Projekt edukacyjny w szkole ponadpodstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-H-PESP-S2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0111) Kształcenie
|
Nazwa przedmiotu: | Projekt edukacyjny w szkole ponadpodstawowej |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność tworzenia własnych projektów edukacyjnych w zakresie określania tematyki projektu, układu treści, form realizacji oraz systemu oceniania. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Za opanowanie efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu student uzyskuje 5 punktów ECTS, co odpowiada 150 godzinom pracy studenta: Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (60 godz.): – udział w ćwiczeniach – 30 godz.- 1 p. – konsultacje z nauczycielem akademickim – 30 godz.- 1 p. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45 godz.): – gromadzenie informacji na temat projektu jako narzędzia integracji międzyprzedmiotowej, zapoznanie się z projektami edukacyjnymi z zakresu szkoły ponadpodstawowej, określanie celów kształcenia, analizowanie treści zawartych w projektach, oceny realizowanych zadań, przygotowywanie się do dyskusji, sporządzanie notatek, zapoznanie się z literaturą przedmiotu – 45 godz.- 1,5 p. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (45 godz.): – przygotowanie projektu edukacyjnego – 45 godz.- 1,5 p. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: posiada pogłębioną wiedzę o metodach upowszechniania wiedzy z zakresu dydaktyki historii K_W19 W2: zna różne źródła informacji; rozumie ich przydatność w tworzeniu projektu edukacyjnego z zakresu historii K_W10 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: określa źródła potrzebne do wykonania projektu K_U04, K_U08 U2: potrafi sformułować problem projektu edukacyjnego K_U08 U3: potrafi przygotować i zrealizować projekt edukacyjny z zakresu historii K_U08 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: ma świadomość zakresu swojej wiedzy historycznej i umiejętności; rozumie potrzebę dalszego, ciągłego rozwoju kompetencji w zakresie historycznym, dydaktycznym i wychowawczym K_K01 |
Metody dydaktyczne: | Projekt, dyskusja, analiza SWOT, pogadanka. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - biograficzna |
Skrócony opis: |
Zajęcia są poświęcone tworzeniu projektów edukacyjnych w szkole ponadpodstawowej. |
Pełny opis: |
1. Projekt edukacyjny jako narzędzie integracji międzyprzedmiotowej. 2. Projekt edukacyjny - cele i zadania. 3. Forma realizacji projektu. 4. Instrukcja do projektu. 5. Ocena projektu. 6. Mała ojczyzna - integracja zajęć edukacyjnych wokół postaci. 7. Toruń – integracja zajęć edukacyjnych wokół zabytków miasta. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: J. Królikowski. E. Tołwińska-Królikowska, Projekt jako metoda nauczania [w:] Europa na co dzień – pakiet edukacyjny. Podręcznik dla nauczyciela, Warszawa 1997. G. Pańko, O metodzie projektów w nauczaniu historii i wiedzy o społeczeństwie, [w:] Edukacja historyczna w reformowanej szkole, „Nowoczesna szkoła”2000, nr 1. A. Mikina, Jak wdrażać metodę projektów?, Kraków 2001. Literatura uzupełniająca: E. Frers, Sekretne muzeum. Tajemnice ukryte w dziełach sztuki, Warszawa 2007. Z. Herbrt, „Mistrz z Delft” i inne utwory odnalezione, opracowała, ułożyła w tom i opatrzyła komentarzem B. Toruńczyk przy współpracy H. Citko, Warszawa 2008. Korelacja – integracja wiedzy – szansa dla ucznia, red. G. Pańko, J. Wojdon, Wrocław 2006. Wybrane artykuły z „Wiadomości Historycznych”: 1. S. Lenard, Aktywne metody nauczania historii w gimnazjum, „WH” 2000, nr 4, s. 183–198. 2. G. Okła, Metoda projektów w nauczaniu historii, „WH” 2000, nr 1, s. 38–44. 3. K. Dyba, Czy pieśń uszła cało? WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej, „WH” 2011, nr 5, s. 25–33. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywność na zajęciach (W10, W19, U08, K01). 2. Przygotowanie projektu edukacyjnego (W10, U04, U08, K01). Kryteria oceniania: – aktywność na zajęciach – zaliczenie projektu edukacyjnego Ocena końcowa stanowi średnią z uzyskanych ocen. Skala ocen: 4,75–5,00 bardzo dobry 4,25–4,74 dobry plus 3,75–4,24 dobry 3,25–3,74 dostateczny plus 2,75–3,24 dostateczny 0–2,74 niedostateczny |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 14 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-20 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 18 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Wieczorek | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Wieczorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.