Multimedia użytkowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-MulUż-4L-sm-SJ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0218) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane ze sztuką
|
Nazwa przedmiotu: | Multimedia użytkowe |
Jednostka: | Instytut Artystyczny |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla kierunku sztuka mediów i edukacja wizualna-2-5 rok -SJ |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotu „Podstawy multimediów” Podstawowa znajomość obsługi programu do edycji dwuwymiarowej grafiki cyfrowej (Adobe Photoshop) oraz znajomość podstaw montażu obrazu wideo (Adobe Premiere, Adobe After Effects). |
Całkowity nakład pracy studenta: | Semestr zimowy Godziny kontaktowe: 30 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1 pkt Praca własna studenta: 15 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć, czas na poszerzanie wiedzy z zakresu multimediów i sztuki użytkowej, oglądanie filmów, udział w pokazach, festiwalach, czytanie itd.0,5 pkt 15 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS Semestr letni Godziny kontaktowe: 30 godz. – zajęcia w specjalistycznej pracowni komputerowej 1 pkt Praca własna studenta: 15 godz. – czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zajęć, czas na poszerzanie wiedzy z zakresu multimediów i sztuki użytkowej, oglądanie filmów, udział w pokazach, festiwalach, czytanie itd.0,5 pkt 15 godz. – czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac, wykonanie pracy zaliczeniowej 0,5 pkt Razem - 60 godz. i 2 pkt ECTS Razem 120 godz. i 4 pkt ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: K_W01: Dysponuje ogólną wiedzą na temat historii i rozwoju użytkowych sztuk wizualnych, ich roli w reklamie, edukacji i sztuce H2A_W01 S2A_W01 K_W02: Posiada ogólną wiedzę dotyczącą realizacji form użytkowych stosujących multimedia, środków ekspresji artystycznej stosowanych w tej dziedzinie, zna podstawowe zasady tworzenia dokumentacji, scenografii itp. A2A_W08 K_W02: Zna zasady komunikacji, wie jakich używać środków dla osiągnięcia czytelnego przekazu komunikacyjnego w formach audiowizualnych. A2A_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: K_U02: Potrafi wykonać dokumentację wideo i wykonać montaż wraz z obróbką cyfrową obrazu A2A_U12 K_U02: Potrafi tworzyć własne projekty w dziedzinie projektowania scenografii, projektować przestrzenie wystawiennicze wykorzystując przy tym media cyfrowe A2A_U12 K_U03: Potrafi świadomie stosować odpowiednie środki ekspresji w celu czytelnej komunikacji, przekazu o charakterze edukacyjnym i dokumentalnym A2A_U13 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K_K04: Posiada świadomość poziomu swoich umiejętności i wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego ich rozwijania A2A_K01 H2A_K01 S2A_K01 S2A_K05 S2A_K06 K_K08: Posiada umiejętność efektywnego komunikowania się. Potrafi zaprezentować własne projekty w sposób czytelny, ciekawy i sugestywny A2A_K05 K_K01. Jest wrażliwy na społeczny kontekst sztuki użytkowej w kształtowaniu poczucia estetyki u widza, świadomie wykorzystuje ten kontekst w swojej pracy zawodowej i posiada umiejętność krytycznej oceny A2A_K04 H2A_K03 S2A_K03 |
Metody dydaktyczne: | Stosowane metody realizacji zajęć: Zajęcia w grupach maksymalnie 12-osobowych, umożliwiających studentowi indywidualną pracę w trakcie ćwiczeń. Praca w wąskim gronie umożliwia również indywidualne omówienie autorskich projektów i korektę wykonywanych ćwiczeń. Każde nowe zadanie poprzedzone jest jego omówieniem wzbogaconym o pokazy filmowe, w tym prac studenckich oraz dyskusją ze studentami. W przypadku zadań z zakresu dokumentacji wydarzeń artystycznych, zajęcia odbywają się podczas takich wydarzeń, zakładają obserwację, omówienie roli dokumentującego, technik wykonania. Realizacja zadania poprzedzona jest przedstawieniem przez studentów koncepcji i projektów wstępnych, scenariuszy i scenopisów obrazkowych, oraz