W1: Wymienia objawy zagrożenia życia u dziecka (D.W1.)
W2: Opisuje zasady diagnozowania dziecka (D.W3.)
W3: Omawia zasady opieki nad dzieckiem odwodnionym (D.W2.)
W4: Opisuje zasady opieki nad dzieckiem z biegunką (D.W.2)
W5: Charakteryzuje grupy leków i ich działanie na układy i narządy chorego dziecka, w zależności od wieku i stanu zdrowia, z uwzględnieniem działań niepożądanych, interakcji z innymi lekami i dróg podania (D.W6.)
W6: Omawia zasady przeprowadzania testów przesiewowych wśród noworodków (D.W14.)
W7: Określa zasady postępowania wobec noworodka (D.W14.)
W8: Charakteryzuje przygotowanie dziecka, opiekę w trakcie oraz po badaniach i zabiegach diagnostycznych: pobranie krwi, pomiar ciśnienia tętniczego, badania bakteriologiczne, usg jamy brzusznej, tomografia komputerowa, punkcja lędźwiowa, biopsja szpiku kostnego (D.W5.)
W9: Charakteryzuje techniki i procedury pielęgniarskie stosowane w opiece nad dzieckiem (D.W7.)
W10: Zna reakcje chorego dziecka na chorobę i hospitalizację (D.W8.)
W12: Zna rolę pielęgniarki przy przyjęciu chorego dziecka do podmiotu leczniczego (D.W8.)
W13: Omawia patofizjologię i objawy kliniczne chorób i stanów zagrożenia życia noworodka i wcześniaka (D.W14.)
U1: Gromadzi informacje, formułuje diagnozę pielęgniarską, ustala cele i plan opieki, wdraża interwencje pielęgniarskie oraz dokonuje ewaluacji opieki (D.U1.)
U2: Prowadzi poradnictwo w dotyczące wad rozwojowych, chorób wieku dziecięcego oraz uzależnień (D.U2.)
U4: Prowadzi profilaktykę powikłań w przebiegu chorób (D.U3.)
U5: Organizuje izolację chorych zakaźnie w miejscach publicznych i w warunkach domowych (D.U4.)
U6: Potrafi ocenić rozwój psychofizyczny dziecka (D.U5.)
U7: Stosuje siatki centylowe w celu oceny rozwoju dziecka (D.U5.)
U8: Potrafi ocenić ogólny stan dziecka (D.U5.)
U9: Wykrywa zaburzenia w rozwoju dziecka (D.U5.)
U10: Prawidłowo wykonuje pomiary: temperatury ciała, tętna, ciśnienia tętniczego krwi, saturacji, masy ciała, wysokości ciała, obwodów (D.U5.)
U12: Prawidłowo pobiera krew, mocz, kał do badań diagnostycznych (D.U5.)
U15: Rozpoznaje objawy powikłań po punkcji lędźwiowej (D.U8.)
U16: Podaje tlen dziecku (D.U9.)
U17: Potrafi przygotować dziecko do badań diagnostycznych pod względem fizycznym i psychicznym (D.U12.)
U12: Potrafi dokumentować proces pielęgnowania w oddziale pediatrycznym (D.U15.)
U13: Potrafi komunikować się z chorym dzieckiem (D.U20.)
U17: Przygotowuje i wykonuje inhalację dziecku na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U18: Przygotowuje i podaje leki doustne na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U19: Przygotowuje i wykonuje enemę dziecku na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U20: Przygotowuje i podaje leki dożylne na zlecenie lekarskie (D.U26.)
U21: Prawidłowo oblicza dawki leków (D.U26.)
U23: Potrafi prowadzić i ocenić bilans płynów chorego dziecka (D.U3.)
U24: Ocenia stopień bólu z wykorzystaniem odpowiednich skal (D.U24.)
U25: Wdraża postępowanie zmniejszające ból u dziecka (D.U24.)
U26: Asystuje lekarzowi podczas badania pacjenta, punkcji lędźwiowej, punkcji szpiku, trepanobiopsji (D.U23.)
U27: Umiejętnie przekazuje informację na temat stanu ogólnego dziecka członkom zespołu terapeutycznego (D.U22.)
U28: Tworzy warunki do godnego umierania oraz postępuje zgodnie z procedurą z ciałem zmarłego dziecka (D.U25.)
|