Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Modern Theories of Justice

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0951-DR-MTOJ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Modern Theories of Justice
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) None

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) 50 hours (30 hours - participation in the lecture, 20 hours - praparation, writing the essay)

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) students knows philosophical terminology concerning theory of justice

students know and understand the historical character of the forming of philosophical ideas, especially in the tradition of Anglo-Saxon and German philosophy

students know the main arguments on the basis of the contents of the source texts

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) students understand the argumentation and critique of certain philosophical standpoints

students can interpret philosophical texts


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) on the basis of the creative analysis of situations and problems formulate propositions of their solving

students earnestly reconstruct the main topics of philosophical arguments

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) lecture, close reading of source texts, PowerPoint presentation, discussion

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the lecture is to present chosen contemporary theories of justice in Anglo-Saxon and German tradition (Rawls, Taylor, Habermas, Honneth)

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Introduction in the field of the main theme. Information about the didactical method, time-plan, mode of working, obligations. John Rawls, A theory of Justice I.

2. John Rawls, A theory of Justice II.

3. Charles Taylor: Negative Freedom (Philosophical Papers, 1985) I

4. Charles Taylor: Negative Freedom (Philosophical Papers, 1985) II

5. Jürgen Habermas: The theory of discourse as a balance of interests I

6. Jürgen Habermas: The theory of discourse as a balance of interests II

7. Axel Honneth: Freedoms Right I

8. Axel Honneth: Freedoms Right II. Results, conclusions.

Literatura: (tylko po angielsku)

The literature will be suggested on the first meeting of the course.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

1. Active participation in the course – 20%

2. Scientific essay – 80%

Assessment criteria:

fail- (0-49%)

satisfactory- (50-59%)

satisfactory plus- (60-69%)

good - (70-79%)

good plus- (80-89%)

very good- (90-100%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)