Elementy promocji i autoprezentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-A-EPiA-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Elementy promocji i autoprezentacji |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu (suma godzin wszystkich form zajęć z przedmiotu), 30h 2. Godziny konsultacji indywidualnych studenta/słuchacza/ uczestnika kursu,15h 3. Przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury, 15h 4. Przygotowanie się do uczestnictwa w procesie oceniania, 30h |
Efekty uczenia się - wiedza: | Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu i rozumie jej zastosowanie. K_W02 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie podstawowych funkcji archiwów i potrafi ją wykorzystać dla celów promocyjnych. K_W05 Zna otoczenie zewnętrzne archiwów i innych instytucji dokumentacyjnych, orientuje się w życiu kulturalnym i naukowym swojego kraju, zna możliwości i formy udziału tych instytucji w planowanych lub realizowanych projektach. K_W19 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i typowych prac pisemnych w języku polskim, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł informacji. K_U10 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu; potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłości. K_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego (zwłaszcza archiwalnego) regionu, kraju, Europy; rozumie i dostrzega potrzebę jego promowania. K_K06 Uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form. K_K07 |
Metody dydaktyczne: | pokaz, pogadanka, giełda pomysłów, praca w grupach, metoda projektu, panelowa oraz ćwiczeniowa. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pokazanie studentom archiwistyki i zarządzania dokumentacją możliwości wykorzystania narządzi marketingowych w kreowania wizerunku własnego (prywatnego i zawodowego) oraz wizerunku instytucji; zapoznanie z rynkiem mediów lokalnych i ogólnopolskich, tradycyjnych i elektronicznych oraz zasadami współpracy; przygotowywanie tekstów do prasy; przygotowywanie materiałów promocyjnych oraz projektów popularyzatorskich; analiza i ocena wystąpień innych i przygotowanie wystąpień własnych; rozwijanie kompetencji własnych; aranżacja przestrzeni. |
Pełny opis: |
1. Marketing, promocja, popularyzacja, autoprezentacja i inne zagadnienia podstawowe związane z tematyką zajęć. 2. Marketing w instytucjach non-profit. 3. Media w Polsce - zagadnienia ogólne. 4. Media relations. 5. Zasady współpracy z mediami. 6. Praca z głosem - ćwiczenia dykcyjne. 7. Wystąpienia publiczne - Jak się do nich przygotować? 8. Aranżacja przestrzeni. 9. Trema. 10. Autoprezentacja - Jak cię widzą tak cię piszą! 11. Materiały i projekty promocyjne. 12. Strategia archiwów państwowych w kontekście działań wizerunkowych. |
Literatura: |
S. Black, Public relations, przekł. I. Chlewińska, Warszawa 2003. • W. Budzyński, Reklama, Warszawa 2004. • R. Cialdini, Wywierania wpływu na ludzi. Teoria i Praktyka, Gdańsk 2007. • M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 1999. • S. Gawroński, Media relations: współpraca dziennikarzy i specjalistów PR, Rzeszów 2006. • G.M. Campbell, Jak przygotować profesjonalną prezentację, Warszawa, 2007. • P. Kotler, Marketing, przekł. R. Bartołd, M. Sicińska, Warszawa 2005. • Marketing. Przewodnik, red. L. Garbarski, Warszawa 2004. • K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2006. • Jasiecki, K., Moleda-Zdziech, M., Kurczewska, U., Lobbing: sztuka skutecznego wywierania wpływu, Dom Wydawniczy ABC, 2000. • P. Andrzejewski, W. Kot, Media Relations: budowanie reputacji firmy, Warszawa 2002. • Public relations w archiwach, pod red. M. Jabłońskiej, Poznań 2010. • E. Żurek, Sztuka wystąpień czyli Jak mówić, by osiągnąć cel, Warszawa, 2007. • E. Żurek, Sztuka prezentacji czyli Jak przemawiać obrazem, Warszawa, 2006. • E. Żurek, Wystąpienia perswazyjne. Biznes, media, polityka, Warszawa, 2010. • Wybrane artykuły z prasy fachowej, np. "Media&Marketing", "Marketing & More", "Manager", "Marketing przy Kawie". |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt, 80%: K_W02, K_W05, K_W19, K_U10 Dyskusja, 10%: K_U10 Aktywność, 10%: K_K04, K_K06, K_K07 |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 17 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.