Morska archeologia historyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1201-AP-MAH-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Morska archeologia historyczna |
Jednostka: | Instytut Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
2.50
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Efekty uczenia się - wiedza: | - zna zmiany w wyposażeniu oraz kulturze materialnej załóg statków i okrętów K_W04 - zna główne kolekcje zabytków z wraków jednostek pływających K_W04 - zna inne źródła do badań nad kulturą materialną załóg statków i okrętów K_W05 - zna podstawowe zasady analizowania źródeł pisanych K_W07 - zna główne wraki późnośredniowieczne i nowożytne oraz ich historię K_W04 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - rozróżnia zabytki będące wyposażeniem jednostki i rzeczami załogi K_U05 - klasyfikuje zabytki wydobywane z wraków K_U05 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie podwodnego dziedzictwa kulturowego K_K05 - potrafi przedstawiać tezy i argumenty naukowe i bronić ich w dyskusji w grupie K_K06 |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie się z kulturą morską czasów nowożytnych. Student pozna konstrukcje statków, ich wyposażenie i zadania załogi. Następnie zrozumie rolę jaką floty handlowe i wojenne odgrywały w historii nowożytnej europy. |
Pełny opis: |
Cel: -Zapoznanie się z morską kulturą nowożytnej europy Tematyka: -Rodzaje statków w czasach nowożytnycj -Morskie floty handlowe -Morskie floty wojenne -Statki i ich wyposażenie -Rola flot morskich w historii Europy |
Literatura: |
Adkins R., Adkins L. 2008 Wojna o wszystkie oceany. On Nelsona nad Nilem do Napoleona pod Waterloo, Poznań. Crowley R. 2012 Morskie Imperia. Batalia o Panowanie na Morzu Śródziemnym, Poznań. Delgado J.P. 1999 Acros the top of the World, Londyn Huflejt M. 2019 Bitwa pod Oliwą 1627. Fakty i Mity, Olsztyn. Możejko B. 2018 Burzliwe dzieje wielkiej karaweli „Peter von Danzig”. Z Sądem Ostatecznym Hansa Memlinga w tle., Gdańsk. Thayer Mahan A. 2013 Wpływ potęg morskiej na historię 1660-1783, Oświęcim. Wieczorkiewicz P. 2015 Historia wojen morskich. Wiek Żagla., Poznań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach; aktywne uczestnictwo w zajęciach; referat; pisemna prac domowa; sprawdzian pisemny. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 10 miejsc
Wykład, 15 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pydyn | |
Prowadzący grup: | Mateusz Popek, Andrzej Pydyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 8 miejsc
Wykład, 15 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pydyn | |
Prowadzący grup: | Mateusz Popek, Andrzej Pydyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 15 miejsc
Wykład, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pydyn | |
Prowadzący grup: | Mateusz Popek, Andrzej Pydyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.