Projekt zespołowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-MS1-ProjZesp |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0541) Matematyka
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt zespołowy |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
9.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczone przedmioty Programowanie i algorytmika, Statystyka matematyczna, Zarządzanie projektami i Eksploracja danych |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obligatoryjny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Praca pod opieką koordynatora przedmiotu lub opiekuna zespołu, w tym prezentacja projektu: 50 godzin. Praca indywidualna nad projektem, w tym studiowanie literatury i innych źródeł oraz konsultacje z prowadzącymi zajęcia: 65 godzin. Praca w zespole: 80 godzin. Przygotowanie raportu oraz prezentacji końcowej: 30 godzin. Razem 225 godz. - 9 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna znaczenie matematyki i jej zastosowań w problemach współczesnego świata [K_W01]. W2: Zna podstawy matematyczne i informatyczne analizy danych /badań operacyjnych – w zależności od wybranej specjalności [K_W03, K_W06]. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: w zależności od wybranej specjalności potrafi: • projektować i implementować bazy danych, • skonstruować model teoretyczny problemu optymalizacyjnego [K_U02]. U2: W zależności od wybranej specjalności potrafi: • pracować z dużymi zbiorami danych, pozyskiwać istotne informacje i poprawnie je interpretować, • dokonać analizy problemu wykorzystując wybrane metody optymalizacji, algorytmy programowania liniowego, wypukłego, dynamicznego i wyciągać prawidłowe wnioski [K_U02]. U3: Potrafi dobrać odpowiednie narzędzia informatyczne, pakiety statystyczne i obliczeniowe i zastosować je do analizy zbioru danych lub problemu optymalizacyjnego [K_U03]. U4: Potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, a także przy użyciu nowoczesnych technik prezentacji, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne i wyniki analiz prowadzonych metodami matematycznymi [K_U04]. U5: Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów [K_U20]. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: W twórczy sposób wykorzystuje swą wiedzę i umiejętności do rozwiązania problemu [K_K01]. K2: Pracuje sumiennie i systematycznie, wywiązuje się z podjętych zobowiązań [K_K02]. K3: Pracuje w zespole, dąży do realizacji celów zespołu poprzez odpowiednie zaplanowanie i organizację pracy swojej i innych; motywuje współpracowników do zwiększenia wysiłku w celu osiągnięcia założonych celów [K_K06]. K4: Skutecznie i w zrozumiały sposób przekazuje innym zaplanowane treści [K_K03]. |
Metody dydaktyczne: | Metody poszukujące; praca zespołowa nad realizacją projektu z zakresu matematyki stosowanej. |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
Studenci w zespołach 3-4 osobowych realizują zadanie z zakresu analizy danych lub badań operacyjnych. Realizacja zadania wymaga: • zbudowania lub dobrania odpowiedniego modelu matematycznego rozważanego zagadnienia, • przeprowadzenia analizy tego modelu lub zbioru danych przy pomocy poznanych metod, • interpretacji wyników badań, • prezentacji projektu. |
Pełny opis: |
Pod opieką koordynatora przedmiotu: 1. podział na zespoły i wybór tematów projektów. Lista tematów i opiekunów zespołów przygotowywana będzie corocznie przed rozpoczęciem zajęć. Dopuszcza się zgłoszenie tematu przez studentów. Pod opieką opiekuna zespołu: 2. ustalenie harmonogramu realizacji projektu i podział zadań w zespole 3. spotkania robocze: referowanie postępów prac, występujących trudności, działania naprawcze – ewentualne korekty w harmonogramie i przydziale zadań 4. spotkania podsumowujące: interpretacja wyników 5. przygotowanie prezentacji projektu. Pod opieką koordynatora przedmiotu: 6. publiczna prezentacja wyników projektu. |
