Projektowanie kreacji marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z22-NM-PKM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie kreacji marketingowych |
Jednostka: | Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesny marketing |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość obsługi komputera, podstawy marketingu. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (uczestnictwo w zajęciach): 45 godzin; Czas poświęcony na konsultacje: 20 godzin Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (bieżąc przygotowanie się do zajęć): 55 godzin; Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania: 50 godzin; |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna, rozumie i rozpatruje z marketingowego punktu widzenia relacje zachodzące pomiędzy instytucją a jej klientami - K_W03 W2: Zna i rozumie zasady tworzenia komunikatów marketingowych, by były one skuteczne – K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi projektować przedsięwzięcia i rozwiązania wiążące się z dążeniem do realizacji celów marketingowych instytucji - K_U02 U2: Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnych problemów wiążących się z komunikacją marketingową instytucji - K_U06 U3: Potrafi wykorzystywać w pracy adekwatne do jej treści rozwiązania informatyczne - programy do obróbki graficznej, programy do postprodukcji materiałów video, systemy zarządzania treścią CMS - K_U12 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści – K_K01 |
Metody dydaktyczne: | Wykład multimedialny, dyskusja, praca w laboratorium komputerowych, giełda pomysłów |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest zagadnieniom związanym z kreatywną częścią zawodu marketingowca - konceptualizacji i projektowaniu kreacji marketingowych. Studenci zapoznani zostaną z zasadami tworzenia tekstów marketingowych, poznają podstawy tworzenia grafiki rastrowej i wektorowej, podstawy postprodukcji materiałów video i tworzenia stron internetowych. Przedstawione narzędzia pozwalają na wykonanie projektów graficznych wymaganych przez pracodawców w przypadku tworzenia wizerunku, reklamy, czy chociażby uatrakcyjnienia stron WWW. |
Pełny opis: |
Część wykładowa przedmiotu podzielona jest na kilka bloków tematycznych, które nakreślą studentom podstawowe wyzwania stojące przed nimi w kreatywnej części zawodu marketingowca. Studenci zapoznani zostaną z czynnikami psychologicznymi i językowymi oddziaływania na odbiorcę komunikatów marketingowych, poznają zasady i najnowsze trendy w tzw. projektowaniu komunikacji oraz narzędzia, których znajomość może być w przyszłości wymagana przez pracodawcę. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016. 2. Fleischer M., Communication design, czyli projektowanie komunikacji, Primum Verbum, Łódź 2010. 3. Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III, Helion, Gliwice 2015. 4. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018 5. Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, Helion, Gliwice 2017. 6. Ries L., Ries A., Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, Helion, Gliwice 2015. 7. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015. 8. Wrycza-Bekier J., Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Gliwice 2014. Literatura podstawowa: 1. Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Helion, Gliwice 2016. 2. Fleischer M., Communication design, czyli projektowanie komunikacji, Primum Verbum, Łódź 2010. 3. Gajda W., GIMP. Praktyczne projekty. Wydanie III, Helion, Gliwice 2015. 4. Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting, Helion, Gliwice 2018 5. Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu, Helion, Gliwice 2017. 6. Ries L., Ries A., Wizualny młotek. Jak wbić do głowy przekaz marki dzięki emocjonalnej sile obrazu, Helion, Gliwice 2015. 7. Stawarz B., Content marketing po polsku. Jak przyciągnąć klientów?, PWN, Warszawa 2015. 8. Wrycza-Bekier J., Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Gliwice 2014. Literatura uzupełniająca: 1. Airey D., Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona , Helion, Gliwice 2015. 2. Benicewicz-Miazga A., Grafika w biznesie. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej - logotypy, wizytówki oraz papier firmowy. Wydanie II, Helion, Gliwice 2012. 3. Cialdni R., Zasady wywierania wpływu na ludzi. Szkoła Cialdiniego, Helion, Gliwice 2015. 4. Kończak S., Photoshop dla e-commerce i social media, Helion, Gliwice 2015. 5. Wrycza-Bekier J., Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydanie II zaktualizowane i poszerzone, Helion, Gliwice 2013. 6. Czasopisma branżowe i blogi oraz serwisy www poświęcone omawianym zagadnieniom (np. dailyweb.pl). |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny: W1+++, W2+++, U1++, U2++, U3++ Projekt: W2+++, U1+++, U2+++, U3++ Bieżąca aktywność w trakcie zajęć: U2+, K1++ |
Praktyki zawodowe: |
Brak. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN CW
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Lewandowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Lewandowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
Wykład, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aldona Glińska-Neweś, Mariusz Lewandowski | |
Prowadzący grup: | Mariusz Lewandowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.