Metody kształcenia obejmują: wykład multimedialny, dyskusję, pracę w zespołach, metaplan, filmy szkoleniowo-metodyczne, materiały multimedialne, pogadankę, dyskusję, obserwację, korzystanie z materiałów źródłowych, nabywanie umiejętności praktycznych metodami reproduktywnymi, proaktywnymi i kreatywnymi.
Wykłady mają zadanie przekazanie niezbędnej wiedzy z zakresu nauk o kulturze fizycznej pozwalającej na poznanie podstaw biomedycznych rozwoju człowieka.
Wykłady
Wprowadzenie do edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia
CZĘŚĆ I.
PODSTAWY TEORETYCZNE I METODYCZNE EDUKACJI ZDROWOTNEJ I PROMOCJI ZDROWIA
Rozdział 1. Zdrowie - podstawowe pojęcie w edukacji zdrowotnej
Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie
Rozdział 3. Dbałość ludzi o zdrowie
Rozdział 4. Terminologia, cele i koncepcje współczesnej edukacji zdrowotnej
Rozdział 5. Edukacja zdrowotna w terapii, profilaktyce chorób i innych problemów zdrowotnych oraz w promocji zdrowia
Rozdział 6. Teorie i modele wykorzystywane w edukacji zdrowotnej
Rozdział 7. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej
Rozdział 8. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną
Rozdział 9. Metodyka edukacji zdrowotnej
Rozdział 10. Technologie informacyjne w edukacji zdrowotnej
Rozdział 11. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach
CZĘŚĆ II.
WYBRANE OBSZARY TEMATYCZNE W EDUKACJI ZDROWOTNEJ I PROMOCJI ZDROWIA DZIECI I MŁODZIEŻY
Rozdział 1. Okres dzieciństwa i dorastania w kontekście potrzeb i realizacji edukacji zdrowotnej
Rozdział 2. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi
Rozdział 3. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
Rozdział 4. Edukacja do dbałości o ciało
Rozdział 5. Edukacja do zdrowia psychicznego
Rozdział 6. Edukacja żywieniowa
Rozdział 7. Edukacja do zwiększenia aktywności fizycznej
Rozdział 8. Edukacja do bezpieczeństwa
Rozdział 9. Edukacja do zdrowia seksualnego
Rozdział 10. Edukacja w zapobieganiu zachowaniom ryzykownym
Rozdział 11. Edukacja do bycia aktywnym pacjentem
Sprawdzian, zaliczenie z oceną.
|