Literatura: |
Zależna od realizowanego tematu. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie bez oceny. Podstawą zaliczenia przedmiotu jest: 1. dokumentacja projektu zawierająca opis merytoryczny projektu oraz harmonogram pracy zespołu uwzględniający podział zadań pomiędzy jego członków, 2. ocena indywidualnego wkładu studenta w realizację projektu dokonana przez opiekuna zespołu, 3. publiczna prezentacja projektu. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Karłowska-Pik | |
Prowadzący grup: | Damian Guzek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Budowanie Funduszy Inwestycyjnych typu Fund of Funds w oparciu o fundusze State Street Global Advisors |
|
Pełny opis: |
Każdy student tworzy fundusz typu Fund of Funds o innym celu inwestycyjnym i grupie docelowej składając się na spójną ofertę jednej firmy inwestycyjnej. Praca zespołowa: Ustalenie spójnej struktury prezentacji dla potencjalnych klientów firmy inwestycyjnej, Ustalenie spójnego podejścia eksploracji danych, narzędzia, oceny ryzyka itd. Kluczowe etapy projektu: A) Część finansowa projektu - pojęcie funduszu, State Street Global Advisors oraz pojęć kluczowych do stworzenia wstępnej strategii sfinalizowana przynajmniej 10 stronnym dokumentem przedstawiającą ofertę firmy inwestycyjnej. B) Część badania rynku (empiryczna) - zrozumienie, eksploracja i modelowanie danych, sfinalizowana podjęciem decyzji na poziomie doboru aktywów. C) Część podjęcia decyzji inwestycyjnej - ustalenie konkretnego podejścia i konkretnych proporcji alokacji środków, sfinalizowana konkretną ofertą firmy inwestycyjnej z jej uzasadnieniem. |
|
Literatura: |
1. Expected Returns: An Investor Guide to Harvesting Market Rewards by Antii Ilmanen. 2. The Intelligent Investor by Benjamin Graham. 3. Option Volatility & Pricing by Sheldon Natenberg. 4. wykład z MIT: https://youtu.be/8TJQhQ2GZ0Y 5. materiały CFA institute. 6. strona https://www.investopedia.com |
|
Uwagi: |
Sposób realizacji zajęć oraz formę kontaktu ustalają kierownicy zespołów bezpośrednio z opiekunami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Karłowska-Pik | |
Prowadzący grup: | Damian Guzek, Ewelina Kałka, Paulina Mazurkiewicz-Kurek, Alicja Rączkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Budowanie Funduszy Inwestycyjnych typu Fund of Funds w oparciu o fundusze State Street Global Advisors |
|
Pełny opis: |
Każdy student tworzy fundusz typu Fund of Funds o innym celu inwestycyjnym i grupie docelowej składając się na spójną ofertę jednej firmy inwestycyjnej. Praca zespołowa: Ustalenie spójnej struktury prezentacji dla potencjalnych klientów firmy inwestycyjnej, Ustalenie spójnego podejścia eksploracji danych, narzędzia, oceny ryzyka itd. Kluczowe etapy projektu: A) Część finansowa projektu - pojęcie funduszu, State Street Global Advisors oraz pojęć kluczowych do stworzenia wstępnej strategii sfinalizowana przynajmniej 10 stronnym dokumentem przedstawiającą ofertę firmy inwestycyjnej. B) Część badania rynku (empiryczna) - zrozumienie, eksploracja i modelowanie danych, sfinalizowana podjęciem decyzji na poziomie doboru aktywów. C) Część podjęcia decyzji inwestycyjnej - ustalenie konkretnego podejścia i konkretnych proporcji alokacji środków, sfinalizowana konkretną ofertą firmy inwestycyjnej z jej uzasadnieniem. |
|
Literatura: |