indywidualnymi ich omówieniami i dyskusją z autorami oraz ćwiczeniami mającymi na celu zaznajomienie się z zasadą działania programów komputerowych. Prowadzący na podstawie projektów stara się zasugerować odpowiednią metodę wykonania realizacji zarówno od strony technicznej, jak i artystycznej. Realizacja zadań odbywa się indywidualnie. Wybrane zadania realizowane są metodą projektów; studenci realizują je samodzielnie lub w grupach, jeżeli wymaga tego charakter zadania |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Przedmiot Multimedia użytkowe służy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do obróbki obrazu i dźwięku w celach użytkowych. Przedmiot ma za zadanie wspomagać inne dziedziny działalności artystycznej i komercyjnej. Przedmiot ma również na celu rozwijanie umiejętności twórczego wykorzystania multimediów w edukacji. |
Pełny opis: |
Przedmiot Multimedia użytkowe ma za zadanie przygotowywać do działalności artystycznej i komercyjnej, również do projektowania reklamowego, dokumentacji filmowej, prezentacji multimedialnych, pomocy edukacyjnych, scenografii multimedialnych. Służy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych do obróbki obrazu i dźwięku w celach użytkowych. Przedmiot Rozwija warsztat artystyczny oraz techniki posługiwania się narzędziami do rejestracji obrazu i dźwięku, uczy w pełni profesjonalnie wykorzystywać ich możliwości dla lepszej komunikacji, edukacji oraz działalności artystycznej. Przygotowuje do działalności edukacyjnej i komercyjnej. Treści programowe: Dokumentacja filmowa: - techniki operowania kamerą, wybór kadrów, oświetlenie, montaż Scenografia multimedialna i oprawa multimedialna widowisk - projektowanie przestrzeni wystawienniczych i użytkowych Prezentacje multimedialne i pomoce edukacyjne: prezentacja, autoprezentacja, animacja użytkowa itp. Formy realizacji: Ćwiczenie polegające na realizacji dokumentacji konkretnej wystawy artystycznej, poprzedzone ćwiczeniami operatorskimi. Ćwiczenia z montażu i obróbki cyfrowej obrazu wideo. Ćwiczenia mające na celu wykonanie projektów scenografii multimedialnych do widowisk teatralnych lub koncertów. Projektowanie przestrzeni wystawienniczej i oprawy plastycznej widowisk przy pomocy poznanych programów, tworzenie wirtualnych makiet. Autoprezentacja lub prezentacja multimedialna na dowolny temat ze szczególnym uwzględnieniem warstwy komunikacyjnej, plastycznej i kreacyjnej. |
Literatura: |
Zalecane źródła wiedzy: Podręczniki z zakresu edycji obrazu cyfrowego, montażu audio i wideo; Katalogi, wydawnictwa i czasopisma z zakresu sztuki użytkowej, scenografii, oprawy plastycznej widowisk itp. Opracowania multimedialne (CD-ROM, DVD) z zakresu sztuki, edukacji, nauki, techniki; Zbiory własne prowadzącego, archiwum prac studentów; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych najczęściej w obecności grupy zaliczeniowej. Wymagania dotyczące zaliczenia: wykonanie przez studenta ćwiczeń na poszczególnych zajęciach (K_W02, K_U02, K_U03) wykonanie zadanych prac podsumowujących tematy (K_W02, K_U02, K_U03) obecność i praca na zajęciach (K_K04) Kryteria oceniania: praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy (K_W01, K_W02, K_U02, K_U03) zgodność pracy z zadanym tematem (K_U03) poziom artystyczny i estetyczny wykonanych prac (kreatywność, artyzm, plastyka pracy, profesjonalne wykonanie) (K_U03, K_U03, K_K04) opanowanie warsztatu, znajomość programów komputerowych, poprawność techniczna pracy (K_U02, K_U03) rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę w praktyce (K_W01, K_W02, K_U03, K_K04) oryginalne ujęcie treści - umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień. (K_W01, K_W02, K_U03, K_K01) udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt (K_K04, K_K08, K_K01) |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Chilińska | |
Prowadzący grup: | Dorota Chilińska, Arkadiusz Soroka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.