Literatura: |
Literatura obowiązkowa
* Antropologia kultury wizualnej. Zagadnienia i wybór tekstów, (opr.) Iwona Kurz, Paulina Kwiatkowska, Łukasz Zaremba, Warszawa 2012 (fragmenty),
* Barthes Roland, Światło obrazu. Uwagi o fotografii, Poznań 2008 (fragmenty),
* Belting Hans, Antropologia obrazu, Szkice do nauki o obrazie (tłum.) M. Bryl, Kraków 2012 (fragmenty),
* Beaty Bart, Komiks kontra sztuka (tłum.) A. Kaczmarek i M. Cieślik, Warszawa 2013,
* hooks bell, Teoria feministyczna. Od marginesu do centrum, (tłum.) E Majewska, Warszawa 2013 (fragmenty),
* Mulvey Laura, Do utraty wzroku. Wybór tekstów, (tłum.) Jolanta Mach et. al., Warszawa 2010 (fragmenty),
* Płażewski Jerzy, Historia filmu 1895-2005, Warszawa 2005 (fragmenty),
* Porębski Mieczysław, Ikonosfera, Warszawa 1972 (fragmenty),
* Sikora Sławomir, Fotografia. Między dokumentem a symbolem, Warszawa 2004 (fragmenty),
* Sitkiewicz Paweł, Małe wielkie kino : film animowany od narodzin do końca okresu klasycznego, Gdańsk 2009 (fragmenty),
* Sontag Susan, O fotografii (tłum.) S. Magala, Kraków 2009 (fragmenty),
* Żiżek Slavoj, Lacrimae Rerum. Kieślowski, Hitchcock, Tarkowski, Lynch (tłum.) Grzegorz Jankowicz, Warszawa 2011 (fragmenty).
Literatura uzupełniająca
(red.) Boguni-Borowska Małgorzata, Sztompka Piotr, Fotospołeczeństwo. Antologia tekstów z socjologii wizualnej, Kraków 2012 (fragmenty),
(red.) Ferenc Tomasz, Krzysztof Makowski, Przestrzenie fotografii. Antologia tekstów, Łódź 2005 (fragmenty),
* Ferro Marc, Kino i historia, (tłum.) T. Falkowski, Warszawa 2011,
* Helman Alicja, O dziele filmowym, Materiał, technika, struktura, Kraków 1970 (fragmenty),
* Hopfinger Maryla, Nowe Media w komunikacji społecznej XX wieku, Warszawa 2002 (fragmenty)
* (red.) Kurz Iwona, Film i historia. Antologia, Warszawa 2008 (fragmenty),
* Manvell Richard, Film (tłum.) I. Nomańczukowa, Warszawa 1960 (fragmenty),
* Płażewski Jerzy, Język filmu, Warszawa 2008 (fragmenty),
* Sitkiewicz Paweł, Miki i myszy : Walt Disney i film rysunkowy w przedwojennej Polsce, Gdańsk 2012 (fragmenty),
* Sitkiewicz Paweł, Polska szkoła animacji, Gdańsk 2011 (fragmenty),
* Swoboda Tomasz, Historie oka, Gdańsk 2010 (fragmenty),
* Toeplitz Krzysztof Teodor, Sztuka komiksu, Warszawa 1985 (fragmenty),
* Wojnicka Joanna, Katafiasz Olga, Słownik wiedzy o filmie, Warszawa 2009 (fragmenty),
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wypadkową:
Oceny z przygotowanego referatu wraz z prezentacją multimedialną na uzgodniony z prowadzącym temat z listy przedstawionej na pierwszych zajęciach (W11, U1, K1, K5, U2, U6, U7, U8),
Kryteria oceny prezentacji: jakość merytoryczna, forma podania, zastosowanie materiału ilustracyjnego, dostosowanie się do wyznaczonego czasu.
Oceny z testu wyboru dotyczącego zagadnień omawianych w trakcie zajęć (W5, K1, K5)
Kryteria oceny testu wyboru: --> 60-65% dst; 66-75% dst +; 76-85% db; 86-90% db +; 91-100% bdb
W przypadku prowadzenia zajęć w trybie zdalnym, prezentacja może być przedstawiona przez studenta za pośrednictwem platformy MS Teams, natomiast test wyboru może być przeprowadzony za pomocą aplikacji Forms w platformie MS Teams lub innego narzędzia do zdalnego przeprowadzania testów wiedzy.
|