Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Instytucje edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży 2403-PS-409-sj
Laboratorium (LAB) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1.Z. Bauman, Zindywidualizowane społeczeństwo, Gdańsk 2008.

2. E. Bednarz, Edukacja włączająca szansą dla rozwoju uczniów sprawnych i z niepełnosprawnością, „Studia z Teorii Wychowania” 2015, nr 4(13), s. 81-95.

3. J. J. Błeszyński, D. Baczała (red.), Społeczeństwo włączające a komunikacja, Toruń 2017.

4. Pięć kluczowych przesłań dla edukacji włączającej. Od teorii do praktyki, https://www.european-agency.org/sites/default/files/Five_Key_Messages_for_Inclusive_Education_PL.pdf.

5. T. Zacharuk, Włączająca edukacja [w:] J. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, T. VII, Warszawa 2008.

6. L. Zaremba, Jak promować jakość w edukacji włączającej, https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjhhors9vrgAhUFIlAKHUAyDbQQFjABegQIABAC&url=https%3A%2F%2Fwww.ore.edu.pl%2Fwp-content%2Fplugins%2Fdownload-attachments%2Fincludes%2Fdownload.php%3Fid%3D6607&usg=AOvVaw3U8h3oLFdJv9xam1MaRSw8.

Literatura uzupełniająca:

1. B. Skałbania, M. Z. Babiarz, Edukacja włączająca jako przestrzeń dla rozwoju czy ryzyko wykluczenia i marginalizacji ucznia?, ”Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy” 2018, nr 18, s. 17-27.

2. Strategie włączające młodzież. Poradnik dla instytucji, które nie chcą pracować dla młodzieży, tylko wraz z młodzieżą, http://www.wpek.pl/pi/122823_1.pdf.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę na podstawie sumy punktów uzyskanych przez studenta/kę za wykonanie – indywidualnie i w zespołach, poszczególnych prac śródsemestralnych , w tym:

- udział w dyskusji (P7S_WG, P7S_WK, P7S_UK )

- prowadzenie dyskusji (P7S_WG, P7S_WK, P7S_UK )

- zaplanowanie i przeprowadzenie projektu edukacyjnego (P7S_UW, P7S_UU, P7S_KO)

Samoocena (P7S_KK )

Kryteria oceniania:

Ndst – 59% punktów

dst – 60 - 67% punktów

dst plus – 68 - 75% punktów

db – 76 - 83% punktów

db plus – 84-91 % punktów

bdb – 92-100% punktów

Zakres tematów:

Przedmiot obejmuje analizę następujących zagadnień:

- Rozpoznanie zjawiska wykluczenia dzieci i młodzieży

- Kontekstualność i wieloaspektowość edukacji włączającej adresowanej do dzieci i młodzieży

- Cele edukacji włączającej adresowanej do dzieci i młodzieży

- Specyfika instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży

- Wady i zalety obecnej realizacji zadań wynikających z założeń edukacji włączającej adresowanej do dzieci i młodzieży

- Metodyka edukacji włączającej adresowanej do dzieci i młodzieży

- Planowanie działań w pisujących się w ramy praktyki pedagogicznej instytucji edukacji włączającej dla dzieci i młodzieży

- Aspekt etyczny działań podejmowanych w ramach edukacji włączającej adresowanej do dzieci i młodzieży

Metody dydaktyczne:

Metoda dydaktyczna podająca:

- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów

- projektu

- punktowana

- obserwacji

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 13:15 - 14:45, sala A IV
Kinga Majchrzak-Ptak 17/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Nauk Pedagogicznych (Lwowska 1)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-4 (2024-09-03)