Innowacyjny start up w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-K12-InStUpwB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane
|
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjny start up w biznesie |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 2 rok 1 stopnia Komunikacja i psychologia w biznesie, 2 rok, PRK, przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. wykładu, 15 godz. ćwiczeń, 10 godz. konsultacji (łącznie 40 godz.) 2. praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 20 godz., 3. czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 15 godz. Razem nakład pracy studenta 75 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości o znamionach start-upu wykorzystującej wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu – K_W11. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi ocenić skutki organizacyjne i społeczne podejmowanych przedsięwzięć biznesowych oraz przedstawić ich merytoryczne uzasadnienie – K_U06. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy z perspektywy kreowania koncepcji własnego biznesu – K_K04. |
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład problemowy prowadzony metodą tradycyjną z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, w sposób zapewniający możliwość dyskutowania ze studentami omawianych zagadnień. Ćwiczenia: konwersacja ze studentami, w ramach której są rozwiązywane zadania, analizowane studia przypadków, dyskutowane i rozwiązywane praktyczne problemy decyzyjne z zakresu zagadnień odnoszących się do podejmowanego przedmiotu. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
W toku zajęć prezentowane są zagadnienia pozwalające zrozumieć istotę przedsiębiorstwa traktowanego jako innowacyjny start-up oraz czynniki jego sukcesu. Ponadto przedstawiane są koncepcje, metody i narzędzia służące zaprojektowaniu działalności gospodarczej mającej na celu uruchomienie innowacyjnego start-upu. Celem tego przedmiotu jest nabycie przez studentów wiedzy umożliwiającej zrozumienie istoty innowacyjnego start-upu, a także zdobycie umiejętności identyfikowania determinant decydujących o jego sukcesie oraz projektowania dla niego modelu biznesowego i planu działania. |
Pełny opis: |
Zakres przedmiotu realizowanego w ramach wykładu problemowego mającego na celu osiągnięcie efektów uczenia się (W1) obejmują następujące zagadnienia: • Istota funkcjonowania innowacyjnego start-upu, • Rola przedsiębiorczości w budowaniu strart-upu, • Źródła inspiracji i sposoby kreowania pomysłów na własny biznes, • Poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na własny biznes i kreowanie niezbędnych rozwiązań, • Budowanie koncepcji biznesu dla start-upu, • Budowanie modelu biznesowego dla start-upu. Zakres przedmiotu realizowanego w ramach ćwiczeń mających na celu osiągnięcie efektów uczenia się (U1 i K1) obejmują następujące zagadnienia: • Identyfikacja i kształtowanie cech skutecznego przedsiębiorcy, • Identyfikacja start-upów w rzeczywistości gospodarczej i czynników ich sukcesu, • Poszukiwanie innowacyjnych pomysłów na własny biznes, • Kreowanie innowacji na rzecz start-upów, • Budowanie koncepcji biznesu start-upu, • Kształtowanie modelu biznesowego start-upu. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: • S. Blank, B. Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice 2013. • J. Cieślik, Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. • A. Osterwalder, Y. Pigneur, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012. Literatura uzupełniająca: • E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Onepress, 2017. • B.R. Ingle, Design thinking dla przedsiębiorców i małych firm. Potęga myślenia projektowego w codziennej pracy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2014. • A. Skala, Sturtupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, edu-Libri, 2018. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład: W1 – zaliczenie pisemne w formie testu z odpowiedziami do wyboru Kryteria oceniania testu: 0-50% niezaliczony Pow. 50%-70% - dostateczny 71%-90% - dobry 91%- 100% - bardzo dobry Ćwiczenia: U1 – wykonanie pracy zaliczeniowej: przygotowanie koncepcji nowego biznesu Ocena w skali od 2 do 5 zgodnie z następującymi kryteriami: oryginalność pomysłu, poprawność merytoryczna, kompleksowość podejmowanego problemu, K1 – obserwacja aktywności studenta i jego kreatywności Podstawą oceny końcowej z ćwiczeń jest ocena pracy zaliczeniowej, która może być podwyższona ponadprzeciętną aktywnością studenta w ramach ćwiczeń i wyróżniającą się kreatywnością. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 48 miejsc
Wykład, 15 godzin, 48 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Glabiszewski | |
Prowadzący grup: | Waldemar Glabiszewski, Angelika Pańka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 48 miejsc
Wykład, 15 godzin, 48 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Glabiszewski | |
Prowadzący grup: | Waldemar Glabiszewski, Angelika Pańka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.