Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Translatorium tekstów kognitywistycznych anglojęzycznych 2401-K-S2-2-TTKA
Laboratorium (LAB) Semestr letni 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Parfit, Derek. (1995). “The Unimportance of Identity,” In: H. Harris (ed.), Identity. Oxford University Press. pp. 13–45.

2. Olson, Eric. (1997). “Was I ever a Fetus,” Philosophy and Phenomenological Research 57(1): 95–110.

3. Kim, Jaegwon. (1984). “Concepts of Supervenience,” Philosophy and Phenomenological Research 45(2): 153–176. If the paper seems too tough, I suggest scanning through an excellent entry in Stanford Encyclopedia, available under the following link: https://plato.stanford.edu/entries/supervenience/

4. Pietkiewicz, Igor; Kłosińska, Urszula; Tomalski, Radosław. (2021). “Delusions of Possession and Religious Coping in Schizophrenia: A Qualitative Study of Four Cases,” Frontiers in Psychology 12. The paper is open-access and available under the following link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8017190/

5. Fink, Bernhard; Penton-Voak, Ian. (2002). “Evolutionary Psychology of Facial Attractiveness,” Current Directions in Psychological Science 11(5): 154–158.

6. Kamm, Frances. (2009). “Neuroscience and Moral Reasoning: A Note on Recent Research,” Philosophy& Public Affairs 37(4): 330–345.

7. Sinnott-Armstrong, Walter; Wheatley, Thalia. (2012). “The Disunity of Morality and Why it Matters to Philosophy,” The Monist 95(3): 355–377.

8. Hales, Steven. (2009). “Moral Relativism and Evolutionary Psychology,” Synthese 166(2): 431–447.

Efekty uczenia się:

przyswojenie wiedzy z filozofii umysłu oraz zagadnienie moralności w świetle neuronauk, poznanie pewnych form argumentacji

Metody i kryteria oceniania:

Studenci, którzy czytają eseje oraz są w stanie je przekładać oraz biorą udział w dyskusjach otrzymują „5”. Ci studenci, którzy lokują się ponad średnią, a którym idzie nieco gorzej niż wyżej wymienionym otrzymują „4”. Studenci, którzy z rzadka czytają, ale są w stanie przyzwoicie przekładać teksty oraz czasami biorą udział w dyskusjach otrzymują „3”. Studenci, którzy nie czytają tekstów oraz nie biorą udziału w tłumaczeniu tekstów nie zaliczają kursu.

Zakres tematów:

Filozofia umysłu, moralność vis-a-vis neuronauki oraz inne bardziej empiryczne zorientowane tematy

Metody dydaktyczne:

dyskusja

eksperymenty myslowe

analiza danych

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi wtorek (parzyste), 10:45 - 12:15, sala S.122
co drugi wtorek (parzyste), 12:30 - 14:00, sala S.122
Igor Wysocki 6/25 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Wydział Filozofii i Nauk Społecznych - Instytut Psychologii (dawny APL)
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0 (2023-11-21)