Zarządzanie sobą
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 117126-ZarzSoba |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie sobą |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: |
Studia podyplomowe w zakresie budowania kompetencji menedżerskich liderów biznesu |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | kompetencje społeczne absolwenta studiów I stopnia, biznesowe doświadczenie praktyczne |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | udział w warsztatach 12 godzin, przygotowanie do warsztatów, przygotowanie do zaliczenia przedmiotu 55 godzin Łącznie 75 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 - rozumie znaczenia stresu i emocji w zarządzaniu oraz ich wpływu na skuteczność pełnienia roli menedżerskiej EK_W09 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 - posiada umiejętność zarządzania stresem i emocjami EK_U11 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 - posiada kompetencje w zakresie ciągłego rozwijania swej wiedzy i umiejętności menedżerskich oraz inspirowania do tego innych EK_K01 K2 - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych przez siebie lub innych przedsięwzięć EK_K07 |
Metody dydaktyczne: | prezentacje multimedialne, analizy przypadku, prezentacje indywidualne, inscenizacje, testy, |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - obserwacji |
Skrócony opis: |
Efektem warsztatu jest rozumienie znaczenia stresu i emocji w zarządzaniu oraz ich wpływu na skuteczność pełnienia roli menedżerskiej, nabycie umiejętności zarządzania stresem i emocjami. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie znaczenia stresu i emocji w zarządzaniu oraz ich wpływu na skuteczność pełnienia roli menedżerskiej. Warsztaty mają na celu kształcenie umiejętności zarządzania stresem i emocjami: - rola menedżera a stres, - wprowadzenie do zagadnień stresu i odporności na stres, - obrona przed stresem: świadomość ciała, oddychanie, urealnienie, odreagowywanie/wypoczywanie, - profilaktyka wypalenia stresowego: program odnowy biologicznej, - emocje: co to są emocje, skąd się biorą, jak wpływają na relacje z innymi, co można robić z emocjami (zaprzeczanie, wypieranie, kontrola, wyrażanie), - inteligencja emocjonalna: samoświadomość, rozwój poznawanie siebie, - kontrola emocji. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 - Zaliczenie testów z zakresu psychologii, +++ U1 - Zaliczenie testów z zakresu psychologii, +++ K1 - obserwacje w czasie ćwiczeń ++ K2 - obserwacje w czasie ćwiczeń ++ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.