Literatura: |
Bartkowiak, Ewa, Español. Repetytorium tematyczno-leksykalne 1. Poznań: Wagros.
Corpas, J., Aula 3 Internacional. Curso de español B1, Madrid: Difusión.
Club Prisma B1, Metodo de Español para jóvenes, Madrid: Edinumen
Cybulska-Janczew, M., J. Perlin, Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami. Warszawa: PWN.
Gónzales Hermoso, Alfredo, Competencia gramatical en USO B1. Madrid: Edelsa.
Michalska-Derlatka, M., Gramatyka hiszpańska. Kraków: Małopolska Oficyna Wydawnicza Korona.
Rocío Domínguez P., El español con… juegos y actividades. Recanati-Italia: ELI.
Radomska, I., Repetytorium leksykalno-tematyczne B1-B2. Warszawa: Edgard.
|
Efekty uczenia się: |
Student ma podstawową wiedzę o języku hiszpańskim, zna gramatykę, leksykę i sposób zapisu właściwy dla języka hiszpańskiego w stopniu pozwalającym na kontynuowanie kształcenia, ma podstawową wiedzę z zakresu językoznawstwa hiszpańskiego, ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach językowych w aspekcie porównawczym i między-kulturowym.
Student potrafi czytać ze zrozumieniem teksty w języku hiszpańskim, potrafi tłumaczyć z języka hiszpańskiego na język polski i z języka polskiego na język hiszpański, potrafi porozumiewać się w języku hiszpańskim przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, potrafi pracować wedle celów i wskazówek formułowanych przez opiekuna naukowego, umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze, posiada umiejętność tworzenia wystąpień ustnych w języku hiszpańskim z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych i różnych źródeł, ma umiejętności językowe zgodne z wymogami poziomu B1 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bieżąca: obecność i aktywność na zajęciach (K_K01, K_K02, K_U07)
Ocena semestralna zostanie wystawiona na podstawie pracy pisemnej (K_W01, K_W02, K_W03, K_W07, K_W13, K_U02, K_U03, K_U04, K_U05, K_U09, K_U15, K_U18, K_U19, K_U21, K_K03, K_K08).
Skala procentowa:
60% - 69,9% - ocena dostateczna
70% - 74,9% - ocena dostateczna plus
75% - 84,9% - ocena dobra
85% - 89,9% - ocena dobra plus
90% - 100% - ocena bardzo dobra
|
Zakres tematów: |
- słownictwo związane z dyscyplinami sportowymi, ze zdrowiem, z fauną i florą, z handlem, z różnymi sytuacjami życia codziennego;
- użycie rodzajnika; tryb łączny w czasie teraźniejszym i przeszłym, tryb warunkowy II i III stopnia, czasy przeszłe Pretérito Imperfecto, Pretérito Indefinido, Pretérito Perfecto, Pretérito Pluscuamperfecto, czasy przyszłe Futuro Imperfecto, Futuro Perfecto, tryb rozkazujący afirmatywny i negatywny, peryfrazy czasownikowe, mowa zależna.
|
Metody dydaktyczne: |
Metody dydaktyczne podające: opis struktur i reguł gramatycznych na podstawie materiałów programowych.
Metody dydaktyczne eksponujące: odsłuch piosenek i analiza tekstów pod względem leksykalno-gramatycznym.
Metody praktyczne: ćwiczenia gramatyczne i tłumaczenie zdań.
Metody dydaktyczne aktywizujące: gry dydaktyczne, inscenizacje, dialogi sytuacyjne.
|