Literatura: |
1. J. Ceynowa, M. Litowska, R. Nowakowski, J. Ostrowska-Czubenko, Podręcznik do ćwiczeń laboratoryjnych z chemii fizycznej, Wyd. UMK, Toruń, 1999.
2. H. Szeląg, E. Sadecka, P. Szumała, Wybrane układy zdysper-gowane: budowa i właściwości: ćwiczenia laboratoryjne, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2010.
3. I. Putiłowa, Ćwiczenia laboratoryjne z chemii koloidów, PWN, Warszawa 1955.
4. S. Bucak, D. Rende, Colloid and Surface Chemistry. A Laboratory Guide for Exploration of the Nano World, CRC Press, Boca Raton, 2014.
oraz literatura do wykładów.
|
Efekty uczenia się: |
W1: posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu podstawowych działów chemii, jej rozwoju i znaczenia dla postępu nauk ścisłych i przyrodniczych oraz poznania świata i rozwoju ludzkości.
W2: ma pogłębioną wiedzę w dziedzinie fizykochemii koloidów.
U1: potrafi korzystać z rozszerzonej wiedzy z podstawowych działów chemii oraz twórczo wykorzystać w zakresie swojej specjalności.
U2: umie samodzielnie zaprojektować i przeprowadzić eksperyment oraz krytycznie przeanalizować wyniki; potrafi zastosować przykładowy pakiet programów do statystycznej analizy eksperymentu
K1: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego uczenia się przez całe życie; potrafi samodzielnie podjąć działania w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy chemicznej.
K2: potrafi współdziałać w zespole (przyjmując w nim różne role) i kreatywnie rozwiązywać problemy dotyczące badań naukowych oraz syntezy chemicznej.
K3: ma świadomość profesjonalizmu, doceniania uczciwości intelektualnej i przestrzegania etyki zawodowej, zarówno w działaniach własnych, jak i innych osób.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych i opracowań oraz wyników kolokwiów – W1, W2, U1, U2, ocena ciągła studenta w czasie zajęć – K1, K2, K3.
|