Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Biotechnologia w diagnostyce laboratoryjnej 1600-BM11BDIA-2
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2019/20

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Diagnostyka laboratoryjna z elementami biochemii klinicznej

Aldona Dembińska-Kieć, Jerzy W. Naskalski, Bogdan Solnica Wyd. 2017 Wrocław.

2 Diagnosta Laboratoryjny czasopismo dostępne na stronie internetowej http://kidl.org.pl/index.php?page=archiwum

3. Diagnostyka Laboratoryjna. Kwartalnik. czasopismo dostępne w Bibliotece CM UMK

3. Diagnostyka laboratoryjna pod red. Brunzel N.A. wyd. Elsevier Urban and Partner, Wroclaw 2010

Efekty uczenia się:

Ćwiczenia

U1: Potrafi znaleźć informacje naukowe z zakresu diagnostyki laboratoryjnej , potrafi je interpretować, a także wyciągać wnioski i stawiać hipotezy robocze (B1_U06, B1_U19)

U2: czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w dziedzinie diagnostyki laboratoryjnej - K_U09

U3: potrafi przygotować wystąpienie ustne w języku polskim z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (B1_U11)

U4: wykonuje proste badania z dziedziny diagnostyki laboratoryjnej (B1_U07, B1_U08)

W4: Zna zasady zachowania tajemnicy dotyczącej dokumentacji medycznej, odpowiedzialności karnej, cywilnej i zawodowej w diagnostyce laboratoryjnej (B1_W19)

W5: ma podstawowa wiedze o bezpieczeństwie i higienie pracy w klinicznym Laboratorium medycznym (B1_W23)

K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w dziedzinie technik badawczych wykorzystywanych w diagnostyce laboratoryjnej – (B1_K02, B1_K03)

K2: potrafi pracować w grupach interdyscyplinarnych (B1_K01)

K3: potrafi dbać o własne i innych bezpieczeństwo oraz higienę pracy w laboratorium medycznym (B1_K06)

Metody i kryteria oceniania:

Ćwiczenia audytoryjne

Praca w trakcie ćwiczeń – K1-K3, U1-U4, W4-W5

Zakres tematów:

Ćwiczenia poświęcone są praktycznemu zapoznaniu studentów z najnowszymi metodami diagnostycznymi stosowanymi w medycynie laboratoryjnej rutynowej i specjalistycznej i obejmują zakres tematów:

1. Systemy pobierania krwi oraz innego materiału biologicznego

2. Metody diagnostyczne stosowane w badaniach biochemicznych.

3. Metody diagnostyczne stosowane w badaniach immunochemicznych.

4. Metody diagnostyczne stosowane w badaniach hematologicznych i serologicznych.

5. Metody diagnostyczne stosowane w badaniach płynów ustrojowych

6. Zastosowanie chromatografii cieczowej w diagnostyce laboratoryjnej

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia audytoryjne:

-dyskusja dydaktyczna

-ćwiczenia laboratoryjne

-projektowanie i analiza badań naukowych

-metody eksponujące

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Grażyna Odrowąż-Sypniewska, Anna Stefańska 9/10 szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Stefańska 10/10 szczegóły
3 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Stefańska 4/4 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)