Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Matematyka - zajęcia wyrównawcze

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-ZW-E1-Mat
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Matematyka - zajęcia wyrównawcze
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość pojęć matematycznych omawianych w szkole średniej poparta umiejętnością rozwiązywania zadań wymaganych na maturze na poziomie podstawowym.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

1) Ćwiczenia: 30 godzin.

2) Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć: 30 godzin.

Całkowity nakład pracy studenta: 60 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W1. Student posiada podstawowe wiadomości o działaniach w zbiorze liczb rzeczywistych, w szczególności zna pojęcie pierwiastka, potęgi, logarytmu, wartości bezwzględnej; posiada podstawowe wiadomości o funkcjach jednej zmiennej; zna wykresy i własności funkcji elementarnych: wielomianowych, wykładniczych, logarytmicznych, trygonometrycznych; posiada podstawowe wiadomości o wielomianach i ciągach liczbowych.

Efekty uczenia się - umiejętności:

Student:

U1. wykonuje obliczenia arytmetyczne i algebraiczne; identyfikuje ciągi arytmetyczne i geometryczne; rozwiązuje równania i nierówności - kwadratowe, wielomianowe, wymierne, logarytmiczne, trygonometryczne, wykładnicze, z wartością bezwzględną; rozwiązuje układy równań liniowych i nieliniowych; prowadzi rozumowania matematyczne w kontekście pojęć szkolnej matematyki dotyczących funkcji; potrafi odczytać, zinterpretować i wykorzystać informacje o własnościach funkcji na podstawie jej wykresu; szkicuje wykresy podstawowych funkcji elementarnych;

U2. doskonali umiejętność pracy indywidualnej, dotrzymuje terminów.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Student:

K1. krytycznie ocenia swoją wiedzę i doskonali się korzystając z

różnych źródeł informacji;

K2. pokonuje trudności stojące na drodze do realizacji założonego celu;

Metody dydaktyczne podające:

- opis

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- obserwacji

Skrócony opis:

Celem zajęć jest systematyzacja i rozszerzenie wiadomości na temat wybranych pojęć matematycznych omawianych w szkole średniej. Zajęcia, mające charakter zajęć wyrównawczych, przygotowują do odbioru treści matematycznych pojawiających się w toku studiów na kierunku ekonomia.

Pełny opis:

Treści omawiane na zajęciach:

1. Działania na liczbach rzeczywistych oraz wyrażeniach algebraicznych

- podstawowe działania w zbiorze liczb rzeczywistych,

- wyrażenia wymierne,

- wzory skróconego mnożenia,

- działania na wielomianach.

2. Ciągi liczbowe

- pojęcie ciągu, monotoniczność ciągu,

- ciąg arytmetyczny,

- ciąg geometryczny.

3. Przegląd funkcji elementarnych, równania i nierówności

- wartość bezwzględna,

- funkcja liniowa,

- funkcja kwadratowa,

- funkcja wielomianowa,

- funkcje trygonometryczne,

- funkcja wykładnicza,

- funkcja logarytmiczna,

- funkcje wymierne,

- układy równań liniowych,

- układy równań nieliniowych.

Literatura:

1. Ratusiński T., Kucio M., Holewa J.; Repetytorium matematyka. Liceum - poziom podstawowy i rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2010

2. Wdowiak T., Testy wyboru wielokrotnego. Zbiór zadań dla szkół średnich, Wyd. Podkowa, Gdańsk 1999

3. Pieczywek J. Ku nowej maturze z matematyki. Zbiór prac samokontrolnych, Wyd. Kossinus, 2000

4. Dróbka, N., Szymański, K. Zbiór zadań z matematyki dla klasy III i IV liceum ogólnokształcącego, WSiP, Warszawa, 1992.

5. Dróbka, N., Szymański, K. Zbiór zadań z matematyki dla klasy I i II liceum ogólnokształcącego. WSiP, Warszawa, 1996

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie do zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Górka, Witold Orzeszko
Prowadzący grup: Joanna Górka, Mateusz Jankiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)