Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Projektowanie edukacyjnych aktywności on-line

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1300-PEA-OL-ND
Kod Erasmus / ISCED: 10.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projektowanie edukacyjnych aktywności on-line
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Przedmioty do wyboru dla studentów studiów doktorackich niestacjonarnych
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ukończenie kursu na I roku studiów: Edukacyjne zastosowania platform e-learningowych lub Nowe technologie w kształceniu i samokształceniu

oraz podstawowa obsługa komputera i oprogramowania użytkowego.


Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: godziny w trybie stacjonarnym - 10 godzin

Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:

- analiza materiałów zamieszczonych na platformie Moodle: 20 godz.

- praca własna: analiza literatury: 30 godz.

- praca własna: przygotowanie pracy pisemnej: 40 godz.



Łącznie: 100 godz. (4 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: student/ka zna pojęcie aktywności w świetle literatury pedagogicznej – EK_W6

W2: student/ka zna formy aktywności w Internecie – EK_W6

W3: student/ka umie scharakteryzować nową kulturę uczenia się - EK_W6


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: student/ka umie zaprojektować aktywne działania edukacyjne w Sieci - EK_U3

U2: student/ka potrafi monitorować i rozwijać aktywność uczących się w Sieci - EK_U3

U3: student/ka potrafi pracować z wybranymi aplikacjami sieciowymi - EK_U3


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: student/ka ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z obszaru ICT – EK_K1;

K2: student/ka rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego w obszarze ICT - EK_K4;

K3: student/ka dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia z wykorzystaniem ICT - EK_K1;


Metody dydaktyczne:

wykład problemowy, pokaz

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład problemowy

Skrócony opis:

Zajęcia poświęcone są problematyce projektowania edukacyjnych aktywności online.

Pełny opis:

1. Pedagogiczne aspekty aktywności poznawczej i społecznej studentów w sieci Internet

2. Inicjowanie i rozwijanie aktywności uczących się e –learningu – przegląd rozwiązań

3. Działania edukacyjne indywidualizujące proces uczenia się

4. Doświadczanie problemów w realnych sytuacjach

5. Projekt edukacyjny w e-learningu

6. Projektowanie aktywnych działań edukacyjnych w Sieci

7. Monitorowanie i rozwijanie aktywności w Sieci

8. Interakcje sieciowe

9. Budowanie wspólnoty uczących się

10. Ewaluacja działań edukacyjnych w Sieci - przykłady dobrych praktyk

Literatura:

Literatura obowiązkowa i ponadobowiązkowa:

1) Anderson R., Uczenie się i pamięć. Integracja zagadnień. WSiP, Warszawa 1998.

2) Baron-Polańczyk E., Multimedialne materiały dydaktyczne. UZ, Zielona Góra 2010.

3) Dennison P. E., Dennison G., Integracja Mózgu - Wpływ integracji mózgu na osobowość i funkcjonowanie człowieka, Międzynarodowy Instytut NeuroKinezjologii, 2004.

4) Dewey J., Moje pedagogiczne credo, Nowy York 1897 (polskie wyd. 1933).

5) Dilts R., Grinder J., Bandler R., DeLozier J., NLP. Studium subiektywnych doświadczeń. Onepress, Gliwice 2006.

6) Dyrden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo Zysk i Spółka, Poznań 2003.

7) Fisher R., Uczymy się jak myśleć, WSiP, Warszawa 1999.

8) Freeman F.S., Różnice indywidualne w zdolnościach umysłowych i ich implikacje pedagogiczne. Warszawa 1971.

9) Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań 2002.

10) Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina of Poznań, Poznań 1997.

11) Ingarden R.S., Kognitywna dynamika mózgu. „Kognitywistyka i Media w Edukacji” 1998, tom 1, s. 147-168.

12) Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2002.

13) Juszczyk S., Style uczenia się dorosłych z wykorzystaniem komputera i Internetu. „Chowanna”, Tom 2(21),

14) Juszczyk S., Aspekty modalnościowe edukacji medialnej. „Chowanna” 2009, Tom jubileuszowy, W. Kojs, red., Aspekty modalne treści kształcenia, s. 55-68.

15) Kossut M., red., Mechanizmy plastyczności mózgu. PWN, Warszawa 1994.

16) Kruszewski K., Zmiana i wiadomości – perspektywa dydaktyki ogólnej. Warszawa 1987.

17) Kruszewski K., red., Sztuka nauczania. Czynności ucznia. Warszawa 1992.

18) Lindsay H.P., Norton D.A., Procesy przetwarzania informacji u człowieka. Wprowadzenie do psychologii. PWN, Warszawa 1994.

19) Linksman R., W jaki sposób szybko się uczyć, Warszawa: Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media, Warszawa 2000.

20) Matczak A., Style poznawcze, w: Psychologia. Podręcznik akademicki. Psychologia ogólna. T. II, GWP Gdańsk 2002.

21) Mietzel G., Psychologia kształcenia. Praktyczny poradnik dla pedagogów i nauczycieli, GWP, Gdańsk 2003.

22) Nosal Cz., Mechanizmy funkcjonowania intelektu: Zdolności, style poznawcze, przetwarzanie informacji, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1979.

23) Nosal Cz., Style poznawcze, w: Encyklopedia pedagogiczna, red. W. Pomykało, Fundacja Innowacja, Warszawa 1996, s. 744.

24) Spitzer M., Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

Strona domowa projektu Xerte: http://www.nottingham.ac.uk/xerte/‎

Maria Zając, Środowisko tworzenia personalizowanych kursów online [w:] E-mentor nr 1 (28) /2009, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/612

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę – praca pisemna np. esej (EK_W6; EK_U3, EK_K1; EK_K4)

W ocenianiu pracy pisemnej będą brane pod uwagę następujące kryteria: sformułowanie problemu rozważań, argumentacja, dociekliwość, odwołanie się do literatury, prawidłowy zapis przypisów, wnioskowanie z literatury, pomysł na tekst, spójność i logika tekstu, poprawność stylistyczna, ortograficzna, interpunkcyjna, właściwy zapis bibliograficzny, przykłady, komentarze, własne wnioski.

Przedział ocen:

46- 48 pkt – bdb.; 45 – 43 – bdb. - ; 42-40 – db. +; 39-37pkt – db; 36-34 – db -; 33-31 pkt – dst+; 30-28 pkt – dst; 27-25 pkt – dst -; 24 pkt i mniej - ndst

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)