Wybrane problemy komunikacji społecznej i public relations w instytucji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-A-WPK-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.9
|
Nazwa przedmiotu: | Wybrane problemy komunikacji społecznej i public relations w instytucji |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę zdobytą podczas zajęć: Podstawy komunikacji społecznej i public relations, Komunikacja społeczna w instytucji oraz Elementy promocji i autoprezentacji. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów dla danego przedmiotu (suma godzin wszystkich form zajęć z przedmiotu), 30h 2. Godziny konsultacji indywidualnych studenta/słuchacza/ uczestnika kursu, 25h 3. Przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury, 20h 4. Przygotowanie się i do uczestnictwa w procesie oceniania, 45h |
Efekty uczenia się - wiedza: | Ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmującą terminologię, teorię i metodologię z zakresu komunikacji społecznej i public relations i potrafi ją odnieść do zagadnień związanych z archiwistyką i zarządzaniem dokumentacją, K_W03 Ma pogłębioną prowadzącą do specjalizacji wiedzę z zakresu prowadzenia działalności informacyjnej przy użyciu tradycyjnych i elektronicznych narzędzi i kanałów komunikacyjnych, K_W09 Ma pogłębioną wiedzę o kompleksowej naturze języka oraz złożoności jego znaczeń właściwych dla komunikacji społecznej, K_W17 Ma pogłębioną wiedzę o archiwach i instytucjach kultury w Polsce i na świecie, zna ich specyfikę i różnice w zarządzaniu nimi, K_W18 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych, ze specjalistami w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją, nauk o zarządzaniu i nauk historycznych oraz niespecjalistami, a także popularyzować wiedzę o narodowym zasobie archiwalnym oraz instytucjach go wytwarzających i przechowujących. K_U10 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu; postępuje w sposób zgodny z powszechnie obowiązującymi normami życia społecznego, K_K04 Aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata; rozumie i dostrzega potrzebę jego promowania, K_K06 Aktywnie uczestniczy i interesuje się aktualnymi wydarzeniami i nowatorskimi rozwiązaniami w sferze życia zawodowego, a szczególnie interesuje się aktualnymi wydarzeniami z życia archiwów, bibliotek, muzeów i innych instytucji kulturalnych, K_K07 |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, dyskusja panelowa |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - panelowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom wybranych zagadnień z zakresu komunikacji społecznej oraz public relations, w odniesieniu do archiwów. Pokazanie znaczenia działań komunikacyjnych w instytucji oraz potrzebę budowania relacji z otoczeniem. |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do komunikacji społecznej Komunikacja werbalna Komunikacja niewerbalna Komunikowanie się w instytucji Wprowadzenie do public relations Funkcja wizerunkowa public relations Public relations jako funkcja zarządzania Public relations w sytuacjach kryzysowych Otoczenie archiwów Public relations archiwów historycznych i archiwów bieżących Media relations w archiwach Narzędzia e.marketingu w archiwach Po co archiwom PR? |
Literatura: |
Jabłońska M., Nowe wyzwania archiwów. Komunikacja społeczna i public relations, Toruń 2016. Budzyński W., Public Relations, strategia i nowe techniki kreowania wizerunku, Warszawa 2008. Goban – Klasa T., Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2001. Hartley M., Mowa ciała w pracy, Kielce 2004. Jabłońska M., Komunikacja społeczna i public relations w archiwach. Zarys problematyki badawczej // In: Archiwa - Kancelarie - Zbiory, t. 2, pod red. W. Chorążyczewskiego, R. Degena, K. Syty, Toruń 2008, s. 63-80. Jabłońska M., Komunikacja społeczna na studiach archiwistycznych jako krok ku poprawie wizerunku archiwów polskich // In: Archiwistyka na uniwersytetach. Archiwistyka w archiwach, pod redakcją Waldemara Chorążyczewskiego i Agnieszki Rosy, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, s. 241-250. (Toruńskie Konfrontacje Archiwalne, t. 1) Jabłońska M., Robótka Halina: Budowanie wizerunku archiwum // In: Archiwa w nowoczesnym społeczeństwie, Pamiętnik V Powszechnego Zjazdu Archiwistów Polskich, Olsztyn 6-8 września 2007 r. / pod red. J. Porazinskiego i K. Stryjkowskiego, Warszawa 2008, s. 363-366. Jabłońska M. [Red.], Public relations w archiwach. Zbiór studiów, pod redakcją Marleny Jabłońskiej, Poznań 2010, ss. 176. Jabłońska M., Communico ergo sum. Czy potrzebna nam poprawna komunikacja w archiwum?, Archiwista Polski, 2 (46), 2007, s. 93-104. Jabłońska M., Jabłońska A., Panel dyskusyjny „Wizerunek archiwów polskich. Wiele narzędzi jeden cel”, Archiwista Polski, nr 4 (56), 2009, s. 69-77. Jabłońska M., Public relations w archiwach – wprowadzenie // In: Public relations w archiwach. Zbiór studiów, pod redakcją Marleny Jabłońskiej, Poznań 2010, s. 25-36. Kaczmarek B., Kucharski A., Stencel M., Komunikowanie się. Problemy i perspektywy, Lublin 2006. Kupiec, L., Augustyn, A. Public relations, Białystok 2004. Laermer R., Prichinello M., Public Relations, Gdańsk 2004. Leathers D., Komunikacja niewerbalna, Warszawa 2007. Morreale S., Spitzberg B., Barge J., Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza umiejętności, Warszawa 2008. Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Kraków 1996. Quirke B., Komunikacja wewnętrzna krok po kroku. Jak komunikacja wewnętrzna pomaga wdrażać każdą strategię w firmie, Warszawa 2012. Rozwadowska B., Public relations – teoria, praktyka, perspektywy, Warszawa 2002. Smyktała T., Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw, Wrocław 2005. Szymańska A., Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog ze społeczeństwem, Warszawa 2005. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny – K_W03, K_W09, K_W17, K_W18. Aktywność – K_K04, K_K06, K_K07. Inne – dyskusja panelowa – K_U10. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jabłońska | |
Prowadzący grup: | Marlena Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.