Zajęcia praktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1202-SB-ZP-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia praktyczne |
Jednostka: | Instytut Historii i Archiwistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu historii krajów bałtyckich. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Za opanowanie efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu student uzyskuje 2 punkty ECTS, co odpowiada 60 godzinom pracy studenta: Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (35 godz.): – udział w ćwiczeniach – 30 godz. – konsultacje z nauczycielem akademickim – 5 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (10 godz.): – sporządzanie notatek, zapoznanie się z literaturą przedmiotu – 10 godz. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (15 godz.): – przygotowanie planu wycieczki – 7 godz. – przygotowanie projektu – 8 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna dzieje Polski na tle historii państw regionu Morza Bałtyckiego K_W01, K_W02 W2: poznaje historię państw regionu Morza Bałtyckiego K_W03, K_W12 W3: orientuje się w działalności i aktualnej ofercie współcześnie działających instytucji kultury K_W18 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: wymienia szlaki turystyczne znajdujące się w regionie Bałtyku K_U01 U2: potrafi przedstawić efekty swojej pracy z zastosowaniem nowoczesnych metod K_U05 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: ma świadomość wartości spuścizny kulturowej krajów regionu Morza Bałtyckiego K_K03 |
Metody dydaktyczne: | Pokaz z opisem, pogadanka. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest omówienie zagadnień z dziejów państw w regionie Bałtyku i poznanie na wybranych przykładach szlaków turystycznych na terenie Polski, Niemiec, Danii, Szwecji, Finlandii, Estonii, Łotwy, Litwy i obwodu kaliningradzkiego, które stanowią odzwierciedlenie osiągnięć ludzi w zakresie dziedzictwa kulturowego. Student w czasie zajęć powinien nauczyć się umiejętności dokonywania wyboru materiałów, które pozwolą mu na przygotowanie planu wycieczki i projektu na wybrany temat. |
Pełny opis: |
1. Podstawowe pojęcia przedmiotu: region Bałtyku, dziedzictwo kulturowe, projekt, szlak turystyczny. 2. Poznanie dorobku państw regionu Bałtyku. 3. Poznanie szklaków turystycznych znajdujących się w regionie Bałtyku pod względem obszaru, lokalizacji, charakterystycznych miejsc (zabytków) będących wytworem ludzkiej działalności, tradycji, języka, zwyczajów i obyczajów. |
Literatura: |
• Litwa, Łotwa, Estonia: nadbałtyckim szlakiem, Kraków 2011. • Królewiec a Polska, pod red. M. Biskupa, W. Wrzesińskiego, Olsztyn 1993. • E. Fromm, Mieć czy być, tłum. J. Karłowski, Poznań 2000. • J. Conrad, Człowiek, rasa, kultura, tłum. A. Kreczmer, Warszawa 1971. • Przewodniki. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Aktywność na zajęciach (W01, W02, U01). 2. Przygotowanie planu wycieczki (W03, W12, W18, U01, U05, K03). 3. Przygotowanie projektu (W03, W12, W18, U01, U05, K03). Kryteria oceniania: – aktywność na zajęciach – zaliczenie planu wycieczki – zaliczenie projektu Ocena końcowa stanowi średnią z uzyskanych ocen. Skala ocen: 4,75–5,00 bardzo dobry 4,25–4,74 dobry plus 3,75–4,24 dobry 3,25–3,74 dostateczny plus 2,75–3,24 dostateczny 0–2,74 niedostateczny |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.