Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Animacja komputerowa 1401-AKO-1L-sm-SJ
Pracownia (PRC) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

jak wyżej

Efekty uczenia się:

Student:

K_W01: Dysponuje podstawową wiedzą o sztuce polskiej animacji, zagadnienia związane z tą dziedziną H2A_W01 S2A_W01

K_W02: Posiada podstawową wiedzę dotyczącą realizacji filmów animowanych, zna techniki animacji, twórczość wybranych animatorów, rozumie język ruchomego obrazu i środki wyrazowe animacji. A2A_W08

K_W03: Ma wiedzę na temat aktualnych technologii stosowanych w animacji komputerowej ( komputerowej wycinanki, filmu kombinowanego w programie After Effects) A2_W09

K_W04: Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach sztuki animacji z innymi dyscyplinami, z psychologią i kategoriami estetycznymi, samodzielnie rozwija wiedzę związaną ze sztuką animacji oraz zna publikacje związane z tym zagadnieniem. A2A_W13  H2A_W03 S2A_W05

Student:

K_U02: Umie stworzyć krótką fabułę lub impresję i przekazać ją za pomocą obrazu animowanego. Umie posługiwać się właściwymi środkami ekspresji, takimi jak: symbol, metafora, transformacja, groteska, w pracy nad ruchomym obrazem. Potrafi językiem animacji odpowiedzieć na zadany temat, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12

K_U03: Umie podejmować samodzielne decyzje odnośnie do projektowania i realizacji animacji komputerowych, wykorzystując właściwą technikę i technologię, pracując w przeznaczonych do tego programie After Effects. A2A_U13

K_U06: Posiada wystarczający zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w dziedzinie animacji komputerowej. A2A_U16

K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności.

Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty

Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17

Student:

K_K01: Rozwija wrażliwość artystyczną, by w przyszłości przełożyć nabytą wiedzę i doświadczenie na pola o charakterze społecznym, rozwija umiejętność krytycznej oceny. A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03

K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06

K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować stworzony film w grupie A2A_K05

Metody i kryteria oceniania:

Wymagania dotyczące zaliczenia:

zaliczenie kolejnego semestru i roku studiów następuje w oparciu o zrealizowane przez studenta projekty, realizacje i ćwiczenia określone szczegółowo w planach semestralnych, (K_K04, K_K08, K_U02, K_U03, K_U06, K_U07)

zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych, (K_W02, K_W03, K_K01, K_K04, K_K08)

warunkiem zaliczenia jest także obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. (K_K01, K_K08)

Kryteria ocen:

jakość koncepcji, nowatorstwo i oryginalność pomysłu, dojrzałość intelektualna (K_K08, K_W02, K_U02, K_U06, K_U07)

jakość i biegłość techniczna, staranność i profesjonalizm warsztatu oraz nakład pracy, (K_W02, K_W03, K_U03, K_U06, K_K04)

jakość estetyczna oraz ogólny wyraz artystyczny finalnej realizacji, będący skutkiem połączenia jakości koncepcyjnej i jakości technicznej wykonanego zadania. K_K04, K_W02, K_W03, K_W04, K_U02, K_U06, K_U07)

Zakres tematów:

Realizacja animacji w technice przedmiotowej (poklatkowa, piksylacja, wycinanka, lalkowa) na zadany temat z wykorzystaniem środków wyrazowych takich jak: groteska, transformacja, itd.

Metody dydaktyczne:

Stosowane metody realizacji zajęć:

Zajęcia w grupach maksymalnie 12-osobowych, umożliwiających studentowi indywidualną pracę w trakcie ćwiczeń, w czasie których student ma dostęp do stanowiska komputerowego. Praca w wąskim gronie umożliwia również indywidualne omówienie autorskich projektów i korektę wykonywanych ćwiczeń.

Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy filmowe, w tym prac studenckich oraz dyskusją ze studentami.

 Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych, scenariuszy i scenopisów obrazkowych, oraz indywidualnymi ich omówieniami i dyskusją z autorami oraz ćwiczeniami mającymi na celu zaznajomienie się z zasadą działania programów komputerowych.

Zadania realizowane są podczas zajęć w Pracowni Multimediów.

Realizacja zadań odbywa się indywidualnie.

Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie według wcześniej ustalonych założeń.

Stosowane metody:

Eksponujące: pokaz

Podające: opis, pogadanka

Poszukujące: ćwiczeniowa

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 13:00 - 14:30, sala 5
Joanna Chołaścińska 15/15 szczegóły
2 każdy wtorek, 11:00 - 12:30, sala 5
Joanna Chołaścińska 15/14 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Sztuk Pięknych - Instytut Artystyczny (Mickiewicza 121)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)