Zarządzanie międzykulturowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 117126-ZarzMiedzykul |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie międzykulturowe |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: |
Studia podyplomowe w zakresie budowania kompetencji menedżerskich liderów biznesu |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Kurs przybliża słuchaczom istotę najważniejszych różnic kulturowych wpływających na zachowania ludzi w biznesie. Celem zajęć jest przygotowanie studentów do pracy w środowisku wielokulturowym |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć obejmuje następujące problemy: 1. Znaczenie różnic kulturowych w zarządzaniu 2. Komunikacja w środowisku wielokulturowym (komunikacja werbalna i niewerbalna) 3. Stosunek do czasu i przestrzeni jako zmienna kulturowa 4. Nawiązywanie relacji w biznesie międzynarodowym 5. Etykieta w relacjach międzynarodowych 6. Wartości w zarządzaniu międzykulturowym (modele G.Hofstede i F.Trompenaars’a) i ich znaczenie dla zachowań organizacyjnych 7. Relacje między kulturami narodowymi w przedsiębiorstwie wielokulturowym 8. Funkcje i cechy globalnego menadżera 9. Marketing a róznice kulturowe |
Literatura: |
1. G.Hofstede, Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000 2. F.Trompenaars, Ch.Hampden-Turner, Siedem wymiarów kultury. Znaczenie różnic kulturowych w działalności gospodarczej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002 3. R.R.Gesteland, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999 4. R.D. Lewis, When Cultures Collide. Managing Successfully Across Cultures, Nicholas Brealey Publishing, London 2006 5. D.J.Hickson, D.S.Pugh, Management Worldwide. Distinctive Styles amid Globalization, Penguin Books, 2001 6. G.P.Ferraro, The Cultural Dimension of International Business, Pearson Prentice Hall, 2006 7. J.Mole, Mind Your Manners. Managing Business Cultures in the New Global Europe, Nicholas Brealey Publishing, London 2005 8. A.Glińska-Neweś, Kulturowe uwarunkowania zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2007 |
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność na zajęciach - praca zespołowa - praca semestralna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.