Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1155-12-M11-Mark
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu
Grupy: Management, 1 rok 1 stopnia
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) none

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

- participation in lectures - 30 hrs

- participation in tutorials - 30 hours

- consultations - 10 hrs


Self-study hours:

- preparation for tutorials (reading literature, writing essays/ papers/ projects, preparing presentations, other types of homework - 50 hrs

- preparation for examination - 55 hrs


Altogether: 175 hrs (7 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student:

W1: knows the difference between production-, sales- and marketing-oriented organizations (K_W03)

W2: knows the basics of market segmentation (K_W06)

W3: knows the main elements of marketing-mix (K_W06)


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student:

U1: is able to analyze the company’s environment and its strategic potential using SWOT analysis (K_U01)

U2: is able to plan the activities and tools of marketing-mix (K_U02)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student:

K1: is well prepared and willing to acquire knowledge and information in order to identify marketing problems and propose solutions for them based on the rules of marketing concept (K_K01)


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Expository teaching methods:

- informative lecture combined with group discussion and with the use of PowerPoint presentation,

- case study method,

- brainstorming,

- discussion,

- SWOT



Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- studium przypadku
- SWOT

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody integracyjne
- metody odnoszące się do autentycznych lub fikcyjnych sytuacji
- metody oparte na współpracy
- metody służące prezentacji treści
- metody wymiany i dyskusji

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main purpose of the course is to provide students with basic knowledge of marketing, necessary for further education in subsequent years of study. The effect of the program is to develop students thinking in accordance with marketing rules.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1.The essence of marketing concept and marketing orientation (Marketing concept – various interpretations. Main characteristics of production-, sales- and marketing-orientated organizations. Marketing-mix – its definition and evolution) (W1, K1)

2. Company’s environment and its strategic potential (Macro- and micro environment – definitions and components. Analysis of the company’s environment. Opportunities and threats in the company’s environment. Analysis of company’s potential. Company’s strengths and weaknesses. SWOT analysis) (U1, K1)

3. Market segmentation (Segmentation concept. Segmentation criteria) (W2, K1)

4. Product (Concept and product classifications. Product brand. Product life cycle. Product strategies) (W3, U2, K1)

5. Price strategies (Definition of price. Pricing methods for products. Price discount) (W3, U2, K1)

6. Distribution of products (Distribution concept. Main types of distribution strategy. Distribution channels) (W3, U2, K1)

7. Promotion (Definition of promotion and its components. Types of promotional activities. Advantages and limitations of their application) (W3, U2, K1)

Literatura: (tylko po angielsku)

Literature:

P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson India, 2016.

Additional literature:

P. Kotler, H. Kartajaya, I, Setiawan, Marketing 4.0. Moving from traditional to digital, Wiley; 1st edition, 2016.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- written examination (or final test) - W1, W2, W3, U1,

- different types of exercises or tests during tutorials or at home (individual or teamwork) – W1, W2, W3, U1, U2, K1,

- continual evaluation of students’ preparation, activity and engagement in discussions –U1, U2, K1

Assessment criteria:

Tutorials:

Graded credit based on the sum of points obtained from all assessment methods applied during classes (different types of exercises to do during the tutorial or at home, tests and assessment of students’ preparation, activity and engagement in discussions).

Final grade obtained during the classes is stated in % taking into account individual sum of points in relation to sum of maximum points possible to obtain.

Lecture:

Final grade is stated in % taking into account individual sum of points in relation to sum of maximum points possible to obtain during the written examination (or final test).

The way to determine the final grade on the basis of % obtained in tutorials and examination (or final test):

fail- 0-59,99%

satisfactory – 60%-69,99%

satisfactory plus – 70%-79,99%

good – 80%-84,99%

good plus – 85%-94,99%

very good – 95% and more

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Brzustewicz, Aldona Glińska-Neweś
Prowadzący grup: Paweł Brzustewicz, Krzysztof Celuch, Aldona Glińska-Neweś, Nina Rapo-Wierzchoń
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main purpose of the marketing course is to provide students with basic knowledge of marketing, necessary for further education in subsequent years of study. The effect of the program is to develop students thinking in accordance with marketing rules of management concepts.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. The essence of marketing and marketing orientation (Marketing concept - various interpretations of it. Production, sales and marketing orientation - conditions and main characteristics of organizations , marketing mix-and its evolution) (W1, K1)

2. Company’s environment, its resources, environmental analysis, analysis of its potential, SWOT analysis (concept of environment, macro-and micro-environment analysis, definition of an opportunity and a threat) (W2, W3, U1, K1)

3. Consumer Segmentation (segmentation concept, segmentation Criteria) (W4, K1)

4. Product (concept, classification, brand, product life cycle, product strategies) (W5, U2, K1)

5. Price strategies (definition, pricing methods for products, price discount) (W5, U2, K1)

6. Distribution of products (distribution concept, distribution channels) (W5, U2, K1)

7. Strategies of promotion (concepts, types of promotional activities, advantages and limitations) (W5, U2, K1)

Literatura: (tylko po angielsku)

Literature:

P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson India, 2016.

Additional literature:

P. Kotler, H. Kartaya, I, Setawian, Marketing 4.0. Moving from traditional to digital, Wiley; 1 edition, 2016.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Brzustewicz, Aldona Glińska-Neweś
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The main purpose of the marketing course is to provide students with basic knowledge of marketing, necessary for further education in subsequent years of study. The effect of the program is to develop students thinking in accordance with marketing rules of management concepts.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. The essence of marketing and marketing orientation (Marketing concept - various interpretations of it. Production, sales and marketing orientation - conditions and main characteristics of organizations , marketing mix-and its evolution) (W1, K1)

2. Company’s environment, its resources, environmental analysis, analysis of its potential, SWOT analysis (concept of environment, macro-and micro-environment analysis, definition of an opportunity and a threat) (W2, W3, U1, K1)

3. Consumer Segmentation (segmentation concept, segmentation Criteria) (W4, K1)

4. Product (concept, classification, brand, product life cycle, product strategies) (W5, U2, K1)

5. Price strategies (definition, pricing methods for products, price discount) (W5, U2, K1)

6. Distribution of products (distribution concept, distribution channels) (W5, U2, K1)

7. Strategies of promotion (concepts, types of promotional activities, advantages and limitations) (W5, U2, K1)

Literatura: (tylko po angielsku)

Literature:

P. Kotler, K.L. Keller, Marketing Management, 15th edition, Pearson India, 2016.

Additional literature:

P. Kotler, H. Kartaya, I, Setawian, Marketing 4.0. Moving from traditional to digital, Wiley; 1 edition, 2016.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)