Multimedia w Internecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-MulInt-4L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Multimedia w Internecie |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla kierunku sztuka mediów i edukacja wizualna-2-5 rok -SJ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość obsługi programu do edycji dwuwymiarowej grafiki cyfrowej (Adobe Photoshop) oraz znajomość podstaw montażu obrazu wideo (Adobe Premiere, Adobe After Effects). |
Całkowity nakład pracy studenta: | Semestr zimowy Godziny kontaktowe: 30 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1 pkt Praca własna studenta: 15 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć, czas na poszerzanie wiedzy z zakresu multimediów w internecie, oglądanie i analiza przykładów prac, udział w pokazach, czytanie itd. 0,5 pkt 15 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS Semestr letni 30 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1 pkt Praca własna studenta: 15 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć, czas na poszerzanie wiedzy z zakresu multimediów w internecie, oglądanie i analiza przykładów prac, udział w pokazach, czytanie itd.0,5 pkt 15 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS Razem 120 godz. i 4 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: K_W01: Dysponuje ogólną wiedzą na temat zastosowania multimediów w twórczości artystycznej i sztukach wizualnych. Zna terminologię używaną w dziedzinach wykorzystujących multimedia (sztuka, edukacja, reklama, przemysł twórczy, Internet) H2A_W01 S2A_W01 K_W02: Posiada ogólną wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych, środków ekspresji artystycznej oraz technicznych możliwości w sztuce wykorzystującej multimedia. Posiada wiedzę na temat obróbki i publikacji plików pod kątem sieci (zdjęcia, filmy). Zna portale przeznaczone do publikacji filmów i animacji- Vimeo, YouTube, wie jak przygotować i umieścić na nich pliki. Posiada wiedzę na temat tworzenia galerii internetowych, posiada wiedzę na temat Chmur Obliczeniowych (przesyłanie, udostępnianie plików), zna przykłady stron Internetowych, oraz elementów, z których są one budowane, zna przykłady modeli 3D wykorzystanych jako elementy 3D do stron WWW, posiada wiedzę na temat bannerów (statycznych, flash, flash interaktywnych), posiada wiedzę na temat gier Klik & Play A2A_W08 K_W02: Posiada ogólną wiedzę na temat aktualnych technicznych i technologicznych uwarunkowań twórczości artystycznej i projektowej w zakresie sztuk wizualnych i audiowizualnych. Zna współczesne formy wypowiedzi artystycznej w sieciA2A_W08 K_W07: Posiada pogłębioną, uporządkowaną wiedzę z zakresu percepcji wzrokowej oraz wpływu uwarunkowań osobowościowych, społecznych, kulturowych na odbiór, interpretację i proces tworzenia informacji wizualnej. Posiada wiedzę na temat obowiązujących trendów w reklamie produktu, zna przykłady filmów i animacji reklamowych ich metod oddziaływania na widza. A2A_W11 H2A_W04 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: K_U01: Posiada osobowość artystyczną podatną na dalsze kształtowanie, umożliwiającą tworzenie, realizowanie i wyrażanie własnych koncepcji artystycznych z wykorzystaniem wiedzy i refleksji w obrębie szeroko rozumianych dziedzin sztuk wizualnych. A2_U11 K_U02: Umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie sztuki mediów i edukacji wizualnej, świadomie posługując się narzędziami warsztatu artystycznego. A2A_U12 K_U03: Umie podejmować podstawowe decyzje odnośnie projektowania i realizacji prac artystycznych z zastosowaniem multimediów, wykorzystując właściwą technikę. Potrafi przygotować zdjęcia według wytycznych dotyczących publikacji w Internecie. Potrafi publikować zdjęcia/filmy/dokumenty w sieci, potrafi stworzyć oryginalną reklamę produktu (animacja, film), potrafi budować elementy stron www - bannery reklamowe, modele 3D, galerie internetowe, potrafi stworzyć prosty model 3D, potrafi stworzyć prostą grę/grę edukacyjną/ artystyczną A2A_U13 K_U06: Posiada podstawowy zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych. A2A_U16 K_U07: Posiada umiejętności wykorzystywania wzorców leżących u podstaw kreacji ruchomego obrazu, umożliwiających swobodę wypowiedzi artystycznej, wynikającej z niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji, emocjonalności. Poszerza swoje umiejętności warsztatowe, by w przyszłości realizować autorskie projekty. Samodzielnie podejmuje działania służące jego dalszemu rozwojowi A2A_U17 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K_K04: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania. Wyznacza kierunki własnego rozwoju, tworzy prace oryginalne i na wysokim poziomie artystycznym. Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje zadania na wysokim poziomie. Odznacza się wrażliwością i zmysłem plastycznym A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06 K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, poszukuje rozwiązań jednocześnie nowatorskich i skutecznych. A2A_K05 |
