Komunikacja społeczna w instytucji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-A-KSwI-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja społeczna w instytucji |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza zdobyta podczas zajęć: Podstawy komunikacji społecznej i public relations |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu (suma godzin wszystkich form zajęć z przedmiotu), 30h/1,0p. 2. Godziny konsultacji indywidualnych studenta/słuchacza/ uczestnika kursu,15h/0,50p. 3. Przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury, 20h/0,70p. 4. Przygotowanie się do uczestnictwa w procesie oceniania, 25h/0,80p. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Zna podstawową terminologię z zakresu komunikacji społecznej i rozumie jej zastosowanie. K_W02 Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania archiwami i instytucjami pokrewnymi. K_W08 Ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą planowania, organizowania, kontrolowania i motywowania przy użyciu technik komunikacyjnych we współczesnych instytucjach. K_W07 Ma świadomość kompleksowej natury języka oraz złożoności jego znaczeń właściwych dla komunikacji społecznej. K_W17 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami różnych dyscyplin oraz klientami i współpracownikami archiwów. K_U08 Umie przedstawić przemyślane efekty swojej pracy, posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku polskim z poprawnym zastosowaniem różnorodnych form pisarstwa, także naukowego. K_U09 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności także w obszarze kompetencji miękkich; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. K_K01 Potrafi współdziałać i pracować w grupie i zespole, przyjmując różne role. K_K02 |
Metody dydaktyczne: | Pokaz, wykład konwersatoryjny, metoda: ćwiczeniowa, projektu, studium przypadku |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest pokazanie studentom wagi i znaczenia poprawnej komunikacji w instytucji, wskazanie obszarów i relacji trudnych, omówienie narzędzi komunikowania się; aspekty komunikacji werbalnej i niewerbalnej, komunikacja interpersonalna, zespołowa i masowa w instytucji. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć student przypomni sobie wiedzę zdobytą podczas wykładu z zakresu podstaw komunikacji społecznej i public relations a następnie wiedzę przekuje w umiejętności, dzięki praktycznym ćwiczeniom. Pozna determinanty dobrej komunikacji w instytucji, jej istotę i znaczenie. Będzie potrafił zidentyfikować bariery komunikacyjne i przeciwdziałać im. Pozna, w praktycznym ujęciu, zasady poprawnej komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, międzyinstytucjonalnej oraz zespołowej. Zrozumie istotę kultury organizacyjnej oraz znaczenie komunikacji wewnętrznej dla wizerunku instytucji na zewnątrz. |
Literatura: |
• S. Morreale, B. Spitzberg, J. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza umiejętności, Warszawa, 2008. • D. Leathers, Komunikacja niewerbalna, Warszawa, 2007. • J. Stewart, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa, 2008. • M. Marcjanik, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa, 2007. • G. Rebel, Naturalna mowa ciała, Wrocław 1999. • B. Kaczmarek, A. Kucharski, M. Stencel, Komunikowanie się. Problemy i perspektywy, Lublin 2006. • M. McKay, M. Davis, P. Fanning, Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańsk, 2001, 2007. • Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Kraków, 2000. • B. Puczkowski, Komunikacja interpersonalna w biznesie, Olsztyn, 2006. • A. i B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2010. • A. Jaskółka, Mowa ciała. Kielce 2007. • M. Miotk-Mrozowska, Komunikacja interpersonalna w Internecie, Bydgoszcz, 2009. • E. W. Rothenbuhler, Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, Kraków 2003. • M. Hartley, Mowa ciała w pracy, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2004. • T. Goban – Klasa, Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2001. |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt: K_W02, K_W08, K_K02 Dyskusja: K_U09, K_U08, K_W17, K_W07 Aktywność: K_K01 |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.