Proseminarium
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-A-PS22-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0220) Nauki humanistyczne
|
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Aby przystąpić do realizacji przedmiotu „Proseminarium”, student musi wcześniej zaliczyć zajęcia: - Vademecum badań naukowych, - Wprowadzenie do historii, - Wstęp do archiwistyki, - Wstęp do prawoznawstwa, - Podstawy prawa administracyjnego. |
Rodzaj przedmiotu: | kanon (atrybut wycofany) |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - uczestnictwo w zajęciach – 30 godz., 1 pkt. ECTS, - udział w indywidualnych konsultacjach – 6 godz., 0,2 pkt. ECTS. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualna studenta: - wymagane powtórzenie materiału, wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek – 10 godz., 0,3 pkt. ECTS, - zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć – 6 godz., 0,2 pkt. ECTS, - przygotowanie pracy semestralnej (projektu) – 30 godz., 1 pkt. ECTS. 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: - przygotowanie konspektu wraz z określeniem celów pracy w oparciu o zadany temat – 10 godz., 0,3 ECTS. |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W04 ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych; zna podstawowe tradycje paradygmatyczne, z których wywodzą się poszczególne metody. K_W13 ma podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych osiągnięciach z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych K_W14 zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji źródeł będących przedmiotem badania archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych K_W15 zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego, dostępu do informacji |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U01 potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych z wykorzystaniem różnych źródeł i metod K_U02 ma umiejętności infobrokerskie – umie aktywnie wyszukiwać informacje w sieci Internet i w zasobach instytucji archiwalnych, rozpoznawać je i oceniać; potrafi przeszukiwać, analizować i użytkować archiwalne bazy danych; potrafi wyszukiwać informację w systemie informacji archiwalnej K_U03 posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów badawczych, dobór metod i narzędzi badawczych, dobór i wyszukiwanie specjalistycznej literatury, opracowanie i prezentację wyników pozwalające na rozwiązywanie problemów w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych K_U05 potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych w typowych sytuacjach profesjonalnych K_U06 potrafi rozpoznać różne rodzaje źródeł będących przedmiotem badania archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację K_U09 umie przedstawić przemyślane efekty swojej pracy, posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku polskim z poprawnym zastosowaniem różnorodnych form pisarstwa naukowego K_U10 posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i typowych prac pisemnych w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł informacji K_U16 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego; potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności; ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje samooceny własnych kompetencji, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K03 dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia własnych badań naukowych i metodyką tworzenia pracy dyplomowej. |
Pełny opis: |
Zajęcia służą preorientacji fakultetowej, związanej z późniejszym wyborem seminarium dyplomowego. Wybierane są przez studentów z oferty aktualizowanej na bieżąco, która powiązana jest z ofertą seminaryjną. Mają wprowadzić w podstawy metodologiczne, charakterystyczne dla problematyki przewidywanego seminarium oraz w warsztat samodzielnej pracy naukowej. |
Literatura: |
https://www.wnh.umk.pl/student/prace-dyplomowe/ Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa-Poznań 1985, wyd. 4 Miśkiewicz B.: Praca magisterska na studiach historycznych. Przewodnik metodyczny. Poznań 1975 Pawlak M., Serczyk J., Podstawy badań historycznych. Skrypt dla studentów I roku historii, Bydgoszcz 2008 PRACA DYPLOMOWA – wymagania, budowa, forma, oprac. W. K. Roman, ss. 15. system APD wybrane poradniki na temat pisania prac dyplomowych wybrane prace licencjackie na kierunku archiwistyka i zarządzanie dokumentacją UMK Zarządzenie nr 45 Rektora UMK z 18 kwietnia 2016 roku: postępowanie w sprawie nadania tytułu zawodowego w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena ciągła (frekwencja; bieżące przygotowanie do zajęć i aktywne uczestnictwo w zajęciach, dyskusja); praca semestralna (przygotowanie pisemnej pracy proseminaryjne lub szczegółowego omówienia wybranej pracy naukowej- monografii z zakresu archiwistyki i zarządzania dokumentacją ), przygotowanie konspektu wraz z celami pracy na zadany temat - dyskusja na temat budowy pracy, próba obrony własnej koncepcji pracy. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PSEM
PSEM
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Chorążyczewski, Krzysztof Kopiński | |
Prowadzący grup: | Waldemar Chorążyczewski, Krzysztof Kopiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR PSEM
CZ PSEM
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Chorążyczewski, Krzysztof Kopiński | |
Prowadzący grup: | Waldemar Chorążyczewski, Krzysztof Kopiński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PSEM
PSEM
PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kopiński, Krzysztof Syta | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kopiński, Krzysztof Syta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Kopiński, Krzysztof Syta | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Kopiński, Krzysztof Syta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.