Attractiveness on the Labour Market
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ER-AtLabMar |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Attractiveness on the Labour Market |
Jednostka: | Katedra Ekonomii |
Grupy: |
_Erasmus - rozkład zajęć KRK, grupa wykładów ogólnouczelnianych, stacjonarne i niestacjonarne WNEiZ WNEiZ - oferta przedmiotów dla YUFE |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) Good command of English (incl. both Basic Interpersonal Communicative Skills and Cognitive Academic Language Proficiency) |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Classes requiring direct participation of the teacher – lecture, practical classes: 30 hrs Consultations 8 hrs. Self-study, preparations for lectures 20 hrs. Preparing an oral presentation and a draft 17 hrs. TOTAL: 75 hrs. (3,0 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) W1. Student has knowledge about basics of career managing including the art of presentations. W2. Student knows basics of labor law regulations and savoir vivre rules in business. W3. Student understands the necessity of career managing. W4. Student has the knowledge about soft competences useful in the labor market. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) U1. Student can write cv and application letters In Line with modern standards, U2. Student can shape her or his image in internet through social media, U3. Student can use her or his art of presentation and basics of body language to manage own image. U4. Student knows ways of self-motivation art. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) KS1. Student has the ability to carry out public presentations, KS2. Student knows how to use body language, KS3. Student has the ability to deal with job interviews and to communicate efficiently in a team |
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) lectures, multimedia presentations, discussion and brainstorm |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) After finishing the course students will acquire knowledge about how to manage personal policy to increase chances of achieving goals on the competitive labour market. |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The course is dealing with the most important concepts in the field of personal policy and in the field of managing own career: the art of self-presentation, impression management – a goal-directed conscious or unconscious process in which potential employees try to influence the perceptions of other people to achieve success on the labour market, shaping own image in internet, career managing, tips and crucial issues affecting chances on the labour market: writing CVs, application letters, answering questions during interviews while applying for a job, hard and soft competences on the labour market. |
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1. proprietary program, 2. A Śniegocka, Coaching kariery – jak w końcu zdobyć dobrą pracę i zacząć zarabiać, złote myśli sp. z .o.o. 2012 3. A. Matczak Determinants of social and emotional competencies, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Warszawa), 2009. 4. W. Chojnacki, Army professionalization in socjological studies, Warsaw : National Defence University, 2008. 5. P. Siemieniak, Self-presentation dilemmas of women on managerial positions in the context of gender stereotypes, Poznan : Publishing House of Poznan University of Technology, 2011. 6. D.L. Price, Secrets of Personal Marketing Power: Strategies for Achieving Greater Personal and Business Success, Kendall Hunt Pub Co (April 1994). 7. Internet sources and career blogs. |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Conditions for a positive assesment: - lecture participation - participation in discussions - attendance - presentations and short projects connected with discussed issues (CV, application letter, a short oral presentation): W1+++U1+++U3+KS1+++KS2+++ Obligatory conditions for assessment: Participation in lectures and exercises, Preparation of short projects connected with “applying for a job” issues, conducting oral presentation in front of the group about the described issue. Additional criteria: active participation in discussions during exercises. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Ryczkowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Ryczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Ryczkowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Ryczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Ryczkowski | |
Prowadzący grup: | Maciej Ryczkowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.