Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Zarządzanie międzykulturowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 117126-ZarzMiedzykul
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie międzykulturowe
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
Grupy: Studia podyplomowe w zakresie budowania kompetencji menedżerskich liderów biznesu
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Kurs przybliża słuchaczom istotę najważniejszych różnic kulturowych wpływających na zachowania ludzi w biznesie. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w środowisku wielokulturowym

Pełny opis:

Tematyka zajęć obejmuje następujące problemy:

1. Znaczenie różnic kulturowych w zarządzaniu

2. Komunikacja w środowisku wielokulturowym (komunikacja werbalna i niewerbalna)

3. Stosunek do czasu i przestrzeni jako zmienna kulturowa

4. Nawiązywanie relacji w biznesie międzynarodowym

5. Etykieta w relacjach międzynarodowych

6. Wartości w zarządzaniu międzykulturowym (modele G.Hofstede i F.Trompenaars’a) i ich znaczenie dla zachowań organizacyjnych

7. Relacje między kulturami narodowymi w przedsiębiorstwie wielokulturowym

8. Funkcje i cechy globalnego menadżera

9. Marketing a róznice kulturowe

Literatura:

1. G.Hofstede, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000

2. F.Trompenaars, Ch.Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002

3. R.R.Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999

4. R.D. Lewis, When Cultures Collide. Managing Successfully Across Cultures, Nicholas Brealey Publishing, London 2006

5. D.J.Hickson, D.S.Pugh, Management Worldwide. Distinctive Styles amid Globalization, Penguin Books, 2001

6. G.P.Ferraro, The Cultural Dimension of International Business, Pearson Prentice Hall, 2006

7. J.Mole, Mind Your Manners. Managing Business Cultures in the New Global Europe, Nicholas Brealey Publishing, London 2005

8. A.Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2007

Metody i kryteria oceniania:

- aktywność na zajęciach

- praca zespołowa

- praca semestralna

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)