Programowanie III
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-I1PR3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie III |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - Umiejętność programowania w języku C/C++ - Podstawowa wiedza na temat programowania obiektowego |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 15 godz. – wykład 1 godz. - egzamin 30 godz. - ćwiczenia 50 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury, przygotowywanie prac domowych, 35 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu. Razem 131 godzin 5 ptk ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | zna podstawowe konstrukcje programistyczne oraz pojęcia składni i semantyki języka Java (K_W03) ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (K_W11) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_U03) potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (K_U05) projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych (K_U07) posiada umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych (K_U14) potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych (K_U15) potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu (K_U16) projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (K_U22) tworzy, ocenia i realizuje plan testowania oprogramowania (K_U26) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (K_K02) Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04) Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | 1) Wykład z prezentacją 2) Zadania samodzielne 3) Zaliczenie wykładu na podstawie projektu. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot przeznaczony dla studentów studiów I stopnia na kierunku informatyka. Celem zajęć jest zapoznanie z nowoczesnymi metodami i technikami programowania obiektowego na przykładzie języka Java. Po ukończeniu przedmiotu student powinien posiadać wystarczającą wiedzę i umiejętności pozwalające tworzenie aplikacji w ramach Java. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: - Wprowadzenie do platformy Java. - Podstawy syntaktyki i konstrukcji obiektowych. - Dziedziczenie, polimorfizm. - Interfejsy, klasy abstrakcyjne, wewnętrzne, zagnieżdzone i anonimowe. - Wyjątki. - Autoboxing, adnotacje, typy uogólnione. - Przeglad podstawowych API: kolekcje, pliki, IO, Properties. - Wątki. - Swing, JavaFX - JDBC. - Podstawy programowania sieciowego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Java. Najlepsze rozwiązania zadań programistycznych. Receptury. Wydanie IV. Ian F. Darwin, Helion Literatura uzupełniająca: Thinking in Java, Bruce Eckel |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez przygotowanie w grupach projektu programistycznego. Projekt jest następnie prezentowany na egzaminie w formie ustnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
LAB
LAB
ŚR LAB
WYK
LAB
CZ LAB
LAB
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin, 16 miejsc
Wykład, 15 godzin, 150 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Zyglarski | |
Prowadzący grup: | Jerzy Białkowski, Anna Gogolińska, Marek Nowicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Przedmiot przeznaczony dla studentów studiów I stopnia na kierunku informatyka. Celem zajęć jest zapoznanie z nowoczesnymi metodami i technikami programowania obiektowego na przykładzie języka Java. Po ukończeniu przedmiotu student powinien posiadać wystarczającą wiedzę i umiejętności pozwalające tworzenie aplikacji w ramach Java SE |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć: - Wprowadzenie do platformy Java. - Podstawy syntaktyki i konstrukcji obiektowych. - Dziedziczenie, polimorfizm. - Interfejsy, klasy abstrakcyjne, wewnętrzne, zagnieżdzone i anonimowe. - Wyjątki. - Autoboxing, adnotacje, typy uogólnione. - Przeglad podstawowych API: kolekcje, pliki, IO, Properties. - Wątki. - Swing, JavaFX - JDBC. - Podstawy programowania sieciowego. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Java: |
|
Uwagi: |
Informacje o wykładzie: https://plas.mat.umk.pl/moodle/course/view.php?id=1998 Informacje o laboratorium: https://plas.mat.umk.pl/moodle/course/view.php?id=1999 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.