Metody dydaktyczne: | Praca w grupach nie większych niż 12 osób pozwalająca na indywidualizację procesu kształcenia, niezbędnego w odniesieniu do charakteru przedmiotu. Każde nowe zadanie poprzedzone jest pokazem materiału ilustracyjnego i dyskusją ze studentami na ten temat. Każdy ze studentów ma dostęp do komputera, studenci poznają narzędzia dostępne w programach do edycji cyfrowego obrazu, dzięki którym będą mogli zrealizować ćwiczenie poprzez metodę warsztatową, wykonując zadania pokazane przez prowadzącego. Podczas zajęć, studenci wykorzystują poznane narzędzia w pracy nad własnymi projektami, które są odpowiedzią na zadane tematy. Poziom trudności ćwiczeń stopniowo wzrasta, dzięki czemu studenci coraz swobodniej korzystają ze stosowanego programu do realizacji internetowych. Prowadzący konsultuje i nadzoruje indywidualnie projekt każdego ze studentów sugerując i wyjaśniając najlepsze sposoby do osiągnięcia danego efektu. Studenci realizują swoje zadania w pracowni komputerowej ZPI lub UCNTN Realizacja zadań przewidzianych w programie odbywa się indywidualnie. Stosowane metody: Eksponujące: pokaz Podające: opis, pogadanka Poszukujące: ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot Multimedia w Internecie podejmuje problematykę wykorzystania multimediów w Internecie. Obejmuje szeroko pojętą twórczość artystyczną (a także komercyjną) z wykorzystaniem Internetu jako medium komunikacji społecznej oraz miejsce prezentacji prac własnych. |
Pełny opis: |
Przedmiot Multimedia w Internecie ma na celu wykształcenie umiejętności wykorzystywania możliwości Internetu do działań artystycznych i komercyjnych. Wykształca umiejętności techniczne i kreacyjne do pracy z wykorzystaniem sieci oraz sposobami publikacji i promocji w Internecie. W ramach kursu poruszane są zagadnienia takie jak: opracowywanie plików do sieci, publikowanie w sieci, Chmura, Modelowanie i Animacja 3D, Bannery Flash, Reklama, Gry Klik & Play. Przedmiot przygotowuje studenta do profesjonalnych realizacji z zakresu grafiki komputerowej, animacji komputerowej (2D i 3D, flash), pracy zawodowej i twórczości artystycznej. Treści programowe: Publikowanie w sieci (Photoshop Lightroom, Photoshop, Picassa): przygotowanie obrazów, filmów, dokumentów do publikacji w sieci kompresja zdjęć i filmów, galerie internetowe zapis i obróbka Modelowanie 3D (Autodesk Maya 3D): tworzenie elementów 3D na strony internetowe - proste modele rendering sceny Animacja 3D (Autodesk Maya 3D): animacja 3D ruch kamer światło rendering Reklama produktu (do wyboru: Adobe After Effects, Premiere Pro, Maya 3D) : stworzenie animacji lub filmu reklamowego danego produktu Benner reklamowy (Adobe Flash): tworzenie banneru flash/ interaktywnego banneru flash Klik&Play (Multimedia Fusion): tworzenie interaktywnych gier/ animacji/ prezentacji Formy realizacji: Ćwiczenia mają na celu zapoznanie studenta z możliwościami Praca w programach specjalistycznych - Adobe:Flash, Photoshop, Lightroom; Autodesk Maya 3D, Multimedia Fusion Tworzenie bannerów, reklam, animacji i modeli 3D Publikacja efektów ćwiczeń w sieci (Vimeo, YouTube) Zapis plików pod wymagania sieci Przygotowanie plików pod kątem zgłoszenia na konkurs Świadome i biegłe korzystanie z Chmur (Google Drive, Dropbox) |
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Podręczniki z zakresu edycji obrazu cyfrowego, grafiki trójwymiarowej, montażu audio i wideo; Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu animacji, multimediów i sztuki współczesnej; Opracowania multimedialne (CD-ROM, DVD) z zakresu sztuki, edukacji, nauki, techniki; Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów; |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania dotyczące zaliczenia: zaliczenie semestru i roku polega na zrealizowaniu przez studenta wyznaczonych mu zadań (K_W02, K_W07, K_U02, K_U03) zaliczenie uwzględnia obecność na zajęciach, czynny udział w czasie trwania ćwiczeń oraz realizowanie poszczególnych zadań (K_K04) zaliczenie polega na dyskusji w czasie pokazu prac, indywidualnym omówieniu poszczególnych prac (K_W01, K_W02, K_W07, K_K08) Kryteria ocen jakość koncepcji i wykonania pracy (K_W02, K_W07, K_U02) biegłe opanowanie warsztatu (K_U06) rozwój artystyczny studenta i umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce (K_W02, K_W07) oryginalność, kreatywność, artyzm (K_U07, K_K04) komunikatywność przekazu, zgodność z treścią zadania (K_U07, K_K08) zaangażowanie w realizowane ćwiczenia (K_K04, K_K08) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.