Literatura: |
Literatura podstawowa:
Deutsch für Mediziner; Szafrański, M.; PZWL; 2008
Literatura uzupełniająca:
Materiały autentyczne (Apotheke Umschau)
Kommunikation in sozialen und medizinischen Berufen; Levy-Hillerich, D.; Goethe -Institut Munchen; 2005
Czasopisma niemieckie: „Der Umschau”, „Die Gesundheit”, „Seniorenratschläger”
Lexikon Medizin und Gesundheit" Prof.dr med. J.P.Schade"
"Woertrbuch der Medizin" Margaret Minker
DVD Anatomie Atlas - der menschliche Koerper
|
Metody i kryteria oceniania: |
Wykłady – nie dotyczy
Egzamin końcowy pisemny (0-10 pkt; ≥60%); W1-W2; U1-U3; K1-K2
Punktacja Ocena
< 6,0 ndst
6 – 6,4 dst
6,5 - 7 dst+
7,5 - 8 db
8,5 - 9 db+
9,5 - 10 bdb
Semestr II – IV Przedłużona obserwacja (0 – 10 punktów; > 56%): W1-W2; U1-U3; K1-K2
Semestr II i III Kolokwium końcowe ustne/pisemne (0-10 pkt; ≥56%); W1-W2; U1-U3; K1-K2
W semestrach II – IV przewiduje się ewaluację ciągłą, śródsemestralną: (obserwacja postępów, aktywność na zajęciach, udział w dyskusji, prezentacja, referat, przygotowanie/odgrywania dialogów/ról, itp.)
Ewaluacja końcowa, czyli kolokwium końcowe ustne bądź pisemne dla semestrów II i III oraz egzamin – semestr IV.
Warunkiem przystąpienia do ewaluacji końcowej jest zaliczenie ewaluacji ciągłej (student może podejść do kolokwium/egzaminu o ile był obecny i aktywny na zajęciach)
|
Zakres tematów: |
1. Anatomia człowieka - części ciała.
2. Anatomia i funkcjonowanie narządu wzroku.
3. Funkcje organów i procesy zachodzące w organizmie człowieka - fizjologia człowieka
4. Choroby układu wzrokowego: zaćma, astygmatyzm, dalekowzroczność, krótkowzroczność, starczowzroczność, zez, jaglica, jęczmień, zapalenie powiek, jaskra, zapalenie rogówki, zapalenie nerwu wzrokowego, etc.
5. Rodzaje soczewek do oczu (miękkie, twarde, jednodniowe, sferyczne, wielokrotnego użytku, itp.).
6. Badanie wzroku.
7. Przyrządy optometryczne.
8. Okulary i ich funkcja
|
Metody dydaktyczne: |
Wykłady: Nie dotyczy
Ćwiczenia
• dyskusja dydaktyczna
• praca z małą grupą: (dyskusja, debata, odgrywanie ról, burza mózgów)
• analiza przypadków
• uczenie wspomagane komputerem
• metody eksponujące: film, pokaz
|