Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Specialisation seminar: William Shakespeare's "King Lear" in translation and adaptation

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0704-f1ENG3S-SS4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Języki obce Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specialisation seminar: William Shakespeare's "King Lear" in translation and adaptation
Jednostka: Katedra Filologii Angielskiej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

none

Całkowity nakład pracy studenta:

3 ECTS points = 75 hours

30 hours - seminar

20 hours - reading and preparation for classes

5 hours - individual consultations (face to face and via the Internet)

10 hours - writing and editing the midterm essay

10 hours - writing and editing the final essay


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: the student has a basic knowledge on the historical, social, religious, philosophical an dpolitical context of William Shakespeare's plays.

student ma podstawową wiedzę o wybranych zagadnieniach historycznych, społecznych, religijnych, filozoficznych i politycznych warunkujących rozwój dramatów Williama Shakespeare'a (K_W08).

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: the student is able to place the works of William Shakespeare in a larger historical and cultural context (K_U09),

U2: the student is able to differentiate between the texts of William Shakespeare and to critically analyze them with the use of appropriate methods (K_U12),

U3: the student is able to analyze a variety of extra-literary adaptations of William Shakespeare's plays (K_U13).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: the student appreciates the heritage of William Shakespeare and is aware of their responsibility to preserve it (K_K05).

Metody dydaktyczne eksponujące:

- drama
- inscenizacja
- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka

Metody dydaktyczne poszukujące:

- biograficzna
- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów

Skrócony opis:

The seminar presents the work of William Shakespeare from a variety of perspectives (theatrical, film, literary, translation). Focusing on King Lear, the students will discover the richness of possible interpretations of the play and its influence on European and American culture.

Pełny opis:

The seminar presents the work of William Shakespeare from a variety of perspectives (theatrical, film, literary, translation). Focusing on King Lear, the students will discover the richness of possible interpretations of the play and its influence on European and American culture.

In the course of the classes the student will become intimately familiar with the play itself, its critical reception, a variety of translations and adaptations, both film and theater.

The students will be analizing a selection of scenes from the play from a comparative approach.

Literatura:

Required reading:

Shakespeare, W. 2015. The Tragedy of King Lear. Penguin Classics: London.

Shakespeare W. 1913. Król Lir. przeł. J. Paszkowski. Gebethner i Wolff: Warszawa.

Shakeaspeare W. 1991. Król Lear. przeł. S. Barańczak. Znak: Warszawa.

Hodgdon, B, Worthen, W.B. 2005. A Companion to Shakespeare and Performance. London: Blackwell.

Films:

The Royal Shakespeare Company King Lear (2008) dir. Trevor Nun

King Lear (1971) dir. Sir Peter Brook

or

King Lear (1987) dir. Jean-Luc Godard

BBC's Shakespeare Lives: King Lear (2016)

Metody i kryteria oceniania:

Final essay (50%)

Mid-term essay (30%)

Active participation in class (20%)

In each of the criteria, the correct and precise use of the English language will be taken into consideration (up to 20% of the grade for the given component).

60%-71% = 3.

72%-76% = 3+

77%-84% = 4.

85%-90% = 4+

91%-100% = 5.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)