Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Całościowa identyfikacja przedsiębiorstwa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z12m-CaIdP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Całościowa identyfikacja przedsiębiorstwa
Jednostka: Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 2 rok 1 stopnia
Zarządzanie, 2 rok, I stopnia, PRK, moduł marketingowy
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Przedmiot prowadzony jest w II semestrze II roku studiów i ma charakter wprowadzający (na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia z obszaru całościowej identyfikacji). Stąd też nie jest wymagane posiadanie wiedzy nabytej z innych przedmiotów, natomiast atutem będzie posiadanie wiedzy z zakresu podstaw zarządzania.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia), 20 godz. (konsultacje indywidualne; egzamin, zaliczenia): łącznie 50 godz. (godziny kontaktowe)


2. Czas poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury, realizacja zadań domowych): łącznie 20 godz.


3. Czas przygotowania do kolokwium i egzaminu: łącznie 30 godz.



Razem nakład pracy studenta 100 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Definiuje całościową identyfikację (Corporate Identity; CI) i rozumie jej związek z tożsamością i wizerunkiem organizacji - K_W01


W2: Nazywa korzyści spójnej CI - K_W02


W3: Zna rodzaje działań, które organizacja może podejmować w celu zarządzania CI - K_W08


W4: Zna podsystemy CI oraz elementy, składające się na każdy z nich - K_W08


W5: Nazywa korzyści pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa - K_W02

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi zidentyfikować działania organizacji w zakresie zarządzania CI w każdym z podsystemów - K_U05


U2: Analizuje i ocenia działania organizacji z zakresu zarządzania CI - K_U05


U3: Proponuje działania usprawniające system CI w organizacji - K-U06


U4: Potrafi wskazać przejawy CI w organizacji - K_U05

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Jednoznacznie i komunikatywnie formułuje i przekazuje swoje myśli, opinie i spostrzeżenia, dotyczące systemu CI w organizacji - K_K04


K2: Zdobywa informacje na temat systemu CI organizacji (istota, cele, konkretne przejawy, rezultaty) - K_K02


K3: Identyfikuje i ocenia dylematy etyczne związane z kształtowaniem wizerunku organizacji - K_K04

Metody dydaktyczne:

Wykład: pokaz, wykład informacyjny (konwencjonalny), wykład konwersatoryjny


Ćwiczenia: studium przypadku, pogadanka, pomiar w terenie

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- pomiaru w terenie
- studium przypadku

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu całościowej identyfikacji. Koncepcja ta dotyczy zarządzania wizerunkiem organizacji poprzez kształtowanie tożsamości organizacyjnej (Corporate Identity). Wizerunek organizacji jest jednym z jej głównych zasobów niematerialnych i często decyduje o powodzeniu bądź przetrwaniu na rynku.

Efektem zajęć jest nauczenie studentów, jak zarządzać wizerunkiem organizacji poprzez kształtowanie jej systemu CI, a także przyswojenie umiejętności analizowania przejawów wykorzystania tych koncepcji w praktyce.

Pełny opis:

W ramach przedmiotu prowadzony jest wykład, a także ćwiczenia.

Celem wykładu jest przybliżenie studentom następujących zagadnień:

1. definicja, istota i znaczenie CI, a także wizerunku organizacji (W1, W4)

2. podobieństwa i różnice pomiędzy tożsamością, wizerunkiem i reputacją organizacji (W1, W4)

3. geneza systemu CI (w tym rozwój tej koncepcji w Polsce) (W1, W4)

4. główni twórcy systemu CI i ich wkład w tworzenie podstaw teoretycznych tej koncepcji (W1, W4)

5. podstawowe podsystemy CI, a także składowe poszczególnych podsystemów (W1, W4)

6. cele i korzyści zarządzania CI i pozytywnego wizerunku (W2, W5)

7. Kształtowanie CI w organizacji (W3)

8. kwestie etyczne w zarządzaniu wizerunkiem organizacji (W1, W4)

Celem ćwiczeń jest natomiast:

1. zdefiniowanie podstawowych elementów systemu CI na podstawie wybranych fragmentów pozycji książkowych oraz na podstawie wybranych artykułów w czasopismach (W1, W4, U1, U4, K1, K2, K3)

2. analiza przejawów wykorzystania CI na przykładzie konkretnych organizacji (desk research i badania w terenie) (W1, W4, U1, U4, K1, K2, K3)

3. wyjaśnienie istoty, celów oraz elementów systemu CI na wybranych przykładach (W1, W4, U2, K1, K2, K3)

4. analiza i przygotowanie przez prezentacji przykładów wykorzystania w praktyce systemu CI (w konkretnej organizacji), a następnie ich wspólna analiza na zajęciach (W1, W4, U2, K1, K2, K3)

5. analiza korzyści, wynikających dla organizacji z prawidłowego kształtowania CI (W2, U3, K1, K2, K3)

Literatura:

Podstawowa:

1. Anna M. Nikodemska-Wołowik, Tadeusz N. P. Górski, Mirosław Wołowik, Nie tylko logotyp. Wyróżnienie i przynależność w biznesie, Oficyna Wydawnicza BRANTA, Bydgoszcz 2004.

2. Tomasz Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2010.

Uzupełniająca:

3. Zarządzanie marką, J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.

4. Paweł Kocoń, Tożsamość organizacji i kultura organizacyjna, „Economy and Management” 1/2009.

5. Arnold Pabian, Marketing sensoryczny, „Marketing i Rynek” 1/2011.

Metody i kryteria oceniania:

W przypadku wykładu:

- egzamin pisemny

min. 50%+1 pkt na zaliczenie

W przypadku ćwiczeń:

- ocena projektu analizy systemu CI wybranej organizacji (100%)

- "wejściówki"

- ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność, obecność)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Szostek
Prowadzący grup: Dawid Szostek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Szostek
Prowadzący grup: Dawid Szostek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)