Praca magisterska - I r. s2/sr
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0600-S2-MGR1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0531) Chemia
|
Nazwa przedmiotu: | Praca magisterska - I r. s2/sr |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotów wchodzących w zakres kierunku chemii, umiejętność rozwiązywania problemów, znajomość zasad pracy z programami do prezentacji multimedialnych oraz pracy w grupie |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. 15h seminarium, 15 godzin kontaktowych 2. 200h przeznaczonych na realizację pracy dyplomowej - praca indywidualna 3. 35 h czas wymagany do przygotowania w procesie oceniania, 4. całkowity czas nakładu pracy studenta to 250 h. 250h:25ECTS/H = 10 ECTS W1: student ma rozszerzoną wiedzę z dyscypliny, w której wykonuje pracę dyplomową, zna podstawową literaturę przedmiotu z dziedziny obejmującej tematykę pracy - K_W01, K_W02, K_W04 - K_W08, K_W10, K_W12 - K_W13, K_W15 - K_W16 |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student ma rozszerzoną wiedzę z dyscypliny, w której wykonuje pracę dyplomową, zna podstawową literaturę przedmiotu z dziedziny obejmującej tematykę pracy - K_W01, K_W02, K_W04 - K_W08, K_W10, K_W12 - K_W13, K_W15 - K_W16 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi korzystać z rozszerzonej wiedzy z podstawowych działów chemii oraz twórczo wykorzystać ją w zakresie swojej specjalności - K_U01 U2: potrafi samodzielnie wyszukać informacje w czasopismach naukowych i popularno-naukowych oraz chemicznych bazach danych w języku polskim, angielskim - K_U08 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego uczenia się przez całe życie; potrafi samodzielnie podjąć działania w celu poszerzania i pogłębiania wiedzy chemicznej - K_K01 K2: potrafi formułować i przedstawiać opinie na temat podstawowych zagadnień chemicznych i osiągnięć w tej dyscyplinie - K_K07 K3: Pracuje systematycznie, realizacje założone cele, jest systematyczny - K_K06 K4: Samodzielnie realizuje założone cele, podejmuje trudne decyzje, potrafi samodzielnie korzystać z literatury fachowej - K_K07 |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia o charakterze konwersatoryjnym z prezentacjami multimedialnymi, referatami uczestników, dotyczącymi omawiania zagadnień poruszanych na seminarium, a przede wszystkim pracy magisterskiej oraz wyników przeprowadzonych badań |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - doświadczeń |
Skrócony opis: |
Celem seminarium magisterskiego jest przygotowanie studenta do napisania pracy dyplomowej oraz prezentacja wyników. |
Pełny opis: |
Seminarium obejmuje: - przekazanie wiedzy niezbędnej do napisania pracy - doskonalenie umiejętności pisania prac spełniających formalne i merytoryczne wymagania ustalone dla prac dyplomowych na kierunku chemia kosmetyczna - zapoznanie studentów z zasadami prawa autorskiego - doskonalenie umiejętności pracy w grupie pod kierunkiem promotora - doskonalenie umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji niezbędnych do samodzielnego napisania pracy dyplomowej Każdy student wygłasza dwa referaty: 1. prezentujący ogólne informacje wykonywanej przez siebie pracy (wstęp teoretyczny) 2. cel pracy, wykorzystywane metody oraz otrzymane wyniki. Każdy referat kończy się dyskusją uczestników seminarium nad jego treścią oraz jakością prezentacji i wypowiedzi. Przygotowanie pracy licencjuackiej |
Literatura: |
Podstawowa: 1. Wójcik K., Poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), SGH, Warszawa 2000. 2. Żołtowski B., Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych, ATR, Bydgoszcz 1999. 3. Literatura związana z tematem pracy, ustalana w porozumieniu z opiekunem pracy. Uzupełniająca: 1. 1. Majchrzak J., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Wyd. 3., AE, Poznań 1999. |
Metody i kryteria oceniania: |
Student otrzymuje zaliczenie przedmiotu na ocenę, na którą składa się w największym stopniu ocena referatów, ocena pracy pisemnej, ale także ocena udziału w dyskusjach nad problemami prezentowanymi przez innych uczestników seminarium. Prace oceniane są z uwzględnieniem: - formalnej konstrukcji i przejrzystości prezentacji, - merytorycznej poprawności przedstawianych treści, - swobody wypowiedzi i umiejętności nawiązywania kontaktu ze słuchaczami. Ocena referatów i prezentacji weryfikuje osiągnięcie efektów: K_W01, K_W02, K_W03, K_W05, K_W08, K_U01, K_U08, K_K01, K_K07 Ocena udziału w dyskusjach sprawdza osiąganie efektów: K_U01, K_U08, K_K06, K_K07 Wymagany próg na ocenę dostateczną - 50-60%, dostateczny plus – 61-65%, dobry 66-75%, dobry plus 76-81%, bardzo dobry – 82-100%. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 50 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Wolan | |
Prowadzący grup: | Andrzej Wolan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.