Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Projektowanie kreacji marketingowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z22-NM-PKM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie kreacji marketingowych
Jednostka: Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesny marketing
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa znajomość obsługi komputera, podstawy marketingu.

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (uczestnictwo w zajęciach): 45 godzin;

Czas poświęcony na konsultacje: 20 godzin

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (bieżąc przygotowanie się do zajęć): 55 godzin;

Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania: 50 godzin;


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Zna, rozumie i rozpatruje z marketingowego punktu widzenia relacje zachodzące pomiędzy instytucją a jej klientami - K_W03


W2: Zna i rozumie zasady tworzenia komunikatów marketingowych, by były one skuteczne – K_W07


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi projektować przedsięwzięcia i rozwiązania wiążące się z dążeniem do realizacji celów marketingowych instytucji - K_U02


U2: Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnych problemów wiążących się z komunikacją marketingową instytucji - K_U06


U3: Potrafi wykorzystywać w pracy adekwatne do jej treści rozwiązania informatyczne - programy do obróbki graficznej, programy do postprodukcji materiałów video, systemy zarządzania treścią CMS - K_U12


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści – K_K01

Metody dydaktyczne:

Wykład multimedialny, dyskusja, praca w laboratorium komputerowych, giełda pomysłów

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- studium przypadku

Skrócony opis:

Przedmiot poświęcony jest zagadnieniom związanym z kreatywną częścią zawodu marketingowca - konceptualizacji i projektowaniu kreacji marketingowych. Studenci zapoznani zostaną z zasadami tworzenia tekstów marketingowych, poznają podstawy tworzenia grafiki rastrowej i wektorowej, podstawy postprodukcji materiałów video i tworzenia stron internetowych. Przedstawione narzędzia pozwalają na wykonanie projektów graficznych wymaganych przez pracodawców w przypadku tworzenia wizerunku, reklamy, czy chociażby uatrakcyjnienia stron WWW.

Pełny opis:

Część wykładowa przedmiotu podzielona jest na kilka bloków tematycznych, które nakreślą studentom podstawowe wyzwania stojące przed nimi w kreatywnej części zawodu marketingowca. Studenci zapoznani zostaną z czynnikami psychologicznymi i językowymi oddziaływania na odbiorcę komunikatów marketingowych, poznają zasady i najnowsze trendy w tzw. projektowaniu komunikacji oraz narzędzia, których znajomość może być w przyszłości wymagana przez pracodawcę.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016.

2. Fleischer M., Communication design, czyli projektowanie komunikacji, Primum Verbum, Łódź 2010.

3. Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III, Helion, Gliwice 2015.

4. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018

5. Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, Helion, Gliwice 2017.

6. Ries L., Ries A., Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, Helion, Gliwice 2015.

7. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015.

8. Wrycza-Bekier J., Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Gliwice 2014.

Literatura podstawowa:

1. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016.

2. Fleischer M., Communication design, czyli projektowanie komunikacji, Primum Verbum, Łódź 2010.

3. Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III, Helion, Gliwice 2015.

4. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018

5. Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, Helion, Gliwice 2017.

6. Ries L., Ries A., Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, Helion, Gliwice 2015.

7. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015.

8. Wrycza-Bekier J., Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Gliwice 2014.

Literatura uzupełniająca:

1. Airey D., Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona , Helion, Gliwice 2015.

2. Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy. Wydanie II, Helion, Gliwice 2012.

3. Cialdni R., Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego, Helion, Gliwice 2015.

4. Kończak S., Photoshop dla e-commerce i social media, Helion, Gliwice 2015.

5. Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone, Helion, Gliwice 2013.

6. Czasopisma branżowe i blogi oraz serwisy www poświęcone omawianym zagadnieniom (np. dailyweb.pl).

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin pisemny: W1+++, W2+++, U1++, U2++, U3++

Projekt: W2+++, U1+++, U2+++, U3++

Bieżąca aktywność w trakcie zajęć: U2+, K1++

Praktyki zawodowe:

Brak.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski
Prowadzący grup: Mariusz Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski
Prowadzący grup: Mariusz Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski
Prowadzący grup: Mariusz Lewandowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)