Programowanie aplikacji mobilnych dla systemu Android
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-pumAND |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie aplikacji mobilnych dla systemu Android |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy programowania Java |
Całkowity nakład pracy studenta: | Zajęcia 20 Przygotowywanie zadań własnych 30 Studiowanie literatury 20 RAZEM 70 Punkty ECTS 4 |
Efekty uczenia się - wiedza: | EK_W07:MA WIEDZĘ NA TEMATY ZWIĄZANE Z DYSTRYBUCJĄ I BEZPIECZEŃSTWEM APLIKACJI MOBILNYCH I SYSTEMÓW MOBILNYCH, EK_W05: MA WIEDZĘ O ROZWIĄZANIACH ZWIĄZANYCH Z PRACĄ W CHMURZE, EK_W03: MA WIEDZĘ NA TEMAT WZORCÓW PROJEKTOWYCH STOSOWANYCH W APLIKACJACH DLA URZĄDZEŃ MOBILNYCH, EK_W02: MA WIEDZĘ NA TEMAT ŚRODOWISK PROGRAMISTYCZNYCH DZIAŁAJĄCYCH NA RÓŻNYCH SYSTEMACH OPERACYJNYCH POZWALAJĄCYCH NA TWORZENIE APLIKACJI MOBILNYCH , EK_W01: MA WIEDZĘ NA TEMAT RÓŻNYCH TECHNIK PROGRAMOWANIA APLIKACJI NA URZĄDZENIA MOBILNE |
Efekty uczenia się - umiejętności: | EK_U02: SAMODZIELNIE KORZYSTA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII/ POTRAFI CZYTAĆ ZE ZROZUMIENIEM TEKSTY O ZAAWANSOWANYM STOPNIU TRUDNOŚCI., EK_U04:POSIADA UŻYCIA ZAAWANSOWANYCH SYSTEMÓW PROJEKTOWANIA APLIKACJI MOBILNYCH, EK_U05: POTRAFI PROJEKTOWAĆ APLIKACJE MOBILNE RÓŻNEGO RODZAJU I W RÓŻNYCH TECHNOLOGIACH, EK_U06: POTRAFI DOBIERAĆ OPROGRAMOWANIE I TECHNOLOGIE W ZALEŻNOŚCI OD PRZEZNACZENIA PROJEKTOWANEJ APLIKACJI |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | EK_K01: ROZUMIE POTRZEBĘ KONTYNUOWANIA KSZTAŁCENIA W RAMACH TECHNOLOGII MOBILNYCH., EK_K02:Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych. |
Metody dydaktyczne: | 1) Warsztaty 2) Praca własna |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - projektu |
Skrócony opis: |
Podstawy programowania aplikacji dla systemu Android. Przegląd bibliotek. Zajęcia pozwolą na naukę sposobów projektowania i aplikacji dla urządzeń z systemem Android, z wykorzystaniem oficjalnego środowiska programistycznego – Android Studio |
Pełny opis: |
Program zajęć: 1. Android Studio 2. Wzorce projektowe w urządzeniach z systémem Android 3. Różnorodność systemów Android 4. Przepływ aplikacji i projektowanie interfejsów użytkownika 5. Dostęp do zasobów systemowych (IO) 6. Narzędzia komunikacji sieciowej 7. Przegląd bibliotek natywnych 8. Material Design 9. Praca ze źródłami danych |
Literatura: |
1. Dokumentacja Google |
Metody i kryteria oceniania: |
• Aktywna praca na zajęciach. • Przygotowanie opracowań dotyczących wybranych zagadnień. • Wykonanie zadanych zadań praktycznych. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.