Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

The Art of Being Sincere. American Short Fiction After Postmodernism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0700-OG-EN-ABS Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce
Nazwa przedmiotu: The Art of Being Sincere. American Short Fiction After Postmodernism
Jednostka: Wydział Filologiczny (1999-2019)
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 (zmienne w czasie)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) B2 competence in English

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

np.

- participation in discussion seminar - 30 hrs



Self-study hours:

- writing essays - 30 hrs

- reading literature - 20 hrs

- posting entries on the Moodle forum 20 hrs


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: The graduate has basic knowledge of the American short stories of the turn of the twenty first century and is familiar with their distinctive features (K_W04),

W2: The graduate has basic knowledge of selected historical, social, religious, philosophical and political issues determining the development the American short stories at the turn of the twenty-first century (K_W08).



Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: The graduate is able to place American contemporary short stories in a general historical and cultural context (K_U09),

U2: The graduate is able to analyze and interpret contemporary American short stories with the use of basic terminology and appropriate methods (K_U11),

U3: The graduate is able to recognize the literary conventions of the contemporary American short stories (K_U10).


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: The graduate is able to work and assume various roles in a team whilst analyzing a selection of contemporary American short stories (K_K02),

K2: The graduate appreciates the tradition and cultural heritage of the United States of America and is aware of their responsibility for preserving them (K_K05).


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

-description

-discussion

Exploratory teaching methods:

-biographical

-brainstorming

-case study

-seminar



Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- biograficzna
- giełda pomysłów
- seminaryjna
- studium przypadku

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The class aims to introduce the students to one of the most recent movements in American Literature, New Sincerity, via a selection of short stories by some of the most accomplished contemporary writers: David Foster Wallace, Jonathan Franzen and Dave Eggers.

Over the course of our meetings we will be proposing sets of questions which will then form the backbone of our discussions on such topics as loneliness, consumerism and the aesthetics of commercial culture.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The class aims to introduce the students to one of the most recent movements in American Literature, New Sincerity, via a selection of short stories by some of the most accomplished contemporary writers: David Foster Wallace, Jonathan Franzen and Dave Eggers.

Over the course of our meetings we will be proposing sets of questions which will then form the backbone of our discussions on such topics as loneliness, consumerism and the aesthetics of commercial culture.

The classes are going to be organized around formulating and addressing sets of key issues that each of the stories puts forward and confronting them with the sets of crucial problems proposed by the course instructor.

Literatura: (tylko po angielsku)

Jonathan Franzen - Selected Short Stories form The New Yorker Magazine

David Foster Wallace, Brief Interviews With Hideous Men, Little, Brown: New York, 1999.

Dave Eggers, How We Are Hungry McSweeney’s: San Francisco, 2004.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

np.

Active participation in class and via Moodle forum (20%)

Midterm essay (30%)

Final essay (50%)

Assessment criteria:

fail- … pts (0-59%)

satisfactory- … pts (60-71%)

satisfactory plus- … pts (72-76%)

good - … pts (77-84%)

good plus- … pts (85-90%)

very good- … pts (91-100%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/19" (zakończony)

Okres: 2019-02-25 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jarosław Hetman
Prowadzący grup: Jarosław Hetman
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.