Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Intercultural Human Resource Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-M22-HR-IHRM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Intercultural Human Resource Management
Jednostka: Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Management, 2 rok II stopnia, PRK, sp. Human Resource Management
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) General knowledge in management and human resource management in particular.

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Classes requiring direct participation: 45h

Self-study: preparations for classes, reading materials provided: 50h

Self-study: self-study and teamwork: 50h

Self-study: preparations for the exam: 50h

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1: A student has in-depth knowledge of cultural determinants of human behaviours in an organisation at the individual, group and organisational level – K_W06

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1: A student can analyse social processes and phenomena in an organisation and their cultural determinants, formulate own opinions, set simple research hypotheses and verify them - K_U03

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1: A student creates a positive organisational climate (and trust) in teams as their member or leader - K_K03

Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Methods: case studies, presentations with slides, discussions and teamwork

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Students who successfully complete this course will understand the main dimensions of culture determining organisational behaviour, including decisions made concerning HRM practices.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Lectures:

1. Cultural differences and management

2. Verbal and non-verbal communication in cross-cultural environment

3. Attitude to time and space

4. Cross-cultural teamwork and making relationships at work

5. Intercultural issue: the role of HR department

6. Cultural differences and HRM process (recruitment and selection, reward, training and development)

7. Work-life balance

8. HRM in multicultural organisations

9. Expatriation

Exercises:

1. Verbal and non-verbal communication in cross-cultural environment

2. Cross-cultural teamwork and making relationships at work

3. Cultural differences and HRM process (recruitment and selection, reward, training and development)

4. Work-life balance

5. HRM in multicultural organisations

6. Expatriation

Literatura: (tylko po angielsku)

1.C.Brewster, P.Sparrow, G.Vernon, International Human Resource Management, CIPD 2007

2. D.C.Thomas, Cross-cultural Management. Essential Concepts, Sage 2008.

3. G.Hofstede, Cultures and Organizations, Profile Books 2003

4.G.P.Ferraro, The Cultural Dimension of International Business, Pearson Prentice Hall, 2006

5.R.D. Lewis, When Cultures Collide. Managing Successfully Across Cultures, Nicholas Brealey Publishing, London 2006

6. .J.Mole, Mind Your Manners. Managing Business Cultures in the New Global Europe, Nicholas Brealey Publishing, London 2005.

7. R.R.Gesteland. Cross-Cultural Business Behavior, Copenhagen Business School Press, 2006

8. H.W.Lane, J.J.DiStefano, M.L.Maznevski, International Management Behavior, Blackwell Business, 2000.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Exam – W01

Teamwork & presentation – U01, K01

Activity in the class – K01

1. Exam (3 theoretical questions and 2 case studies):

5 (bdb) - 91% - 100%

4+ (db+) - 81% - do 90%

4( db) - 71% - 80%,

3+ (dst.+) - 61% - 70%,

3 (dst)- 45% - 60%.

Exercises:

1.Case study – written answers as a result of teamwork:

5 (bdb) - answers include all necessary elements

4 (db) - answers include 80% of necessary content

3 (dst) - answers include 60% of necessary content

2. Activity in the class:

5 (bdb) - a student takes part in all discussions during classes

4 (db) - a student takes part in 50% of discussions during classes

3 (dst) - a student does not take part in discussions during classes

3. Presentation in teamwork, assessment made by the team:

5 (bdb) - a student is fully committed to the task, participates at

every stage of the work

4 (db) - a student is generally committed to the task, participates

at the most of the work stages

3 (dst) - a student commitment is minimal, participates at few

stages of the work

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

N/a

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)