Literatura: |
Brzozowska-Brywczyńska M., (Poza) artykuł 12: partycypacja dzieci i młodzieży w świetle Konwencji o Prawach Dziecka oraz wybranych ujęć teoretycznych, [w:] D. Kassjanowicz, A. Sekuła (red.), Edukacja obywatelska w działaniu, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2013.
Chmura-Rutkowska I. i in. (red.), Gender w podręcznikach. Projekt badawczy. Raport, Fundacja Feminoteka, Warszawa 2015.
Chmura-Rutkowska I., Mazurek M., (Nie)widzialne różnice. Gender, Młodzi 2018.
Czaja-Chudyba I., Myślenie krytyczne w kontekstach edukacji wczesnoszkolnej - uwarunkowania nieobecności, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków 2013.
Dziewiątkowska-Kozłowska K., W stronę dziecka. Uniwersalizm i ponadczasowość myśli pedagogicznej Janusza Korczaka w obliczu postpandemicznej rzeczywistości edukacyjnej XXI w., “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2022, nr 3.
Dziewiątkowska-Kozłowska K., Problematyka zabawy w rozwoju dzieci przedszkolnych w świetle literatury przedmiotu, “Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna” 2022, nr 1.
Domańska E., FOMO i nadużywanie mediów cyfrowych w czasie pandemii, [w:] Pandemia a zmiany w codziennym korzystaniu z internetu, NASK, s. 20-26.
FDDS, Negatywne doświadczenia młodzieży w trakcie pandemii. Raport z badania, 2020.
FDDS, Wpływ korzystania z social mediów na postrzeganie swojego ciała przez nastolatki_ków. Raport z badania, 2021.
Gawlicz K., Demokracja jako praktyka codziennego życia w przedszkolu. Z doświadczeń nauczycielek, “Problemy Wczesnej Edukacji” 2016, nr 35(4).
Ignaciuk M., The Educational Potential of VR in Polish Schools, [w:] Innovative Teaching Methods, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2022.
Jarosz E., Dziecko i dzieciństwo – pejzaż współczesny. Rzecz o badaniach nad dzieciństwem, “Pedagogika Społeczna” 2017, nr 2, s. 57-81.
Jendza J., Pomiędzy zabaw(k)ą a materiałem i pracą w praktyce pedagogii Montessori, “Problemy Wczesnej Eukacji” 2022, nr 1.
Kopińska V. Edukacja obywatelska w szkole. Krytyczna analiza dyskursu podręczników szkolnych, Toruń 2017.
Majewska K., Efektywność interaktywnej formy nauczania z użyciem tablicy multimedialnej, “e-mentor” 2016, nr 1.
Melosik Z., Mass media, tożsamość i rekonstrukcje kultury współczesnej, w: W. Skrzydlewski, S. Dylak (red.) Media - Edukacja - Kultura, 2012, s. 32-49.
Mikołajczyk K., VR w edukacji - subiektywny przegląd możliwości, “e-mentor” 2019, nr 2.
Modzelewski P., Oronowicz-Jaśkowiak W., Gry komputerowe a funkcjonowanie psychospołeczne. Przegląd aktualnych doniesień naukowych, “Konteksty Pedagogiczne” 2018, nr 11.
Nawolska B., Rutka-Gliksman N., Krytyczne myślenie (nie)dostępne uczniom edukacji wczesnoszkolnej?, “Problemy opiekuńczo-wychowawcze” 2019, nr 5.
Nowicka, M., Pełnomocność dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w odsłonie krytycznych zdarzeń. “Studia Edukacyjne” 2019, nr 55, s. 27-38.
nauczycielami? Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2020.
Sirotova M., Rubacha K., Informacja o płci ucznia a tendencja nauczycieli do uruchamiania etyki troski i sprawiedliwości, “Przegląd Badań Edukacyjnych” 2018, nr 27.
Smolińska-Theiss B., Rozwój badań nad dzieciństwem - przełomy i przejścia, “Chowanna” 2010, nr 1, s. 13-26.
Stek N., Sharenting jako aktywność rodziców w sieci na przykładzie portalu społecznościowego Instagram, [w:] Siemieniecka D., Szabłowska-Zaremba M., przy współpracy Stek N., Owczarczyk M. (red.), Internet jako przestrzeń relacji społecznych - szanse, ograniczenia, perspektywy, Lublin 2021.
Stek N., Wsparcie ucznia przez szkołę w sytuacji wystąpienia cyberprzemocy - nieprawidłowości i ich poprawa, [w:] K. Skrzątek, P. Szymczyk (red.), Naukowa analiza problemów współczesnej edukacji, Lublin 2021.
Szewczuk K., Gra planszowa narzędziem wspomagającym wszechstronny rozwój dziecka, “Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2018, nr 13.
Szlaużys J., Leśne przedszkole jako alternatywna forma wczesnej edukacji, “Parezja” 2019, nr 2.
Śliwerski B., Badania nad małym dzieckiem i dzieciństwem, “Konteksty pedagogiczne” 2020, nr 15.
Wojtasik Ł., Seksting wśród dzieci i młodzieży, „Dziecko Krzywdzone: teoria, badania, praktyka” 2014, nr 2.
|