Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Komunikacja z mediami 1100-12-K12-KomMed
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2020/21

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2008.

2. M. Mrozowski, Media masowe: władza, rozrywka i biznes, Warszawa 2001, rozdziały: 1, 2, 6.1, 6.2.

3. Komunikacja marketingowa we współczesnych działaniach prowizerunkowych. Cz. 1 / red. Maciej Dębski, Anna Jupowicz-Ginalska. SAN 2014.

Literatura uzupełniająca:

1. M. Bronowicz, Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding, Wrocław 2013.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: student zna podstawowe instrumenty i narzędzia komunikowania stosowane w relacjach z mediami – K_W09;

W2: student zna i rozumie z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu relacje wewnętrzne i zewnętrzne z mediami, ich charakter, cele, prawidłowości i reguły – K_W05.

Umiejętności:

U1: student potrafi stosować odpowiednie metody i techniki w rozwiązywaniu problemów komunikowania się z mediami (w tym w sytuacjach kryzysowych w instytucji biznesowej) K_U04

U2: student potrafi ocenić skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych decyzji i przedsięwzięć oraz przedstawić ich merytoryczne uzasadnienie – K_U05;

U3: student potrafi formułować i przekazywać opinie i wszelkie informacje niezbędne w pracy wymagającej współpracy z mediami – K_U14;

Kompetencje społeczne:

K1: Kreatywność: potrafi kreatywnie uczestniczyć w przedsięwzięciach (zespołach) związanych z rozwiązywaniem problemów społecznych instytucji biznesowych oraz nagłaśniać je w ciekawy sposób za pomocą mediów – K_K03;

Metody i kryteria oceniania:

Ocena z ćwiczeń zostanie wystawiona na podstawie obecności, bieżącej aktywności oraz prezentacji projektu dot. schematu komunikacji wybranego przedsiębiorstwa z mediami.

Zakres tematów:

W trakcie wykładu omówione zostaną następujące zagadnienia:

1. Podstawowe pojęcia nauki o komunikowaniu.

2. Podstawowe modele komunikowania masowego.

3. Wykorzystanie nowych mediów w instytucjach biznesowych.

4. Wartość ekwiwalentu reklamowego.

5. Obszary komunikowania masowego (propaganda, PR, lobbing).

6. Znaczenie komunikacji z mediami.

7. Rola i zadania rzecznika prasowego

8. Narzędzia wspomagające pracę służb PR w kontaktach z mediami.

W trakcie ćwiczeń uczestnicy kursu zdobędą umiejętności skutecznej komunikacji z mediami za pomocą następujących instrumentów:

- lista mediów,

- biogram firmy,

- news,

- komunikat prasowy,

- pitch letter,

- backgrounder,

- artykuł sponsorowany,

- wywiad,

- setka,

- sprostowanie,

- spotkania z dziennikarzami: konferencje, briefiengi, śniadania prasowe,

- ekwiwalent reklamowy,

- patronat medialny.

Metody dydaktyczne:

Wykład, wykład konwersatoryjny, praca zespołowa, laboratorium.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 16:20 - 17:50, sala 55
Mariusz Lewandowski 20/24 szczegóły
2 każda środa, 18:00 - 19:30, sala 55
Mariusz Lewandowski 21/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania (Collegium Jana Pawła II)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)