) |
Joanna Arszyńska, Jacek Stachera, Elżbieta Szmit-Naud, Kinga Szczepińska, Adam Adamski | 6/8 |
szczegóły![]() |
2 |
każdy wtorek, 8:00 - 18:00,
sala 156 (ZKMiRzP) |
Robert Rogal | 3/8 |
szczegóły![]() |
3 |
każdy wtorek, 8:00 - 18:00,
sala 102 (ZKMiRzP) |
Sławomir Kamiński, Dariusz Markowski, Mirosław Wachowiak | 7/8 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Wydział Chemii |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.