1. Expected Returns: An Investor Guide to Harvesting Market Rewards by Antii Ilmanen. 2. The Intelligent Investor by Benjamin Graham. 3. Option Volatility & Pricing by Sheldon Natenberg. 4. wykład z MIT: https://youtu.be/8TJQhQ2GZ0Y 5. materiały CFA institute. 6. strona https://www.investopedia.com |
|
Uwagi: |
Sposób realizacji zajęć oraz formę kontaktu ustalają kierownicy zespołów bezpośrednio z opiekunami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Karłowska-Pik | |
Prowadzący grup: | Alina Baranowska, Stanisław Baudzis, Damian Guzek, Ewelina Kałka, Maria Knorps, Paulina Mazurkiewicz-Kurek, Alicja Rączkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Budowanie Funduszy Inwestycyjnych typu Fund of Funds w oparciu o fundusze State Street Global Advisors |
|
Pełny opis: |
Każdy student tworzy fundusz typu Fund of Funds o innym celu inwestycyjnym i grupie docelowej składając się na spójną ofertę jednej firmy inwestycyjnej. Praca zespołowa: Ustalenie spójnej struktury prezentacji dla potencjalnych klientów firmy inwestycyjnej, Ustalenie spójnego podejścia eksploracji danych, narzędzia, oceny ryzyka itd. Kluczowe etapy projektu: A) Część finansowa projektu - pojęcie funduszu, State Street Global Advisors oraz pojęć kluczowych do stworzenia wstępnej strategii sfinalizowana przynajmniej 10 stronnym dokumentem przedstawiającą ofertę firmy inwestycyjnej. B) Część badania rynku (empiryczna) - zrozumienie, eksploracja i modelowanie danych, sfinalizowana podjęciem decyzji na poziomie doboru aktywów. C) Część podjęcia decyzji inwestycyjnej - ustalenie konkretnego podejścia i konkretnych proporcji alokacji środków, sfinalizowana konkretną ofertą firmy inwestycyjnej z jej uzasadnieniem. |
|
Literatura: |
1. Expected Returns: An Investor Guide to Harvesting Market Rewards by Antii Ilmanen. 2. The Intelligent Investor by Benjamin Graham. 3. Option Volatility & Pricing by Sheldon Natenberg. 4. wykład z MIT: https://youtu.be/8TJQhQ2GZ0Y 5. materiały CFA institute. 6. strona https://www.investopedia.com |
|
Uwagi: |
Sposób realizacji zajęć oraz formę kontaktu ustalają kierownicy zespołów bezpośrednio z opiekunami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-23 - 2026-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Budowanie Funduszy Inwestycyjnych typu Fund of Funds w oparciu o fundusze State Street Global Advisors |
|
Pełny opis: |
Każdy student tworzy fundusz typu Fund of Funds o innym celu inwestycyjnym i grupie docelowej składając się na spójną ofertę jednej firmy inwestycyjnej. Praca zespołowa: Ustalenie spójnej struktury prezentacji dla potencjalnych klientów firmy inwestycyjnej, Ustalenie spójnego podejścia eksploracji danych, narzędzia, oceny ryzyka itd. Kluczowe etapy projektu: A) Część finansowa projektu - pojęcie funduszu, State Street Global Advisors oraz pojęć kluczowych do stworzenia wstępnej strategii sfinalizowana przynajmniej 10 stronnym dokumentem przedstawiającą ofertę firmy inwestycyjnej. B) Część badania rynku (empiryczna) - zrozumienie, eksploracja i modelowanie danych, sfinalizowana podjęciem decyzji na poziomie doboru aktywów. C) Część podjęcia decyzji inwestycyjnej - ustalenie konkretnego podejścia i konkretnych proporcji alokacji środków, sfinalizowana konkretną ofertą firmy inwestycyjnej z jej uzasadnieniem. |
|
Literatura: |
1. Expected Returns: An Investor Guide to Harvesting Market Rewards by Antii Ilmanen. 2. The Intelligent Investor by Benjamin Graham. 3. Option Volatility & Pricing by Sheldon Natenberg. 4. wykład z MIT: https://youtu.be/8TJQhQ2GZ0Y 5. materiały CFA institute. 6. strona https://www.investopedia.com |
|
Uwagi: |
Sposób realizacji zajęć oraz formę kontaktu ustalają kierownicy zespołów bezpośrednio z opiekunami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.