Literatura: |
1. Marlena Ciechan-Kujawa, Biznes plan. Standardy i praktyka, TNOiK, Toruń 2007
2. Sławomir Sojak (red.), Założyc firmę i nie zbankrutowac – aspekty zarządcze, DIFIN, Warszawa 2009;
3. Ewa Filar, Jerzy Skrzypek, BIZNES PLAN, Poltext, Warszawa 2002;
4. Horyzonty Controllingu 2020, Kozak Piotr (red.), 2020, Toruń, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora.
5. Horyzonty Controllingu 2020, Kozak Piotr (red.), 2019, Toruń, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora.
6. Horyzonty Controllingu 2018, Marlena Ciechan-Kujawa, Piotr Kozak, (red.), 2018, Toruń, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
|
Efekty uczenia się: |
W1. Zna i rozumie metody i narzędzia pozyskiwania danych do biznes planów oraz ich analizy, niezbędnych do oceny projektów inwestycyjnych. K_W06
U1. Potrafi wykorzystać i integrować podstawową wiedzę teoretyczną z
zakresu analizy strategicznej, marketingu, organizacji przedsiębiorstwa do sporządzenia biznes planu. K_U02
U2. Potrafi opracować plan finansowy działalności i ocenić efektywność przedsięwzięcia z wykorzystaniem wybranych metod finansów i rachunkowości. K_U04
K1. Jest gotów do definiowania priorytetów służących realizacji określonych przez siebie i innych etapów tworzenia biznes planu. K_K01
|
Zakres tematów: |
Zakres przedmiotu obejmują następujące problemy:
1. Pojęcie, funkcje i zasady konstrukcji biznes planu w przedsiębiorstwie.
2. Założenia i procedura sporządzania planu.
3. Merytoryczne i formalne kryteria oceny biznes planu.
4. Typowe zastosowania biznes planu.
5. Elementy typowego biznes planu , w tym streszczenie, profil i zakres działania firmy, założenia planu strategicznego, plan techniczny, plan marketingowy, plan organizacyjny, plan finansowy, załączniki.
|